Opel Combo vyniká šikovnosťou

Ak najdôležitejšia vlastnosť vášho nového auta znie veľa priestoru a ste pri jej plnení ochotní tolerovať úžitkový charakter, môže vás Opel Combo zaujať.
Vydané  Text: 

Koncern General Motors má v prelepovaní znakov celkom slušnú prax. Väčšinou túto svoju stratégiu realizoval na svojich amerických modeloch, a to najmä preto, lebo v Európe ho zastupuje iba značka Opel. Aj tá však už tzv. „badge engineeringu“ prišla na chuť. Aj nezasvätení rýchlo prídu na to, že malý úžitkový Opel nie je Opel. Na rozdiel od svojich väčších súrodencov však páni z Rüsselsheimu nešli na nákupy do Francúzska ale do Talianska. Všetko pochopíte, keď Combo zaparkujete vedľa Fiatu Doblo. Usporiadanie ovládacích prvkov a logika menu tak žije v miernom talianskom chaose, na ktorý sa však dá zvyknúť. Možno aj preto, lebo Doblo, teda Combo, neovláda nič nadštandardné. Rádio, tempomat, klimatizácia. A viac možno ani netreba. Alebo si to aspoň predpokladaný zákazník tohto typu auta nepriplatí. Omnoho viac ho potešia veľkorysé odkladacie priestory, ktoré môže donekonečna zapratávať. Hlavnou devízou auta je priestor, veľa priestoru. Preto celkom nerozumieme, prečo vo Fiate posunuli predné sedadlá tak výrazne do stredu. Zbytočne tak utláčajú pravé koleno vodiča a ak ste zvyknutí pri dlhšej jazde vyložiť si lakeť na okno, tak na to zabudnite. Jednoducho je to ďaleko. Vzadu má Combo asymetricky rozdelenú trojmiestnu lavicu, ktorá sa môže preklopiť. Doobjednať sa dá aj tretí rad sedadiel, ktorý absolútne zruší priestor pre batožinu. Tento prvok si však dobre zvážte, pretože dve samostatné sedadlá sú vyberateľné a musíte ich medzičas niekde uskladniť. Napríklad v garáži. Prístup do auta zabezpečuje dvojica posuvných dverí s pomerne tvrdohlavou poistkou proti privretiu. Otvoriť, to áno, ale zavrieť, to už tak ľahko nejde. Vzadu malo Combo obrovské výklopné dvere, na ktoré je dobré myslieť pri parkovaní. Ak nacúvate príliš blízko k inému autu či múriku, možno ich ani neotvoríte. Opel prevzal Doblo do svojej modelovej ponuky, ľudovo povedané, „aj s chlpami“, preto pod kapotou pracuje známy naftový agregát 1.6 od Fiatu. Ten na nás príjemne zapôsobil pomerne kultivovaným chodom a na neveľký výkon 77 kW (105 k) aj veľmi slušnou dynamikou. S tou mu pomáha prevodovka, ktorej šesť stupňov je poskladaných relatívne na krátko. Na diaľnici tak otáčkomer ukazoval hodnotu 2 500, ktorá je trochu nad úrovňou toho, čo by sme od takejto kombinácie pohonu očakávali. Diaľnice však Combo vo všeobecnosti nemá zvlášť v láske, najavo to dáva veľkým množstvom hluku (motor, aerodynamika,…). Spotreba bola napriek tomu celkom primeraná s výsledným priemerom okolo 6,5 l/100 km. Jazdné vlastnosti tejto kategórie vozidiel sú podriadené vysokému užitočnému zaťaženiu a tiež vyššie položenému ťažisku. Combu nechýba ochota zatáčať a nemá sklony prevaliť sa nabok. Napriek tomu sme so stabilitou neboli úplne spokojní (úzky rozchod), pripraviť sa treba aj na výraznejší vplyv bočného vetra. Miera pohodlia je akceptovateľná, ani prázdne auto nemalo tendenciu odskakovať. Trochu nás prekvapilo tuhé riadenie, s ktorým sa v meste viac „namakáte“, mimo neho však dodáva do rúk štipku istoty. Combo mieri do segmentu, kde v ostatných rokoch Opel svoju pozíciu mierne zanedbával. Preto to proti Berlingu, Partneru, Kangoo, Caddy či práve darcovi orgánov Doblu nebude zvlášť jednoduché. Pri pohľade do cenníka sme však nadobudli dojem, že Opel nemá od tohto modelu zvlášť veľké očakávania. Za cenu testovaného exempláru vyše 21 000 eur by sme zvažovali skôr nejaké kompaktné kombi či van. Teda ak naozaj nepotrebujete tých 3 200 litrov maximálneho priestoru. Text a foto: rum HODNOTENIE: 3/5\* \+ Vnútorný a batožinový priestor, variabilita, možnosť tretieho radu sedadiel, odkladacie priestor, dobrý prístup, kultivovaný a ochotný motor, dobrá ovládateľnosť, primeraná spotreba. \- Hluk na diaľnici, priveľké piate dvere, v sedemmiestnom usporiadaní malý batožinový priestor, manipulácia so sedadlami, tuhé riadenie, pozícia predných sedadiel. Technické údaje: Opel Combo Tour 1.6 CDTI Karoséria Dĺžka x šírka x výška (mm) 4 390 x 1 832 x 1 845 Rázvor (mm) 2 755 Objem batožinového priestoru (l) 800/3 200 Prevádzková hmotnosť (kg) 1 505 Celková hmotnosť (kg) 2 180 Podovozok Predná náprava McPherson Zadná náprava torzná priečka Brzdy vpredu/vzadu kotúčové/bubnové Prevodovka M6 Pohon predných kolies Motor Usporiadanie/palivo R4/nafta Zdvihový objem (cm3) 1 589 Výkon (kW/k) 77/105 pri ot./min. 4 000 Krútiaci moment (Nm) 290 pri ot./min. 1 500 Jazdné výkony Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 13,4 Maximálna rýchlosť (km/h) 164 Spotreba (l/100 km) 6,8/4,7/5,5 Emisie CO2 (g/km) 145 Cena Základná cena verzie (€) 17 640 Testovaný exemplár (€) 21 150








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.