Hlavným dôvodom sú čoraz prísnejšie emisné limity, ktoré samozrejme nedokážu Nemci priamo ovplyvniť. Tie podľa vedenia koncernu výrazne zvyšujú výrobné náklady, čo sa napokon premieta do cien pre zákazníkov.
Malé autá by sa tak stali neúmerne drahými a nedokážu už plniť svoju pôvodnú úlohu cenovo dostupného vozidla pre široké masy. Volkswagen preto dospel k záveru, že budúcnosť tohto segmentu je už výlučne elektrická. To sa síce nebude pozdávať každému, no automobilka si rozhodne zaslúži dostať šancu.

Známy model Volkswagenu končí, nahradia ho elektrické autá
Model Volkswagenu končí, toto je nahráda
Polo síce z ponuky nezmizne okamžite, no jeho dni so spaľovacím motorom sú spočítané. Súčasná generácia zostane vo výrobe ešte niekoľko rokov. Definitívny koniec sa očakáva okolo roku 2030. Po šiestich generáciách tak skončí éra jedného z najúspešnejších modelov značky.
Namiesto klasického Pola chce Volkswagen od roku 2026 nasadiť trojicu malých elektromobilov. Postupne sa majú objaviť modely označované ako ID. Polo a ID. Cross, neskôr ich doplní cenovo dostupný ID. Every1. Cieľom je pokryť elektrickým pohonom celé portfólio od mestských áut až po väčšie SUV.
Šéf značky otvorene priznáva, že v pozadí rozhodnutia stojí aj otázka ziskovosti. Paralelný vývoj spaľovacích a elektrických modelov je podľa neho pre masového výrobcu príliš nákladný. Volkswagen sa preto chce sústrediť na oblasti, kde dokáže dlhodobo zarábať. Aj to vysvetľuje, prečo v ponuke zostanú väčšie a drahšie modely so spaľovacími motormi, ako je napríklad Touareg, ktoré prinášajú vyššie marže.

Volkswagen Polo je legenda, ktorá sa navždy zapíše do histórie značky
Postupný koniec benzínu v autách
Úplné odstrihnutie sa od benzínu však nepríde zo dňa na deň. V roku 2026 plánuje koncern uviesť svoj prvý plnohodnotný hybridný pohon, ktorý sa má objaviť v modeli Golf a neskôr aj v modeli T-Roc. Zároveň vedenie Volkswagenu odmieta vodík pre bežné modely. Technológia je podľa Schäfera príliš drahá a má nízku účinnosť.
Zmeny sa dotýkajú aj výroby a zamestnanosti. Volkswagen investuje do vlastnej výroby batérií a elektromotorov, pričom zároveň výrazne znižuje náklady v nemeckých závodoch. Od konca roka 2024 sa mu podarilo stlačiť výrobné výdavky o desiatky percent. S tým však súvisí aj úbytok pracovných miest. Veľká časť plánovaných redukcií pracovnej sily do roku 2030 je už dohodnutá prostredníctvom predčasných dôchodkov a dohôd o ukončení pracovného pomeru.
Pre fanúšikov Volkswagenu Polo ide o emotívny moment. Model Volkswagenu končí a v tomto prípade sa koncern lúči so spaľovacím motorom, čím symbolicky uzatvára éru cenovo dostupných benzínových malých áut. Zároveň sa však začína nová kapitola, v ktorej majú elektrické mestské vozidlá prevziať úlohu, ktorú Polo plnilo viac než 50 rokov.
Zdroj: Stern