Tata Xenon 2.2 DiCOR: Lacná pracovná sila

Na indické automobily sa v našich končinách nepozerá vždy v najlepšom svetle. O tom, že potenciálnemu zákazníkovi majú okrem nízkej ceny čo ponúknuť nás chcel presvedčiť pick-up Tata Xenon.
Vydané  Text: 

Na slovenských cestách sú pick-upy zriedkavejším javom, absolútnou raritou je ale rozhodne automobil Tata Xenon, ktorého korene siahajú až do Indie. Pomerne hranatý a jemne archaicky pôsobiaci exteriér dáva najavo, že imidž nie je jeho prioritou. Pracovné zameranie je cítiť hneď po vylezení do kabíny. V interiéri sme objavili tvrdé plasty, veľký volant a malé množstvo ovládacích prvkov. Všimli sme si aj analógové hodiny bez stupnice, ktorých užitočnosť a umiestnenie sme celkom nepochopili. Naopak potešili nás elektricky ovládané okná a klimatizácia, ktoré nájdete v sériovej výbave. Korba je dobre tvarovaná, tuhá zadná náprava s listovými pružinami minimalizuje potreby podbehov. Holý plech pravdepodobne rýchlo poznačí prevážaný náklad, hluk zadnej časti tiež nepatrí k najmenším. Podobne ako pri konkurencii je k dispozícii aj laminátová nadstavba, ktorá ochráni náklad pred nepriazňou počasia. Jej spracovanie a montáž však nepôsobia práve najkvalitnejším dojmom. Na rozdiel od konkurencie je ale dobre kvadraticky tvarovaná. Užitočné zaťaženie 925 kg tiež nie je na zahodenie, hoci niektorí konkurenti zvládnu aj viac. Off-road klasickej konštrukcie poháňa 2,2-litrový turbodiesel vlastnej konštrukcie so vstrekovaním paliva common-rail s výkonom 103 kW (140 k). Spriahnutý bol s päťstupňovou manuálnou prevodovkou s dosť nepresným chodom radiacej páky. Tá je v interiéri osamotená, pohon všetkých kolies a redukčná prevodovka sa obsluhujú nenápadným kolieskom pod volantom, pretože systém riadi elektronika. Priznávame, že v terénnom pick-upe tohto kalibru sme očakávali trochu iné riešenie. Jazda po bežných cestách je vcelku zaujímavá, pretože predná a poháňaná zadná náprava si žijú svoj vlastný život. Pustiť volant čo i len na chvíľku je dosť rizikové, pretože auto treba stále kontrolovať. Spätná väzba riadenia je nulová, preto vodičovi ostáva len vizuálna kontrola smeru auta. Situácia sa mierne vylepší zapnutím pohonu všetkých kolies, avšak ani v tejto situácii autu nevoňajú vyššie rýchlosti. Robustnosť osvedčenej konštrukcie podvozka sa ukáže v teréne, kde Xenon nemá vážnejšie problémy. Pri dodržaní fyzikálnych zákonov si pomerne hravo poradí s väčšinou prekážok. Svetlú výšku limituje pohonné ústrojenstvo na 205 mm, inak by Tata zvládla aj viac. Nepríjemným prekvapením je pomerne nízka tuhosť karosérie, keďže Xenon sa citeľne krútil aj na pomerne nenáročnej poľnej ceste. Ako pracovný nástroj ponúka Tata Xenon za dané peniaze výbornú úžitkovú hodnotu. Pokiaľ ju hodnotíme rovnakým metrom, ako ostatné testované automobily, tak to na viac ako dve hviezdičky nestačí. Potenciálnych klientov to ale nemusí odradiť. Text: Martin Ruisl Foto: PANER (2), autor **HODNOTENIE \*\*** + Úžitkové vlastnosti, schopnosti v teréne, robustný podvozok. – Kvalita spracovania, mäkká karoséria, tvrdé plasty v interiéri, jazdné vlastnosti na ceste. **Pohonné ústrojenstvo** Prepĺňaný naftový radový štvorvalec. Objem 2179 cm3. Výkon 103 kW/140 k pri 4000 ot/min. Krútiaci moment 320 Nm pri 1700-2700 ot/min. **Podvozok** Vpredu nezávislé zavesenie s dvojitým priečnymi ramenami odpružené torznými tyčami, vzadu tuhá náprava odpružená listovými pružinami. **Terénne schopnosti** Predný a zadný nájazdový uhol i prejazdový uhol výrobca neuvádza. Svetlá výška 205 mm. **Karoséria** DxŠxV: 5125x1860x1765 mm. Rázvor 3150 mm. Rozmery ložnej plochy DxŠ 1429×1414 mm. Pohotovostná hmotnosť 2025 kg. Užitočné zaťaženie 925 kg. **Jazdné výkony** (údaje výrobcu) Maximálna rýchlosť 160 km/h 0-100 km/h výrobca neuvádza Kombinovaná spotreba 8,3 l/100 km Emisie CO2 219 g/km Spotreba počas testu 9,5 l/100 km Základná cena verzie od 599 900 Sk (19 913,03 €) bez DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.