Spaľovacie motory nekončia, prekvapivý výrok šéfa Volkswagenu

Budúcnosť automobilky Volkswagen zostáva aj naďalej horúcou témou. Ako nakoniec dopadnú spaľovacie motory?

Kým európski výrobcovia sa čoraz viac orientujú na elektromobilitu, v Číne hrajú tradičné spaľovacie motory stále významnú úlohu. Najnovšie to potvrdil aj šéf Volkswagenu v Číne Ralf Brandstätter, ktorý jasne naznačil, že VW nebude stavať svoju budúcnosť výhradne na elektrickom pohone.

Nová platforma pre všetky typy pohonu

Volkswagen spoločne s čínskym výrobcom XPeng pripravuje univerzálnu platformu s názvom China Electronic Architecture (CEA). Do sériovej výroby sa má dostať v roku 2027. Bude určená pre elektromobily, plug-in hybridy aj spaľovacie motory.

Podľa dostupných informácií by mala CEA vďaka centrálnym riadiacim jednotkám zjednodušiť zložité systémové procesy, znížiť výrobné náklady a ponúknuť moderné funkcie – od pokročilých asistenčných systémov až po vylepšené automatizované aktualizácie softvéru.

Spaľovacie motory zostávajú kľúčové

VW aj naďalej vidí, že spaľovacie motory majú priestor pre ďalšiu modernizáciu namiesto úplného rušenia. Platí to najmä na čínskom trhu. Až 90 % všetkých predaných áut Nemcov v Číne za minulý rok malo práve spaľovací motor.

Silná domáca čínska konkurencia v oblasti elektromobility spôsobila, že dopyt po elektrických modeloch VW zaostáva za očakávaniami.

„Neobmedzujeme ponuku z technologického hľadiska na jeden typ pohonu,“ vyhlásil Brandstätter. VW chce dosiahnuť svojím prístupom čo najvyššiu efektivitu a súčasne si udržať silné postavenie v segmente moderných áut, ktoré síce stále majú spaľovacie motory, no spoliehajú sa vo veľkom na digitalizáciu.

Elektromobilita zostáva prioritou

Aj keď Volkswagen stále investuje do rozvoja spaľovacích motorov, hlavným cieľom zostáva prechod na elektrické vozidlá. Do roku 2030 plánuje koncern uviesť na čínsky trh až 30 nových elektromodelov. S pomocou partnerskej firmy XPeng chcú vyvíjať vozidlá šité na mieru preferenciám čínskych zákazníkov.

Motoristi v Číne v minulosti kritizovali najmä konzervatívny dizajn modelov, ako napríklad VW ID.4, ktorý si v krajine vyslúžil imidž akéhosi auta pre seniorov. Nové projekty nemeckej automobilky majú túto vnímanú slabinu odstrániť a urobiť z VW atraktívnejšiu značku pre mladšiu generáciu.

Zdroj: news38.de