Rio, konkurent Fabie

Test: Kia Rio 1.4 CVVT. Do triedy malých automobilov, kde na Slovensku neohrozene vládne Fabia, sa vrútilo Rio. Podarí sa mu osloviť potenciálnu klientelu dizajnom a vnútorným priestorom?
Vydané  Text: 
Pokiaľ by sme mali hodnotiť vzhľad, tak Rio jednoznačne prináša do svojej triedy zaujímavý vietor. Postavte ho vedľa Fabie či Pola a veľmi rýchlo zistíte, v ktorom dizajnérskom tíme panuje uvoľnenejšia nálada. Zozadu to až také slávne nie je – stále nám totiž vyskakuje paralela so Seatom. Vnútorný priestor je pre vodiča dostatočne veľký na to, aby sa tam zmestili aj vyššie postavy, priestranný dojem podporuje aj do šírky natiahnutá palubná doska, ktorá môže kolidovať s vodičovým pravým kolenom. Tento problém sa však väčšiny normálne vysokej populácie netýka. Palubný počítač už neprepínate paličkou medzi kruhovými ukazovateľmi, ale na spodnom ramene dobre tvarovaného a padnúceho volantu. V testovanom aute mal vodič k dispozícii množstvo odkladacích priestorov – pod stredovou konzolou dokonca aj s dvoma 12 V zásuvkami. V Kii asi majú prehľad o tom, koľko prenosných zariadení dnes ľudia nosia do auta. Vzadu je to s priestorom o čosi horšie. Rázvor s dĺžkou 2 570 mm síce vytvára dosť priestoru na nohy, klesajúca línia strechy utláča hlavy. Pokiaľ vozíte vzadu deti, oceníte tvrdú zadnú stranu sedadiel. Batožinový priestor so základnými 288 litrami boduje pravidelnými tvarmi, zvládne aj dosť batožiny, no zložený športový kočík mu už robí problém. Vtedy musíte sklopiť operadlo, čím vznikne takmer rovná plocha bez schodov a výstupkov. Navyše máte k dispozícii aj priestor pod dvojitou podlahou. Štandardne dodávané dojazdové rezervné koleso nájdete ešte nižšie. Testované auto malo vo výbave aj bezkľúčový vstup a štartovanie tlačidlom. Rýchlo sme však zistili, že centrálne uzamykanie nespolupracuje s otváraním batožinového priestoru. Ak prichádzate k autu zozadu a nakladáte nákup, musíte ešte dodatočne odomknúť zvyšné dvere cez vodičove alebo spolujazdcove dvere, aby mohla nastúpiť aj posádka. Auto s dĺžkou ľahko nad štyri metre sa vedelo veľmi dobre prepletať premávkou a atmosférickému motoru s objemom 1,4 litra nechýbala dynamika. Nebola síce taká bezprostredná ako 1.2 TSI vo Fabii, ale na rozdiel od nej má Rio 6-stupňovú manuálnu prevodovku a vyšší výkon 80 kW (109 k) pri 6 300 ot./min. Riadenie nedávalo veľa spätnej väzby a konštruktéri pri jeho dimenzovaní mysleli skôr na to, že auto bude jazdiť väčšinou v meste a asi často aj so ženskou posádkou. To znamená nízke ovládacie sily a volant, ktorý môžete ovládať aj malíčkom. S narastajúcou rýchlosťou riadenie tuhne a získava na istote. Jazdnými vlastnosťami auto nesklame. Pruženie si vie poradiť aj s našimi nerovnosťami a na brzdy sa môžete spoľahnúť. Rio má aj zopár tromfov. Za príplatok 990 eur dostanete parkovaciu kameru s navigačným systémom a za 320 eur vám v zime elektrika vyhreje sedadlá aj volant. A to sú prvky, ktoré v tejto triede len tak nenájdete. Rio s testovanou 1.4 stojí v základnej výbave 11 260 eur. Fabia 1.2 TSI so 77 kW (105 k) je síce lacnejšia (10 877 eur), ale nedostanete v nej hlavové airbagy, dojazdové rezervné koleso (čo považujeme za dôležitejšie ako súpravu na opravu defektov), klimatizáciu či diaľkové ovládanie. Preto si myslíme, že Kia môže výraznejšie prehovoriť do predajov malých automobilov. Zvlášť, keď sa základná cena vozidla začína pri psychologicky zaujímavej sume 9 490 eur. Text: Martin Šebesta Foto: PANER Na okraj Vo Frankfurte sa predstavilo trojdverové Rio Štýlovejší brat Rodina modelov Kia Rio sa na frankfurtskom autosalóne rozšírila o dynamickú trojdverovú verziu. Rozmerovo sa od 5-dverovej vôbec nelíši, takže môžeme očakávať zaujímavý priestor na zadných sedadlách. Podľa informácií z automobilky by mala pribudnúť aj verzia sedan. Špecifikom však bude, že všetky tri karosárske verzie sa spolu asi nebudú predávať na žiadnom z trhov. Hatchback ostane prioritou pre západoeurópske trhy, smerom na východ namieri sedan. Trojdverová verzia by mala byť doplnkom s potenciálom na 25-percentný podiel z celkových predajov modelov Kia Rio. HODNOTENIE: \* \* \* \* 4 \+ Príťažlivý vzhľad, bohatá základná a príplatková výbava, priestor okolo vodiča, pravidelne tvarovaný batožinový priestor, jazdné vlastnosti. \- Výhľad dozadu, menej miesta na výšku vzadu, prístrojová doska prekáža pravému kolenu, výhľad šikmo dozadu. Technické údaje: Kia Rio 1.4 CVVT Karoséria Dĺžka x šírka x výška (mm) 4 045 × 1 720 × 1 455 Rázvor (mm) 2 570 Objem batožinového priestoru (l) 288/923 Objem palivovej nádrže (l) 43 Podovozok Predná náprava McPherson Zadná náprava pozdĺžne ramená spojené torznuo priečkou Brzdy vpredu/vzadu kotúčové/kotúčové Prevodovka M6 Rozmer pneumatík 195/55 R16 Pohon predných kolies Motor Usporiadanie/palivo R4/benzín Zdvihový objem (cm3) 1 396 Výkon (kW/k) 80/109 pri ot./min. 6 300 Krútiaci moment (Nm) 137 pri ot./min. 4 200 Jazdné výkony Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,5 Maximálna rýchlosť (km/h) 183 Spotreba (l/100 km) 7,0/4,3/5,3 Emisie CO2 (g/km) 124 Cena Základná cena verzie (€) 11 260 Testovaný exemplár (€) 14 180








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!