Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet: Rozvášnený Talian

Aktuálny trend downsizingu zachytil aj Fiat. Model Grande Punto dostal motor s prepĺňaním, zabalil sa do atraktívnejšej karosérie a vbehol do ringu s jasnou misiou: dokázať tvrdenie o nahraditeľnosti objemu.
Vydané  Text: 

Slovenskému publiku netreba Fiat Grande Punto zvlášť predstavovať. Nami testovaný zástupca malého segmentu vyzeral však na rozdiel od klasického modelu o niečo dynamickejšie. Prispela k tomu hlavne trojdverová karoséria, disky s priemerom sedemnásť palcov, efektná koncovka výfuku či decentný zadný spojler. V interiéri sme našli obklad palubnej dosky vzdialene pripomínajúci kovový povrch a sedadlá s výraznejším bočným vedením. Športovo ladenému exteriéru a interiéru neostala nič dlžná ani pohonná jednotka, ktorá momentálne predstavuje vrchol benzínovej ponuky modelu Grande Punto. Prepĺňaný štvorvalec 1.4 T-Jet dosahuje výkon 88 kW (122 k). Nie je to síce Abarth, napriek tomu však dokáže auto slušne rozhýbať. Ručička tachometra vybehne na rýchlosť 100 km/h za 8,9 sekundy a zastaví sa až tesne pred magickou hranicou 200 km/h. Pri predbiehaní stačí mať motor vytočený na 2000 otáčkach za minútu, pri ktorých je už dostupných maximálnych 206 Nm krútiaceho momentu. Keď zošliapnete plynový pedál a ručička otáčkomera vyletí nad tri tisícky, zistíte, v čom je krása prepĺňania. Jednoducho povedané, misia nahradenia objemu bola splnená. Agregát sa za športovo ladenej zvukovej kulisy necháva ochotne vytáčať až za hranicu 6000. Kladne hodnotíme nastavenie podvozka, ktorý najmä na kvalitných cestách dobre drží stopu. Jazdné vlastnosti sú neutrálne, v extrémnejšej situácii zasiahne veľmi dobre nastavené ESP. Trochu kritiky si zaslúži posilňovač riadenia, ktorý je aj bez režimu City príliš účinný. Popracovať by vo Fiate mohli aj na presnejšom chode radiacej páky. Počas testu nás lákalo naplno si užívať potenciál motora. Subjektívne kopnutia do sedadiel sú veľmi príjemné, ale pri súčasných cenách benzínu to s nimi netreba preháňať. Pri plnom nasadení môže takéto Grande Punto spapať až jedenásť litrov na 100 km. Keď však jazdíte umiernene, nie je problém dokonca podliezť hranicu šiestich litrov. Nami dosiahnutý priemer o jeden liter prekročil výrobcom udávaných 6,6 litra, čo nie je vzhľadom na ponúkanú dynamiku najhorší údaj. Text: Peter Michalec Foto: PANER (1) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Dobrý ťah motora v stredných otáčkach, primeraná spotreba paliva, neutrálne jazdné vlastnosti, nastavenie ESP, komfort pruženia. **Mínusy** Príliš účinný posilňovač riadenia, vysoká nakladacia hrana, menej odkladacích priestorov. Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 1.4 R4**Zdvihový objem1368 cm3Výkon88 kW/120 k pri 5000 ot/minKrútiaci moment206 Nm pri 1750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4030 x 1687 x 1490 mmRázvor2510 mmBatožinový priestor275 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť195 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,9 sSpotreba počas testu7,6 l/100 kmEmisie CO2155 g/km**Cena**Základná cena verzieod 483 900 Sk s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.