Alfa Romeo 159 3.2 JTS V6: Splašené kone

Vrcholná motorizácia Alfy Romeo 159 so sebou prináša aj vrcholné zážitky. Nielen v oblasti nadpriemernej dynamiky, ale aj spotreby, z ktorej sa vám môže zakrútiť hlava.
Vydané  Text: 

Hoci môžeme model 159 označiť za najlepšiu novodobú Alfu Romeo, jej priemerné predaje nie sú tým, čo by chcel manažment automobilky vidieť. K lepším číslam majú Alfu 159 vyhnať mierne úpravy zahŕňajúce nielen zvýšenie kvality, ale aj zníženie hmotnosti. Práve vysoká hmotnosť doteraz zabíjala povestnú dynamiku a agilitu týchto vozidiel. S dynamikou však rozhodne nemá problém vrcholná verzia 159 3.2 JTS, ktorá prešla naším redakčným testom. Jej interiér bol čalúnený nádhernou červenou kožou, ktorá ešte zvýraznila jeho športový charakter. Očarený orientáciou stredovej konzoly na vodiča Alfe radi prepáčite miernu stiesnenosť za volantom. S nedostatkom miesta na vodičovu hlavu je to už horšie. Vzadu tiež nie je miesta na rozdávanie, ale je to predsa Alfa. Benzínový motor 3.2 JTS s priamym vstrekovaním tvorí vrchol motorovej palety Alfy 159, trochu mu však chýba charakter a výbušnosť predchádzajúcich šesťvalcov známych z modelov GTA. Nový agregát (ktorý už nie je dielom talianskych motorárov, ale pochádza z dielní GM) musí spĺňať prísnejšie emisné normy a tie zabili živelnosť talianskeho originálu. Nedostatkom výkonu však rozhodne netrpí. Predné pneumatiky dokáže roztrhať behom krátkej chvíle, preto je prítomnosť trakčnej kontroly v tomto aute nevyhnutnosťou. Zvládať porciu 260 koní dá zabrať aj štvorkolkám, o výlučne prednom pohone testovanej Alfy ani nehovoriac. Šesťstupňová prevodovka je pomerne presná, príjemný tuhší je chod krátkej prevodovej páky. Ani posilňovač riadenia to s aktivitou nepreháňa, takže sa občas musíte do volantu poriadne oprieť. Aj s veľkým motorom je auto pomerne agilné. V zákrutách pohotovo reaguje na pokyny volantu a odhodlane drží aj na rozbitých cestách. Problémom je veľký polomer otáčania daný priečne uloženým motorom. Ako sme už naznačili, tienistou stránkou agregátu je jeho spotreba. Priemer okolo 13 l/100 km nie je pri športovej jazde problém vyhnať až k hranici 20 l/100 km. A to je už predsa len viac než dosť. Text: Václav Lipavský Foto: PANER (2) a autor **Hodnotenie \* \* \* \* Plusy** Krásne čalúnené sedadlá, športovo orientovaný interiér, zvuk motora, jazdné vlastnosti, výkonová rezerva. **Mínusy** Trochu stiesnený interiér, podpriemerný batožinový priestor, príliš vysoká spotreba paliva, veľký polomer otáčania. Technické údaje**Motor****benzínový 3.2 V6**Zdvihový objem3195 cm3Výkon191 kW/260 k pri 6200 ot/minKrútiaci moment322 Nm pri 4500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4660x1828x1417 mmRázvor2700 mmBatožinový priestor405**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť250 km/hZrýchlenie 0-100 km/h7,1 sSpotreba počas testu13,0 l/100 kmEmisie CO2260 g/km**Cena**Základná cena verzie35 900 € (1 081 523 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.