Jazdený: Volkswagen Polo

Volkswagenu Polo v našich končinách trocha komplikuje život česká sestra Fabia. Napriek tomu existuje viacero dôvodov, prečo siahnuť práve po ňom. Zvlášť s benzínovým motorom 1.4 16V.
Vydané  Text: 

Generačná výmena modelu Polo by sa mala uskutočniť v tomto roku. Stále aktuálnu verziu výrobca interne označuje ako 9N a spoznali sme ju ešte v roku 2002. Hneď po uvedení na trhy bolo Polo konfrontované s dvoma priamymi koncernovými rivalmi, s ktorými zdieľa väčšinu komponentov. Oproti Fabii však podrástlo do výšky o 10 mm, Ibizu prekonalo až o 20 mm. A samozrejme, keďže pochádza od materskej značky, dostalo aj niečo navyše… Spomeňme predovšetkým bohatšiu ponuku motorov a o niečo vyšší komfort pre posádku. Testované Polo pochádza z roku 2006 (fáza modernizácie prebehla v roku 2005) a veľa si toho na cestách neodkrútilo. Išlo o pomerne vitálneho mladíka, ktorému na tachometri svietil údaj okolo 52 000 km. Neveľkému počtu kilometrov plne zodpovedal stav všetkých kľúčových komponentov. Interiér nám pripadal skoro ako nový, dobrý dojem kazil len fajčiarsky zlozvyk predchádzajúceho majiteľa. Podvozok bol v poriadku, počas jazdy sme ale postrehli kvílenie niektorého zo zadných ložísk, ktoré už bolo zrelé na výmenu. Jazdné vlastnosti vozidla si od nás nezaslúžia nič iné ako pochvalu. Polo sa vďaka tvrdšiemu vyladeniu výrazne nenakláňa v zákrutách, pričom komfort pri prejazde nerovnosti (aj ostrejších) ostáva stále na veľmi solídnej úrovni. Ponuka benzínových motorov je veľmi široká, siaha od benzínového trojvalca 1.2 HTP až po ostrú verziu GTI s motorom 1.8 20 V Turbo (132 kW/180 k). Pri voľbe rozumom však platí staré známe pravidlo zlatej strednej cesty, preto odporúčame agregát 1.4 16V s výkonom 59 kW (80 k), ktorý sa nachádzal aj pod kapotou testovaného vozidla. Ide o veľmi spoľahlivý i kultivovaný motor, ktorý ťahá už od nízkych otáčok, má celkom živý prejav a malému Polu s nízkou pohotovostnou hmotnosťou okolo jednej tony dokáže udeliť celkom slušnú dynamiku. Páčila sa nám aj jeho spolupráca s presným päťstupňovým manuálom či pohľad na výslednú kombinovanú spotrebu na úrovni 6,3 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: Martin Ruisl a autor **Plusy** Tuhá karoséria, kvalitné dielenské spracovanie, výborné jazdné vlastnosti, komfort pruženia, presné radenie a riadenie, pohodlné sedadlá, bezpečnostná výbava, ponuka motorov. **Mínusy** Nekultúrne naftové motory s obmedzeným ťahom vo vyšších otáčkach, málo výkonné a nekultivované trojvalce (1.2 HTP a 1.4 TDI), drahé originálne náhradné diely, záujem zlodejov. **Časté poruchy:** Klepot od tyčiek stabilizátora, vôle v uložení stabilizátora, poruchy riadenia, chybný spínač brzdových svetiel, praskajúce žiarovky H7, poruchy elektrického sťahovania okien, chybné zapaľovacie cievky (benzínové motory 1.2 HTP), haprujúca lambda sonda (benzínové motory), poruchový snímač hmotnosti nasávaného vzduchu (naftové motory TDI), vysypaný katalyzátor (1.4 TDI). **Naše odporúčania:** Pri výbere pohonnej jednotky sa orientujte na testovaný benzínový motor 1.4 16V s výkonom 55 kW (75 k), resp. 59 kW (80 k). Ide o kultivovaný a spoľahlivý agregát s primeranou spotrebou, ktorému nechýba ťah od nízkych otáčok (čo sa nedá povedať o jeho silnejšej verzii s výkonom 74 kW/100 k). Z neskoršej produkcie (2006) odporúčame aj 1.6 16V (77 kW/105 k). Vyhnite sa trojvalcu 1.2 HTP, ktorý je poruchový (najmä chybné zapaľovacie cievky) a nestačí autu po stránke výkonu. Naftové motory (1.4 TDI a 1.9 TDI) nevynikajú kultúrou chodu, vedia byť ale príkladne úsporné. V ponuke nájdete aj veľmi odolný naftový agregát 1.9 SDI, v ktorom sa o priamu dodávku paliva stará rotačné čerpadlo (nepracuje na princípe čerpadlo-dýza ako motory TDI). Ak nemáte radi hluk, vibrácie a nízku kultúru chodu, rozhodne nevoľte trojvalec 1.4 TDI. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.