Testy

Nissan Tiida 1.8: Skutočný nástupca

Pozrite sa na Tiidu z akejkoľvek strany a prichytíte sa pri vlastných myšlienkach na neodvratnosť nudnej jesene vášho života. Jej dizajn je japonský, čo v zrozumiteľnej reči znamená prísne racionálny, teda nudný a bez nápadu. No a práve toto vraj milujú konzervatívni zákazníci, ktorým je Tiida určená. Nám sa do rúk dostal štvordverový sedan, okrem neho je pre praktickejšie zmýšľajúcich zákazníkov k dispozícii aj päťdverová verzia.

Interiér je jedným z najpriestrannejších, aké sme kedy v aute tohto segmentu videli. Predné sedadlá sú široké a pohodlné, takže bez problémov v nich zvládnete aj dlhšiu cestu. V zákrutách vás môže rozladiť len ich slabšie bočné vedenie, ale vzhľadom na možnosti podvozka tento štýl jazdy určite uprednostňovať nebudete. Ešte lepšie sú na tom zadní cestujúci. Tu je priestorový komfort takmer neprekonateľný a okrem rekordne dlhých pohodlných sedákov budete mať veľa miesta aj pre kolená a chodidlá. Výborná je aj vyššia pozícia sedenia, ktorú oceníte pri častom nastupovaní a vystupovaní z auta. Tento Nissan sa na nič nehrá a svoje výhody najlepšie ukáže až pri každodennom používaní.

Palubná doska a obklady interiéru sú z lacného plastu, ale kvalitné dielenské spracovanie dojem napravuje. Zarazila nás bohatá výbava, ktorú má Tiida rozhodne nad priemerom tejto triedy. Na druhej strane, cena auta nie je príliš sociálna, takže slušná výbava je revanšom za ochotu investovať pri nákupe auta.

Pod kapotou sme mali najsilnejší benzínový motor v ponuke, štvorvalec s objemom 1,8 litra. Jeho výkon je na dnešné pomery vzhľadom na objem priemerom, ale stačí na svižnú jazdu. Tento test však nebol o výtržnostiach na ceste. Tiida má rada jazdu po rovine, kde sa odmení tichom v interiéri a prijateľným aerodynamickým hlukom. Výbornému odhlučneniu motora pomáha aj manuálna šesťstupňová prevodovka, hoci jej sprevodovanie by mohlo byť ešte o kus dlhšie. Na diaľnici sa tak motor točí v zbytočne vysokých otáčkach.

Podvozku chýba istota. Najmä v zákrutách sa vám bočné náklony vryjú hlboko do pamäte a váš podvedomý strach pominie až na ďalšej rovinke. Jednoduchá konštrukcia zadnej nápravy vypláva na povrch v prvej zákrute a pokiaľ sa v nej dokonca rozhodnete prudko pribrzdiť, majte sa na pozore. Ničím záludným vás Tiida neprekvapí, ale pripravte sa na uskakujúci zadok. Elektronický stabilizačný systém sa v tomto prípade javí ako rozumná investícia.

Príjemným prekvapením pre nás bola výsledná spotreba. V segmente lacných ekonomických sedanov sa nepoužívajú drahé technológie tlačiace spotreby moderných motorov čo najnižšie, no napriek tomu si tento Nissan v teste vypýtal menej, ako predpisuje výrobca. A to sme s autom nejazdili nijak ekonomicky.

Nisan Tiida nie je najkrajším autom v triede, nie je ani adrenalínovým športovým náradím, ale pre rodinné účely je ako stvorená. Má obrovský vnútorný priestor, je pohodlná a čo je dôležité, dokáže splynúť s davom ešte rýchlejšie, než to dokázala predchádzajúca Almera.

HODNOTENIE: * * *

Plusy:
Veľký vnútorný priestor, veľký batožinový priestor, bohatá výbava, vzhľadom na určenie vozidla výkonný motor, spotreba.

Mínusy:
Jazdné vlastnosti na akomkoľvek povrchu, veľká citlivosť na bočný vietor, lacný interiér, nepohodlné predné sedadlá.

Technické údajeMotor****benzínový 1.8 R4Zdvihový objem1797 cm3Výkon93 kW/126 k pri 5200 ot/minKrútiaci moment173 Nm pri 4800 ot/min.KarosériaDĺžka x Šírka x Výška4474 x 1695 x 1543 mmRázvor2600 mmBatožinový priestor500/512(1223) lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť195 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,4 sSpotreba počas testu7,5 l/100 kmCenaZákladná cena verzieod 465 000 Sk s DPH

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Neporaziteľný / SsangYong Rexton Club
Magazín

Neporaziteľný / SsangYong Rexton Club

SsangYong vytvoril špeciálnu edíciu vlajkovej lode Rexton, ktorá je ako šitá na mieru slovenským rodinám. Rexton Club dáva dokopy to podstatné, aby ponúkol bezkonkurenčný pomer ceny a hodnoty. Cenovka sa začína už na úrovni 34 990 €!