NOVINKA
Rovnaká základná cena elektromobilu a hybridnej verzie? Prvá lastovička práve prilieta
Výrazné cenové rozdiely medzi automobilmi so spaľovacím motorom a elektromotorom sú stále aktuálne. Mohlo by sa zdať, že ku zmene tak skoro nepríde. A predsa sa to stalo. Prvou lastovičkou je nástupca modelu Crossland, Opel Frontera. Aktuálne tento model vstupuje na britský trh (samozrejme pod značkou Vauxhall) a práve z tohto trhu prichádza zaujímavá správa. Hybrid aj elektromobil majú totiž nastavenú rovnakú cenovku. Pripomíname, že ide o čiastky na britskom trhu. Aké budú ceny na zvyšných trhoch Európy (vrátane Slovenska) sa dozvieme až na jeseň tohto roku, keď sa auto začne oficiálne predávať aj u nás.
Minimalizmus v praxi
Nový Opel Frontera sme vám už predstavili začiatkom tohto roka. Pripomeňme si aspoň tie najdôležitejšie fakty. Novinka vstupuje na európske trhy ako mild-hybrid so 48-voltovou technológiou alebo ako plne elektrický automobil. Fronteru Electric si kúpite v dvoch verziách. Základ využíva 44-kWh batériu s dojazdom viac ako 300 km (podľa WLTP). Verzia s väčšou kapacitou batérie, príde na trh v priebehu roku 2025 a sľubuje dojazd až 400 km.
Frontera Hybrid je poháňaná 1,2-litrovým trojvalcovým benzínovým motorom s výkonom 100 koní, ktorý je podporovaný malým elektromotorom s výkonom 28 koní. Konštruktéri ho integrovali do dvojspojkovej 6-stupňovej prevodovky. Okrem spomínaného motora sa pripravte aj na silnejší, 1,2-l preplňovaný motor s výkonom 136 koní.
Ceny a výbavy
A dostávame sa k tomu najdôležitejšiemu. Na britských ostrovoch vychádza cena hybridnej aj elektrickej verzie v základnej výbave na identických 23 495 libier (v prepočte približne 27 800 eur). Hybrid aj elektrický model budú dostupné v dvoch výbavách Design a GS. Nová Frontera bude v ponuke aj ako 7-miestny model, za ktorý si predajca vypýta navyše 651 eur.
V interiéri nájdete aktuálne typické usporiadanie palubnej dosky Pure Panel s novým volantom a dvoma 10-palcovými obrazovkami. Doplnky ako satelitná navigácia, bezdrôtové Apple CarPlay, Android Auto a bezdrôtové nabíjanie, zadné parkovacie senzory, zadná kamera, tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek, získate už v základnej výbave. Sériovo bude nová Frontera obutá na 17-palcových hliníkových diskoch. V základe nájdete aj strieborné ochranné lišty, čiernu strechu s tónovanými zadnými oknami, zadné LED a elektricky sklopné zrkadlá.

Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk