Testy

Audi S8 stačí len 8 valcov

Keramické brzdy vás oprú do bezpečnostných pásov a vy máte pocit, že ste práve vyhodili kotvu. Ostrá pravá, plný plyn. Dve turbodúchadlá uprostred radov valcov sa nadýchli a vystrelili dvojtonové auto zo zákruty. Až počas ostrých jázd na okruhu sme zistili, že ani aktívnemu stredovému a zadnému diferenciálu a 21-palcovým nízkoprofilovým pneumatikám sa nepodarí zamaskovať pohotovostnú hmotnosť 1 975 kg.

Veľmi rýchlemu korábu bolo oveľa lepšie na okreskách. Vďaka veľmi dobrému riadeniu sa presvedčivo pretiahol aj cez úzke kľukaté cesty. Zákruty, zrýchlenia či brzdenia sme si v ňom užívali plnými dúškami. Aj štarty. S krútiacim momentom 650 Nm stihnete stovku za 4,2 sekundy.

Audi S8 sa najlepšie cíti na diaľnici. Nastavte tempomat, obsaďte rýchly pruh a zrazu sa ocitnete v cieli. Špičkové odhlučnenie spolu s aktívnou redukciou hluku spôsobujú, že pokým sa nepozriete na rýchlomer, nemáte absolútne žiadny pojem o rýchlosti.

Okrem dynamiky sa v Audi zamerali aj na znižovanie spotreby. Zberné výfukové potrubie uprostred radov valcov zlepšuje prúdenie plynov a systém vypínania valcov vie znížiť spotrebu o desať percent. Udávaná priemerná spotreba 10,2 l/100 km nie je úplne nereálna. Pri ustálenej 130 sme s ňou veľmi intenzívne koketovali.

Vypínanie štyroch valcov si ani nevšimnete. Systém je k dispozícii pri nižšom až strednom zaťažení motora. Horná hranica predstavuje približne 25 až 35 percent maximálneho krútiaceho momentu. Chladiaca kvapalina motora musí mať vyššiu teplotu ako 30 stupňov a v prevodovke musí byť zaradený tretí alebo vyšší stupeň a otáčky motora musia byť v rozpätí od 960 do 3 500 ot./min.

Priemerný vek majiteľov športovej limuzíny Audi S8 je o desať rokov nižší než majiteľov bežných A8 a oveľa častejšie sedia za volantom. Aj vzadu je to ono, priestoru je dosť vo všetkých smeroch, ale za volantom je to úplne iná káva.

V Audi S8 najlepšie chutí na dlhých cestách - sériové vzduchové pruženie a kožené sedadlá vyhladia takmer všetky nerovnosti. Na Slovensku si ju vychutnáte od druhej polovice budúceho roka.

Text: Martin Šebesta

Foto: Audi

Technické údaje Audi S8 Motor 4.0 TFSI Usporiadanie/palivo V8/benzín Prevodovka/počet stupňov A/8 Zdvihový objem cm3 3 993 Max. výkon kW/k 382/520 pri ot./min. 5 800 Max. krútiaci moment Nm 650 pri ot./min. 1 700 – 5 500 Dĺžka × šírka × výška mm 5 146 × 1 949 × 1 458 Rázvor mm 2 994 Batožinový priestor l 510 Max. rýchlosť km/h 250 Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 4,2 Kombinovaná spotreba l/100 km 10,2 Emisie CO2 g/km 237 Základná cena € 111 900

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Čo dokážu bezpečnostné balíky v autách? Sú stále geniálnejšie!

Poznáte to - jazda za súmraku a v tme veľmi unavuje oči, osobitne mimo mesta. Koncentrácia vodiča sa postupne znižuje a nastupuje ospalosť. Bolo by skvelé, keby sa auto za nás pozeralo na cestu a všimlo si aj prekážky – povedali si japonskí inžinieri. Pustili sa do práce a vytvorili balíky bezpečnostných systémov. Na jazdu vo dne i v noci.