Testy

TEST: Audi S8 - Krstný otec

Už pohľad naň budí rešpekt. Široká nízka silueta postavená na rozkročených gumených valcoch hovorí sama za seba. V prípade Audi sa k tomu navyše pridáva pravdepodobne tá najväčšia maska chladiča na svete, ktorá redukuje stavy hmyzu tak drastickým spôsobom, že byť ich viac, naše vtáctvo začne hladovať. Audi S8 nie je priateľské. A ani sa o to nesnaží. Drzejšie a sebavedomejšie auto by ste hľadali len ťažko.

V interiéri čakajte luxus na najvyššej úrovni. Hodnotné materiály, nepriestrelná kvalita spracovania, miesto na rozdávanie na predných aj zadných sedadlách a audiosystém Bang&Olufsen vám dajú pocítiť, že sa veziete v prvej triede. Extra triedu prezrádza aj nápis V10 na predných blatníkoch. Pod nimi sa skutočne skrýva obrovský atmosférický motor 5.2 V10 s priamym vstrekovaním benzínu FSI, ktorého zdivočená verzia poháňa sesterské Lamborghini Gallardo. V es osmičke dostal desaťvalec cez prsty, takže jeho výbušný výkon klesol z pôvodných 382 kW (520 k) v Gallarde na 331 kW (450 k), čo mu však zaručuje dostatočnú spoľahlivosť pri častom využívaní jeho maximálnych možných hraníc. Skrátka, Audi S8 len tak ľahko neuštvete. Chcelo by to len rýchlejšie reagujúcu prevodovku, tiptronic má už svoje roky. Jej odstupňovanie ale vyhovuje.

Kvalita jazdy je napriek schopnostiam podvozka v zákrutách uspokojivá. Vzduchové pruženie si poradí s bežnými nerovnosťami na ceste s prehľadom, pričom do kabíny prenáša od kolies len vzdialené tlmené rany. Vyplašiť vás môže len hlučný rýchly prejazd cez krátke priečne nerovnosti, ale to je typický znak každého pneumatického pruženia.

V zákrutách si ani neuvedomíte, že sa práve pokúšate zmeniť smer jazdy hory hliníka a ocele, ktorá váži 1940 kg. Neutrálnym vlastnostiam pomáha aj systém pohonu všetkých kolies quattro, ktorý posiela medzi predné a zadné kolesá silu v pomere 40:60. V extrémnom prípade pošle dozadu až 85 % krútiaceho momentu. V presnom riadení veľa citu nečakajte, čo však nie je pri pneumatikách 265/35 ZR?? nijako prekvapivé. Naše Audi bolo vybavené príplatkovými keramickými brzdami (+ 325 700 Sk), ktoré vám na požiadanie odkrvia mozok. O ich účinnosti nemá cenu polemizovať.

A spotreba? Majiteľov to asi zaujímať nebude, ale S8 si pri ekojazde vezme 13 l/100 km. Pritlačte na pílu a ste na 25 l/100 km. Jazdiť budete niekde medzi tým.

HODNOTENIE: * * * * (4/5)

Plusy
+ Výkonný motor

+ Vzhľadom na vonkajšie rozmery prijateľná hmotnosť

+ Prvotriedna kvalita spracovania

Mínusy
- Vysoká cena

- Pomalšia automatická prevodovka

- Schopnosť priťahovať pozornosť zlodejov

Technické údaje Motor benzínový 5.2 V10 Objem: 5204 cm3 Výkon: 331 kW/450 k pri 7000 ot/min Krútiaci moment 540 Nm pri 3500 ot/min Karoséria Dĺžka x Šírka x Výška: 5062 x 1894 x 1455 mm Rázvor 2945 mm Batožinový priestor 500 l Jazdné výkony Maximálna rýchlosť 250 km/h Zrýchlenie 0-100 km/h 5,1 s Spotreba počas testu 16,1 l/100 km Cena Základná cena verzie od 3 706 500 Sk s DPH

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Celebrity, ktoré vlastnia autá značky KIA

Nie každá známa osobnosť si potrpí na prémiové značky áut, z cien ktorých by sa nám obyčajným ľuďom zatočila hlava. Či už je to podmienené reklamnými aktivitami, za ktoré dostávajú slušný honorár alebo ide o nezištnú kúpu z vlastného presvedčenia, nie je v mnohých prípadoch zrejmé.
image
Magazín

Škoda Felicia oslavuje. Toto jej jej 25-ročná história

Pred 25 rokmi, 17. októbra 1994, sa v meste Mladá Boleslav rozbehla sériová výroba modelu ŠKODA FELICIA. Bol to prvý model ŠKODA vyvinutý po vstupe koncernu Volkswagen do tradičnej českej automobilky. Zbieral triumfy na športovom poli a významne zabodoval u zákazníkov: do roku 2001 vzniklo v závodoch Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí viac než 1,4 miliónov vozidiel ŠKODA FELICIA, vrátane verzie FELICIA COMBI, PICKUP, VANPLUS a FUN.