Testy

Audi S8 stačí len 8 valcov

Keramické brzdy vás oprú do bezpečnostných pásov a vy máte pocit, že ste práve vyhodili kotvu. Ostrá pravá, plný plyn. Dve turbodúchadlá uprostred radov valcov sa nadýchli a vystrelili dvojtonové auto zo zákruty. Až počas ostrých jázd na okruhu sme zistili, že ani aktívnemu stredovému a zadnému diferenciálu a 21-palcovým nízkoprofilovým pneumatikám sa nepodarí zamaskovať pohotovostnú hmotnosť 1 975 kg.

Veľmi rýchlemu korábu bolo oveľa lepšie na okreskách. Vďaka veľmi dobrému riadeniu sa presvedčivo pretiahol aj cez úzke kľukaté cesty. Zákruty, zrýchlenia či brzdenia sme si v ňom užívali plnými dúškami. Aj štarty. S krútiacim momentom 650 Nm stihnete stovku za 4,2 sekundy.

Audi S8 sa najlepšie cíti na diaľnici. Nastavte tempomat, obsaďte rýchly pruh a zrazu sa ocitnete v cieli. Špičkové odhlučnenie spolu s aktívnou redukciou hluku spôsobujú, že pokým sa nepozriete na rýchlomer, nemáte absolútne žiadny pojem o rýchlosti.

Okrem dynamiky sa v Audi zamerali aj na znižovanie spotreby. Zberné výfukové potrubie uprostred radov valcov zlepšuje prúdenie plynov a systém vypínania valcov vie znížiť spotrebu o desať percent. Udávaná priemerná spotreba 10,2 l/100 km nie je úplne nereálna. Pri ustálenej 130 sme s ňou veľmi intenzívne koketovali.

Vypínanie štyroch valcov si ani nevšimnete. Systém je k dispozícii pri nižšom až strednom zaťažení motora. Horná hranica predstavuje približne 25 až 35 percent maximálneho krútiaceho momentu. Chladiaca kvapalina motora musí mať vyššiu teplotu ako 30 stupňov a v prevodovke musí byť zaradený tretí alebo vyšší stupeň a otáčky motora musia byť v rozpätí od 960 do 3 500 ot./min.

Priemerný vek majiteľov športovej limuzíny Audi S8 je o desať rokov nižší než majiteľov bežných A8 a oveľa častejšie sedia za volantom. Aj vzadu je to ono, priestoru je dosť vo všetkých smeroch, ale za volantom je to úplne iná káva.

V Audi S8 najlepšie chutí na dlhých cestách - sériové vzduchové pruženie a kožené sedadlá vyhladia takmer všetky nerovnosti. Na Slovensku si ju vychutnáte od druhej polovice budúceho roka.

Text: Martin Šebesta

Foto: Audi

Technické údaje Audi S8 Motor 4.0 TFSI Usporiadanie/palivo V8/benzín Prevodovka/počet stupňov A/8 Zdvihový objem cm3 3 993 Max. výkon kW/k 382/520 pri ot./min. 5 800 Max. krútiaci moment Nm 650 pri ot./min. 1 700 – 5 500 Dĺžka × šírka × výška mm 5 146 × 1 949 × 1 458 Rázvor mm 2 994 Batožinový priestor l 510 Max. rýchlosť km/h 250 Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 4,2 Kombinovaná spotreba l/100 km 10,2 Emisie CO2 g/km 237 Základná cena € 111 900

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.