Volvo nečakane ukázalo úplne nové SUV-kupé C40 Recharge, poznáme podrobnosti

Volvo uvádza na trh svoj druhý čisto elektrický model založený na platforme CMA. SUV-kupé má byť novodobým pokračovateľom V40 a stojí po boku už existujúceho modelu XC40 Recharge.
Vydané  Text: 

### Pokračovateľ tradície pre potreby novej doby Už roky bolo jasné, že V40 už nebude mať priameho nástupcu. Nakoniec, kompaktné kombi, ktorého aktuálnosť sa skončila v lete 2019, stále vychádzalo z platformy Ford Global-C z roku 2003. S modelom C40 predstavuje Volvo teraz svoj prvý model, ktorý bol od začiatku navrhnutý výhradne pre elektrický pohon. Do roku 2025 chce Volvo globálne predávať každé svoje druhé auto na elektrinu a** v roku 2030 by mali byť v ponuke už iba elektromobily**. Aj keď by podľa všetkého novinka mala byť pokračovateľom pôvodnej V40, v skutočnosti s ňou nemá fakticky nič spoločné.
### Najvyspelejší podvozok Platformu CMA (Compact Module Architecture) vyvinula spoločnosť Volvo a jej čínska materská spoločnosť Geely vo Švédsku. Flexibilná plošina medzi nábojom predného kolesa a pedálmi umožňuje montáž konvenčného hnacieho ústrojenstva aj čisto elektrické pohony. Prvým automobilom postavenom na CMA bol model XC40. Nasledovali modely Polestar 2, modely od Lynk & Co. 01, 02, 03 a 05 a rôzne vozidlá Geely – všetky s podobnými rozmermi a motormi. V roku 2016 spoločnosť Volvo poskytla výhľad na nadchádzajúce modely prostredníctvom dvoch štúdií 40.1 a 40.2. **40.1 zodpovedá modelu XC40**, **40.2 je navrhnutý ako SUV-kupé** a je podobný modelu Polestar 2.
### Exteriér Volvo C40 je založené na známom dizajne XC40. SUV a SUV kupé sa javia ako identické až po stĺpik karosérie B, po ktorom strecha C40 mierne klesá smerom dozadu. Prepracované zadné svetlá so svetelným pásom prerušovaným smerom nahor sú mimoriadne nápadné. Tieto svetelné pásy na druhom konci vyčnievajú ďalej do novonavrhnutých dverí batožinového priestoru. Rozdiel v porovnaní s modelom XC40 je zreteľný aj vďaka ďalšej lište pod nápisom Volvo.
### Interiér a vybavenie Pokiaľ ide o dizajn interiéru, Volvo C40 zostáva úplne rovnaké ako jeho súrodenec XC40, líši sa však farbami špecifickými pre daný model a dekoratívnymi prvkami. **Ako prvý model už v interiéri nepoužíva kožu**. Vodič má k dispozícii trojramenný volant s chrómovým dekorom a takmer štvorcovým stredovým panelom. Pracovný priestor vodiča je v podstatnej miere digitalizovaný, displeje sú nielen na stredovej konzole, ale aj na prístrojovom paneli.
Niektoré funkcie klimatizácie výrobca predsa len ponechal aj na klasické mechanické ovládače, ale prevažnú časť úkonov budú vodič a spolujazdec robiť cez dotykový displej vo vertikálnej orientácii. Na fotografiách je displej osadený do nie celkom vzhľadného panela s výduchmi klimatizácie, pripomína riešenia od Citroenu či Jeepu, snáď bude naša praktická skúsenosť lepšia ako prvý dojem z fotiek. Volvo okrem iných asistenčných systémov ponúkne aj výstražný systém vybočenia z jazdného pruhu, výstražný systém kolízie so zásahom do riadenia a systém núdzového brzdenia s detekciou vozidiel, chodcov a cyklistov. Rovnako ako elektrické XC40, aj C40 bude pravdepodobne k dispozícii vo výbave R Design Expression, R Design, Inscription Expression, Inscription a Pure Electric. ### Dojazd a výkon Rovnako ako v prípade elektrického XC40, aj Volvo C40 využíva na svoj pohon dva elektromotory s permanentnými magnetmi. Každý motor poháňa jednu nápravu. Ich celkový maximálny výkon je 408 koní, maximálny krútiaci moment je 660 Nm. C40 štandardne využíva jednostupňovú prevodovku, ktorá je pripojená k radiacej páke pomocou technológie shift-by-wire. Rovnako ako v prípade modelu XC40, vodič môže ovládať rekuperáciu pomocou pohonu jedným pedálom. Intenzitu spomaľovania a rekuperácie brzdnej energie možno nastaviť v dvoch stupňoch pomocou plynového pedála.
Batériu s kapacitou 78 kWh umiestnenú v podlahe vozidla je možné nabiť na 80 percent do 40 minút, ak to dovoľuje rýchlonabíjacia stanica. Dojazd so stopercentným nabitím je podľa WLTP solídnych 420 kilometrov. Volvo má nádej na zlepšenie dojazdu prostredníctvom aktualizácie softvéru OTA, ktorá sa vykonáva bezdrôtovo vďaka pripojeniu auta k internetu. ### Ceny a dostupnosť Volvo ponúka elektromobil C40 Recharge výhradne online, ale Švédi sa obmedzujú na niekoľko obľúbených výbav. Ceny sú z veľkej časti pevné, nemalo by tak dochádzať k podstatným zľavám. Cena za Volvo XC40 Recharge sa začína na 62 000 eurách, cenu C40 zatiaľ výrobca neupresnil. Nemecký auto motor und sport ale predpokladá, že SUV kupé prekoná hranicu 65 000 eur. ### Volvo C40 Recharge – Technické údaje
Volvo Dobíjanie C40
Pohon: 2 elektromotory
Výkon systému: 408 k (300 kW)
Krútiaci moment: 660 Nm
Zrýchlenie 0 – 100 km / h: 4,9 s
Najvyššia rýchlosť: 180 km / h
Napájanie z batérie: 78 kWh (využiteľných 75 kWh)
AC nabíjanie (11 kW): 8 hodín
DC (min. 150 kW): 40 min *
Rozsah (WLTP): 420 km
Dĺžka: 4 431 mm
Šírka: 2 035 mm
Výška: 1 582 mm
Predná rozchod: 1 598 mm
Zadná rozchod: 1 623 mm
Objem kufra: 413 – 489 litrov
Hlasitosť frunk: 31 litrov
Hmotnosť: 2 185 kg
* 0 – 80 percent  




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.