BMW ukončuje výrobu verzie Competition. A to je hlavný dôvod

BMW plánuje zjednodušiť ponuku svojich športových modelov M tým, že sa zriekne verzií Competition, aj keď boli najobľúbenejšie.
archív

Spoločnosť BMW sa  podľa portálu bmwblog.com rozhodla pre výrazné zmeny vo svojom športovo ladenom modelovom rade M a postupne ukončuje agresívnu verziu Competition. Dôvod je jednoduchý: väčšina zákazníkov si ju aj tak vybrala.

Z dvoch existujúcich variantov, štandardného M a výkonnejšieho Competition, sa bavorská automobilka rozhodla zostať pri jednom – Competition, ktorý sa už nebude volať Competition a v podstate už nebude existovať vôbec. Podľa Franka van Meela, generálneho riaditeľa BMW M, si viac ako 80 percent zákazníkov aj tak vybralo Competition. Preto sa rozhodlo, že sa tento základ stane štandardom vo všetkých modeloch M a bude sa predávať jednoducho ako „M“.

BMW M4 Competition

BMW M4 Competition bola jedna z najpredávanejších ultimátnejší verzii.

Zatiaľ sa vo väčšine aktuálnych modelových radov zachová rozdelenie Competition a štandardný M, ale budúce ponuky už túto verziu nedostanú. Budú okamžite predávané ako „zosilnené modely“.

Všetky aktuálne generácia BMW M dožijú ešte s týmto delením. Zmena sa bude týkať nových modelov.

Táto zmena zodpovedá širšiemu trendu v rámci verzii M: menej neporiadku s logami, viac prehľadnosti. Namiesto žonglovania s viacerými úrovňami výkonu sa teraz ponuka zameriava na tri hlavné oblasti:

  • M – vysokovýkonné auto
  • M CS – ľahšia a ostrejšia limitovaná edícia
  • M CSL – vlajková zberateľská verzia 

Nový prístup zjednodušuje veci, zatiaľ čo M sa pripravuje na svoju ďalšiu kapitolu – tú, ktorá zahŕňa elektrifikované a plne elektrické vozidlá postavené na platforme Neue Klasse. Rovnaká myšlienka by sa mala vzťahovať aj na pripravované M3 G84 .

Koniec štítku, nie hlavnej idey

Znak, logo, emblém síce už neexistuje, ale jeho hlavná idea  zostáva. Automobilka vo verziách M bude stále vyrábať autá, ktoré posúvajú hranice výkonu a presnosti – len teraz je to základná verzia. Pre nadšencov to znamená, že už neexistuje „nadstavba“. Každé auto M prichádza v plne výkonnej verzii, vyladené tak, ako si to zákazníci pôvodne želali. Otázka je, čo to spraví s cenou a o koľko logicky nové modely medzigeneračne zdražia. 

Zdroje:  bmwblog.com





Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.