Nový Mercedes-AMG CLA35 Shooting Brake 4MATIC

Krásne karosárske vyhotovenie Shooting Brake sa dočkalo športového naladenia od AMG. Výsledok snahy výrobcu je (už tradične) fascinujúci.

Nemá zmysel popierať to. Máme radi Mercecesy, ozvlášť v športovej úprave od AMG. A máme radi aj kupé, lenže Shooting Brake ešte o trochu viac. A ideálne je, keď to všetko nestojí majland. Práve taká je nová Trieda CLA s karosériou Shooting Brake v motorizácii AMG CLA35 4MATIC. Toto auto rozhodne nie je konvenčné. Ani ten 4MATIC vlastne nie je konvenčný – jedná sa o AMG Performance 4Matic. Skrátka nádhera.

Portfólio športovo vyladených automobilov Mercedes-AMG sa rozrástlo o nového člena iba krátko po tom, čo sa verejnosti Trieda CLA predstavila vo verzii AMG ako štvordverové kupé. Zhodné motorizácie a totožný vzhľad partií ale neznamená, že sa jedná o rovnaké vozidlá. Shooting Brake je o niečo praktickejší, pretože má zjednodušený prístup do batožinového priestoru a viac miesta v kufri (505 dm³).

##### Výbava od AMG obsahuje nasledovné:

* Kožené čalúnenie interiéru v štýle AMG,
* kožený volant AMG Performance s možnosťou vybavenia poťahom DINAMICA microfibre a tlačidlami AMG;
* AMG Performance steering wheel in DINAMICA microfibre incl. AMG steering wheel buttons
* oceľové osvetlené prahy s logami AMG;
* športové sedadlá AMG Performance Seat Package, prípadne vo verzii Advanced+ alebo Hight-End.
* úprava vonkajšieho dizajnu vozidla;
* úprava charakteristiky motora a jazdných vlastností.

Funkcia AMG Dynamic Select umožňuje prepínať jazdné režimy počas jazdy, vodič má na výber z módov Slippery, Comfort, Sport, Sport + a Individual. ESP má tri režimy funkčnosti, v základnom režime zasahuje iba vtedy, ak je ohrozená stabilita vozidla, v režimoch ESP Sport Handling upravuje svoju aktivitu v prospech športovej jazdy (umožňuje drift) a k dispozícii je tiež tlačidlo ESP OFF.

### Čo znamená motorizácia AMG CLA35 4MATIC?

Pod prednou kapotou automobilu pracuje 2-litrový benzínový štvorvalec vychádzajúci z motora M260 v novej Triede A. Maximálny krútiaci moment upraveného motora je 400 Nm, tie sú dostupné od 3 000 ot./min a podľa slov výrobcu má skvelú odozvu a emócie budiaci zvuk.

Maximálny výkon motora je 225 kW (306 k), agregát je konfigurovaný s automatickou dvojspojkou AMG SPEEDSHIFT DCT 7G.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk