Škoda Octavia Tour 1.9 TDI: Stará láska

Druhá generácia Škody Octavia už dostala aj polčasový facelift, napriek tomu stále nájdete v ponuke predajcov aj predchádzajúci model s označením Tour. Vrátili sme sa teda do nedávnej minulosti v sprievode motora 1.9 TDI.
Vydané  Text: 

Prvá generácia Škody Octavia sa v čase svojho príchodu na trh dala považovať za modlu slovenských motoristov. Bol to totiž prvý reálny výsledok vstupu koncernu VW do mladoboleslavskej automobilky. To sa ale písal rok 1996. O 13 rokov neskôr sa „stará“ Octavia stále snaží zaujať v nabitej konkurencii nižšej strednej triedy. Pravda, jej zbrane sú ale trochu iné. Doba totiž pokročila a kvalita vozidiel spolu s nárokmi používateľov išli smerom hore. Čo sa vtedy považovalo za topmodel, dnes musí strpieť označenie „za málo peňazí veľa muziky“. Alebo skôr hluku, pretože v testovanom vozidle pracoval starý známy s označením 1.9 TDI PD. Agregáty s technológiou čerpadlo dýza sa vo všeobecnosti vyznačujú slabou kultúrou chodu, no vedia byť vcelku úsporné. Na tom ale musí spolupracovať aj prevodovka a päť stupňov v tomto prípade nestačí. Výsledná spotreba počas testu 6,3 l/100 km nie je zlá, no vieme si predstaviť aj lepšie číslo. Nižšie otáčky pri diaľničnom tempe by sa okrem spotreby pozitívne prejavili aj na už spomínanom hluku. Vnútri cítiť, že Octavia Tour bola postavená v polovici deväťdesiatych rokov. Pozícia sedenia za volantom je v moderných autách trochu pohodlnejšia. Vnútorný priestor však stále uspokojí predovšetkým na predných sedadlách. Vzadu chýba pár centimetrov na kolená a klesajúca línia strechy liftbacku vysokých pasažierov tiež nepoteší. Octavia Tour ale tieto nedostatky vynahrádza v mimoriadne veľkom batožinovom priestore. Silnou stránkou Octavie Tour je mimoriadne vydarený podvozok, aj keď pri dvojkolke iba s polotuhou zadnou nápravou. Manévrovanie s autom trochu komplikujú dlhé previsy, no jazdné vlastnosti sú stále veľmi dobré. K dieselovému agregátu sa sériovo dodáva len kontrola trakcie, ESP si treba priplatiť. Sériová výbava celkovo nie je silnou stránkou Octavie Tour. Priplatiť si treba aj rádio, centrálne zamykanie či drahú klimatizáciu. Cenová výhoda sa tak razom dokáže stratiť. Text: Martin Ruisl Foto: Samuel Vanko (1) a autor **Hodnotenie \* \* \* Plusy** Batožinový priestor, podvozok, kvalita spracovania, presné radenie. **Mínusy** Kultúra chodu motora, priestor na zadných sedadlách, prehľadnosť karosérie smerom dozadu. Technické údaje**Motor****naftový 1.9 R4**Zdvihový objem1896 cm3Výkon74 kW/100 k pri 3750 ot/minKrútiaci moment240 Nm pri 1800 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4507x1731x1431 mmRázvor2512 mmBatožinový priestor528/1328 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť189 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,8 sSpotreba počas testu6,3 l/100 kmEmisie CO2135 g/km**Cena**Základná cena verzie16 065,52 € (483 990 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.