Slovenskí dizajnéri dobyli Európu!

Značka Chevrolet vyhlásila súťaž celoeurópsku súťaž pre mladých študentov dizajnu, na ktorej Slovensko s prehľadom triumfovalo.
Vydané  Text: 

Európske finále YCC 2012 bolo druhou fázou výberu, nadväzujúcou na národné kolá YCC, ktoré sa konali koncom jari. Všetky projekty, ktoré sa umiestnili na prvých miestach v národných kolách, postúpili do európskeho kola. Slováci zvíťazili v troch zo štyroch kategórií. V kategórii **módy** to bola **Tatiana Turňová zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.** „Víťazné šaty majú dômyselný strih. Sú na nich viditeľné jemné odkazy na motýlik v hranatosti zipsu a goliera. Sú obojstranné a tým aj naozaj praktické ne cestu autom, pretože jedna strana sa dá použiť cez deň a druhá večer. Tatiana navrhla inovatívnu obrubu, ktorá sa práve objavuje na mólach,“ povedala Samantha Jones, bývalá Global Design Director spoločnosti Primark. **Fotografiu** ovládol **Bohuslav Konuš** **zo Slovenskej technickej univerzity** **v Bratislave.** „Biele grafity transformuje bežný sedan značky Chevrolet na auto snov. Mení nepekné prostredie na niečo krásne a optimistické. Fotografia využíva krásnu surovosť., sumarizuje Annette Keller, Photography Director Annabelle, švajčiarskeho módneho a lifestylového časopisu. Najlepším tvorcom vizuálneho umenia sa stal **Bohuslav Konuš** **zo Slovenskej technickej univerzity** **v Bratislave.** Komentujúc víťazný dizajn, povedal Ron Smrczek, Creative Director Commonwealth: „Je to chytrý, príťažlivý dizajn s jasným postojom. Logo je ústredným motívom dizajnu, je doň hravo integrované, celý dizajn vyzerá, ako keby sa mohol použiť aj ako tetovanie.“ Prví traja v každej disciplíne v európskom hodnotení získavajú finančnú cenu 5 200, 4 200, resp. 3 200 €. Ceny si prevezmú 19. októbra na gala večere YCC v Hollywoode. Študenti na prvom mieste získajú pozvanie na exkluzívnu stáž do zákulisia práce známych umelcov a expertov v príslušnom odvetví. Vlaňajší víťazi tak, napríklad, navštívili londýnske dizajnérske štúdio It’s Nice That, produkčnú spoločnosť Endemol a fotografovanie Chevroleta Camaro. Ročník YCC 2012 zaznamenal vysoký počet prác zameraných na tohtoročnú kreatívnu tému príležitostí a ich využitia. Chevrolet dostal vyše 1 000 prác od študentov reprezentujúcich 280 európskych škôl úžitkového umenia, čo znamenalo nový rekord. Noví účastníci, Arménsko a Španielsko, navýšili počet zúčastnených krajín na 24.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.