Testy

Audi A4 Avant: Utajený komfort

Charakteristickou črtou novej generácie Audi A4 sú denné LED diódy, ktoré pripomínajú bojové pomaľovanie Indiánov. Namosúrený vzhľad vozidla budí na ceste patričný rešpekt, takže na diaľnici čakajte rýchle uhýbanie pomalších áut do pravého pruhu. Ich vodiči si popri závistlivom šomraní budú môcť aspoň obzrieť elegantné zadné partie verzie Avant, ktorá v základnom usporiadaní poskytuje prepravný objem 490 litrov. Batožinový priestor možno zväčšiť na celkových 1430 litrov, čo síce nie je najviac v segmente, zato je však kufor veľmi dobre prístupný.

Našu kritiku si zaslúži neprehľadný systém MMI, ktorý integruje funkcie navigácie, klimatizácie, audiosystému či palubného počítača. Obslúžiť ho úplne naslepo je husárskym kúskom... Stále sa nám totiž zdá príliš komplikovaný a jeho dokonalé ovládanie si vyžaduje priveľa času a tréningu.

Výrobca zvykne označovať svoje kombi za športové, podľa nás je to však vozidlo s výraznou dávkou komfortu. Máme tým na mysli hlavne charakteristiku jeho podvozka, ktorý dokáže veľmi dobre utlmiť všetky druhy nerovností (menší problém má len s výraznými krátkymi priečnymi) a aj odhlučnenie kabíny patriace na špičku strednej triedy.

Naftovému srdcu s označením 2.0 TDI (105 kW/143 k) veľmi dobre sekundovala presná šesťstupňová manuálna prevodovka s jednoznačnými dráhami chodu radiacej páky. Motor dokázal na najvyššom stupni zvládnuť rýchlosť 65 km/h a čo je dôležitejšie, bez citeľného prenosu vibrácií do kabíny. Počas testu sme samozrejme nepreferovali výrazne ekonomický jazdný štýl. Občas sme si však nechali poradiť od indikátoru preradenia, ktorý svojimi pokynmi sčasti prispel aj k výslednej spotrebe na úrovni 6,5 litra nafty na 100 km.

Text: Peter Michalec
Foto: PANER (1) a autor

**Hodnotenie:****

Plusy** Kvalita spracovania, odhlučnenie kabíny, úsporný a kultivovaný motor, jazdné vlastnosti, komfort pruženia, presné radenie.

Mínusy Mierne zvýšený hluk od kolies na drsnom povrchu, nemožnosť kombinácie motora s pohonom quattro, drahá príplatková výbava.

Technické údajeMotor****naftový 2.0 R4Zdvihový objem1968 cm3Výkon105 kW (143 k) k pri 4200 ot/minKrútiaci moment320 Nm pri 1750-2500 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4703 x 1826 x 1436 mmRázvor2808 mmBatožinový priestor490/1430 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť208 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,7 sSpotreba počas testu6,5 l/100 kmEmisie CO2149 g/kmCenaZákladná cena verzieod 987 831,50 Sk (32 790,00 €)

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.