Technické údaje Dacia Logan MCV Stepway 0.9 TCe 90 S&S


Stretnúť dnes naftové auto, ktoré nerieši znižovanie škodlivín vo výfukových plynoch močovinou, je pomaly rarita. Mazda sa tomuto technickému riešeniu vyhla elegantne – znížila kompresný pomer 2,2-litrového motora na 14 : 1 a prepĺňa ho dvoma turbami. Čo to robí v praxi? Rozširuje vodičovi úsmev a vystačí si s menej ako 6 l/100 km!

Jazdiť s Mazdou 3 znamená, že sa dostanete do sveta, ktorý má takmer svoje vlastné pravidlá. Víta vás síce trochu užšie strihnutý interiér, no s ergonomicky rozloženými ovládačmi, ktorý neprepadol hystérii dotykových obrazoviek a odstraňovania tlačidiel. Skôr naopak. Konštruktéri ich spravili tak, že sa ich chcete dotýkať. Nastavovanie teploty budete upravovať o polstupne iba preto, lebo sa budete tešiť z presného a tuhého chodu ovládača. Presný chod s príjemne tuhým odporom má aj koliesko na nastavovanie vlastností vozidla a na zadávanie údajov do navigácie.

Športové gény Mazdy sa prejavujú aj na prístrojovej doske. Je len málo áut, ktoré vodiča presviedčajú, že informácia o otáčkach motora je dôležitejšia než o rýchlosti. Tvrdí to aj Mazda 3, pričom rýchlosť ukazuje iba na malom displeji. Alebo na výklopnom sklíčku spolu s výstrahami asistenčných systémov, tempomatom a s navigáciou. Tento náznak head-up displeja chválime, radšej by sme boli, ak by bol umiestnený vyššie. Takto premieta údaje do oblasti stieračov a aj pri plnom jase sa za denného svetla horšie vnímajú. V noci je to výrazne lepšie.

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Ak spomíname noc, tak musíme pochváliť výkon LED svetlometov. S tmou bojujú veľmi úspešne a prispievajú k bezpečnej jazde. Riadiaca jednotka upravuje tvar lúča dostatočne rýchlo na to, aby neoslňoval oproti idúcich vodičov a bol dostatočne široký na okresných cestách.

Nesmiernym zdrojom potešenia z jazdy s Mazdou 3 bola manuálna prevodovka. Jej radenie je také presné a radiace dráhy také krátke, že si budete užívať aj neustále radenie v mestskej zápche. Rýchla zmena prevodov počas ostrej jazdy? Stačí stlačiť spojku a páka sa presunie takmer sama.

Mazda 3 dostala v rámci osvieženia tvarov vektorovanie výkonu, čiže v závislosti od rýchlosti a uhla natočenia volantu sa výkon presúva na pravé alebo ľavé koleso. V podstate tak nahrádza samosvorný diferenciál a uľahčuje prejazd zákrutami vo vyšších rýchlostiach. Jazda je pokojnejšia, plynulejšia a aj menej skúsený vodič si ju naplno užije. Fyzikálne limity sa posúvajú ďalej, no aj tie majú svoje hranice a prirodzená nedotáčavosť podporená ťažším motorom sa predsa len prejaví.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Konštruktéri nastavili odpruženie športovo tuho, no dali si záležať, aby tlmilo nerovnosti bez rázov do karosérie. Prispieva k tomu aj vysoká tuhosť karosérie, ktorá využíva vysokopevnostné ocele.

Interiér čalúnený bielou príplatkovou kožou vyzerá veľmi hodnotne a zároveň útulne, aj keď tunel medzi prednými sedadlami môže niektoré postavy tlačiť do lakťa. Poskytuje však dosť miesta na dĺžku vpredu aj vzadu, klesajúca línia strechy však uberá z priestoru nad hlavou. S variabilitou to Mazda 3 extra nepreháňa. Operadlá zadných sedadiel sa sklápajú bez schodu, aj keď s miernym stúpaním.

Inzercia

Inzercia

Záver Pokiaľ hľadáte auto, ktoré športové vlastnosti nepotrebuje okázalo prezentovať, boduje príťažlivým dizajnom a cenovo je pri výkone 110 kW z naftového motora porovnateľné s Hyundaiom i30 a výrazne lacnejšie než VW Golf, pozrite sa na ponuku Mazdy 3. Objem 2,2 litra vás odmení vysokým krútiacim momentom a priemerná spotreba vám z vrecka nevytiahne posledné drobné.

**Technické údaje | Mazda 3 2.2 Skyactiv-D150**
**Motor** preplň. naftový R4, 2 191 cm3
**Výkon** 110 kW (150 k) pri 4 500 ot./min. priemer
**Krútiaci moment** 380 Nm pri 1 800 Nm lepší
**Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/45 R 18.
**Batožinový priestor** 364/1 263 dm3 horší
**Rozmery**: 4 465 × 2 053\* × 1 450 mm, rázvor 2 700 mm, pohotovostná/celková **hmotnosť** 1 320/1 910 kg, objem nádrže 51 l.
**Najvyššia rýchlosť** 210 km/h priemer
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,1 s lepší
**Spotreba** 4,9/3,6/4,1 l/100 km horší
**Emisie CO2** 107 g/km horší
**Cena**/testované auto 20 090 €/ 27 025 € lepší
**Konkurenti**: VW Golf, Hyundai i30, Peugeot 308
\*so spätnými zrkadlami

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia
ZnačkaDacia
ModelLogan MCV
TypStepway
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka4 492 mm
Šírka1 733 mm
Výška1 550 mm
Rázvor2 634 mm
Prevádzková hmotnosť 1 221 kg
Užitočné zaťaženie384 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 573 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 518 dm3
Max. výkon90 66 kW
Max. výkon pri5 000 ot./min
Max. krútiaci moment140 Nm
Max. krútiaci moment pri2 250 ot./min
Max. rýchlosť168 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h12,4 s
Palivobenzín
Objem valcov 898 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov3
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov5
Kombinovaná spotreba5,6 l/100 km
Emisie CO2127 g/km
Cena12 130

Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.