TEST: Dodge Journey 2.0 CRD

Journey je ďalším z modelov značky Dodge, ktoré sa vydali dobyť globálne trhy. V tomto konkrétnom prípade namiešal výrobca koktail segmentov s cieľom uspokojiť viaceré cieľové skupiny.
Vydané  Text: 

Crossover je označenie, ktoré už dnes nikoho neprekvapí, pretože ho používa skoro každý výrobca. Niektorí na to, aby marketingovo zdôraznili svoj segmentovo pomerne štandardný výrobok, iní preto, lebo sa ozaj pokúsili niečo „skrížiť“. Journey patrí rozhodne do tej druhej skupiny. Karoséria, postavená na platforme strednej triedy, vyzerá tak trochu ako van a tak trochu ako SUV. Vonkajší formát modelu Journey avizuje veľký vnútorný priestor a nie sú to plané sľuby. Platí to pre miesto na predných sedadlách a aj na druhom rade, kam sa navyše dostanete veľmi pohodlne vďaka mimoriadne široko otvárateľným zadným dverá. Tretí rad sedadiel (táto verzia je za príplatok) je v takýchto autách vždy veľmi diskutovanou témou. Dodge čestne priznáva priamo v tlačových materiáloch k svojmu vozidlu, že sú určené na „príležitostné používanie.“ Chválime za úprimnosť, pretože je to naozaj tak: len čo máte výšku nad 160 cm, bude vám tesno, hlavne na nohy. Pri kvantitatívnom posudzovaní interiéru nesmieme zabudnúť ani na batožinový priestor. Jeho najmenšia hodnota, udávaná pre kapacitu za tretím radom sedadiel, iba potvrdzuje, že ich nemôžete potvrdzovať za plnohodnotné: 167 litrov je hodnota miniáut. Za druhým radom je to ale už vynikajúcich 758 litrov a v maxime za prvým pomerne dobrých 1461 litrov. Prečo len „pomerne“? Nuž, pozrite sa do niektorých nových kombíkov nižšej strednej triedy…. Hlasný potlesk bez štipky irónie patrí variabilite vnútorného priestoru. Za zmienku stojí napríklad systém Tilt ´n Slide, ktorý uľahčí prístup na tretí rad sedadiel pomocou sklopenia a posunutia sedadiel druhého radu smerom dopredu. Šikovné. Keď tretí rad sedadiel nepotrebujete, tak ich jednoducho upracete do rovnej batožinovej podlahy. Tiež veľmi šikovné. A užitočné je aj množstvo kadejakých odkladacích priestorov, okrem iného aj v podlahe. Celý tento praktický a priestranný balík dáva do pohybu, a tu sme v prvom momente ostali trochu prekvapení, iba dvojlitrový naftový štvorvalec, náš starý známy zaoceánsky import s krycím menom TDI PD. S dynamikou veľké zázraky nenarobí, nenáročného rodinného vodiča však uspokojí. S kultúrou jeho správania sa je to už trochu horšie. Ak je motor sám o sebe nekultúrny, tak nestačí, ak je odhlučnenie iba priemerné. Výsledkom je prenikanie jeho akustických aj vibračných prejavov do kabíny, pri voľnobehu a akcelerácii aj pomerne intenzívne. Reputáciu pohonu napráva spotreba, síce nie rekordne nízka, na takéto veľké a ťažké auto však prijateľná. Do veľkej miery k nej napomohla dobre odstupňovaná, i keď trochu ospalšia dvojspojková robotizovaná prevodovka. Na záver krátke zhodnotenie jazdnej charakteristiky. Tá dotvára celkový obraz auta: zabudnite na športové ambície, pretože podvozok pustí karosériu do výraznejších bočných náklonov a aj riadenie je na dynamické excesy málo strmé. K dispozícii máte každopádne dosť bezpečné vozidlo pre bežné jazdenie s dobrým komfortom pruženia. Ak skrátka nemáte naponáhlo, je to ideál na kratšie aj dlhšie cesty. Text: Ladislav Malák Foto: PANER (2) a Martin Ruisl **HODNOTENIE: \* \* \*** **Plusy** Vnútorný priestor na prvých dvoch radoch, batožinový priestor, variabilita, odkladacie priestory, bezpečnostná výbava, komfort pruženia. **Mínusy** Kultúra chodu motora, riadenie, náklony karosérie, priestor na treťom rade sedadiel. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1968 cm3Výkon103 kW/140 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment310 Nm pri 1750-2500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4888x1834x1693 mmRázvor2890 mmBatožinový priestor167/758/1461 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť182 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,8 sSpotreba počas testu7,5 l/100 kmEmisie CO2186 g/km**Cena**Základná cena verzieod 26 190,00 € (789 000 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.