Testy

Audi A6 Allroad quattro 3.0 TDI: Alternatíva

Pohon všetkých kolies a veľký vnútorný priestor. Majitelia SUV sa radšej vzdajú vlastného života ako týchto dvoch vlastností ich miláčikov. Napriek tomu, že sa im s neobratnými karosériami ťažko hľadá parkovacie miesto, z diaľnice ich ide sfúknuť silnejší závan bočného vetra a v zime musia vyliezť na rebrík, aby si oškriabali zamrznuté predné sklo.

Tromfy SUV, avšak bez na ne nalepených negatív, môže ponúknuť veľké kombi menom Audi A6 allroad. Technicky vychádza z modelu A6 Avant, ktorý tiež dostanete so šesťvalcom 3.0 TDI, šesťstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic i pohonom všetkých kolies quattro. V čom je teda rozdiel? Prvý je optický. Mohutný predný gril pritiahne pohľad aj proti vašej vôli, vystúpené hliníkové lemy na spodnej časti dverí dávajú siluete auta eleganciu. Plastový oblek vám rozviaže ruky a pomôže nabrať odvahu dať kolesám ochutnať bahno i kamene.

Najzásadnejšou odlišnosťou je vzduchové odpruženie s piatimi režimami práce. Prostredníctvom ovládacieho systému MMI auto jednoducho nadvihnete do výšky, akú potrebujete – či už na dynamickú jazdu alebo prejazdy väčšími nerovnosťami – prípadne necháte navolenie potrebnej hodnoty na automatike. Vo všetkých režimoch je podvozok veľmi komfortný, zároveň poskytuje istotu výbornej trakcie a skvelej ovládateľnosti.

Samozrejme, allroad nie je určený do ťažkého terénu a na offroad sa ani nehrá. Dlhý rázvor a veľké previsy limitujú jeho schopnosti, ale koncepcia auta oslobodzuje vodiča od závislosti od asfaltových ciest. A v niektorých momentoch sme boli prekvapení, ako suverénne auto zvládlo strmé stúpania po kamenistých lesných cestičkách. Nezaškodilo by však riadenie so silnejšou spätnou väzbou, ako ho poznáme z iných modelov značky. Allroad je ideálnym spoločníkom aj na asfalt, veď iný podklad pneumatiky väčšiny týchto áut (a čo si budeme hovoriť, aj drvivej väčšiny esúvéčiek) nepoznajú. K pohode cestovania prispieva kvalita a odhlučnenie interiéru i hladké radenie automatu.

HODNOTENIE: * * * *

Plusy:
Jazdné vlastnosti, režimy a fungovanie vzduchového odpruženia, radenie prevodovky, kvalita vypracovania, vnútorný priestor.

Mínusy:
Menšie terénne schopnosti oproti predchodcovi, ceny príplatkovej výbavy.

Technické údajeMotor****prepĺňaný naftový 3.0 V6Zdvihový objem2967 cm3Výkon171 kW/233 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment450 Nm pri 1400-3250 ot/minKarosériaDĺžka x Šírka x Výška4934x1862x1519 mmRázvor2620 mmBatožinový priestor565/1660 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť230 km/hZrýchlenie 0-100 km/h7,8 sSpotreba počas testu9,6 l/100 kmCenaZákladná cena verzieod 1 894 300 Sk s DPH

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.