Testy

Audi A6 uspokojí vysoké nároky

Spoločné využívanie technických vymožeností vo viacerých modeloch nie je ničím novým. V podstate všetky prvky, ktoré sa dodávajú do reprezentatívnej limuzíny A8, si môžete objednať aj v menšej A6.

Interiér rozmaznával vyberanými materiálmi - jelšovým drevom, hliníkom a kvalitnými koženými poťahmi, okrem toho nechýbal ani dostatok priestoru. Limity v priestore na nohy sa objavili iba v momente, keď si za seba sadli dvojmetroví chlapi. Stredovú konzolu pokrýval akceptovateľný počet tlačidiel, ešte viac potešili odkladacie miesta v okolí vodiča, takže nemusíte rozmýšľať, kam s drobnosťami. Ovládanie rozhrania MMI si vyžaduje trochu cviku, ale viete sa s ním zžiť. Milovníci techniky ihneď prelúskajú a s radosťou objavia veľmi dobre fungujúci touchpad na stredovej konzole, cez ktorý buď prepínajú rozhlasové stanice, alebo na ňom prstom píšu adresu do navigácie. Napriek počiatočnej skepse nás jeho fungovanie presvedčilo a používali sme ho s radosťou rovnako ako LED svetlomety za 3 094 eur.

Posunutie motora za prednú nápravu sa podpísalo pod veľmi dobré jazdné vlastnosti, ktoré navyše podporoval systém quattro a športový diferenciál na zadnej náprave za 1 182 eur. Prejazd zákrutami vyvolával úsmev na tvári a chceli sme, aby ich bolo čo najviac. Spolupráca trojlitrového šesťvalcového naftového motora a 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky dostatočne vyhovovala charakteru auta. Na preradenie prevodových stupňov sme nemuseli čakať a pri pokojnej jazde sme si ich zmenu takmer ani nevšimli, pričom spotreba sa pohybovala pod 8 l/100 km. Nepríjemným spoločníkom bolo iba búchanie náprav pri prejazde nerovnosťami, pod čo sa podpísali aj 20-palcové pneumatiky. S rozumnejším obutím očakávame pohodlnejšiu a pokojnejšiu jazdu.

Audi A6 stiera rozdiely medzi vyššou strednou a luxusnou triedou. Z hľadiska priestoru a výbavy ponúka toho naozaj veľa a hornú cenovú úroveň ohraničuje iba váš vkus a konto.

Text: Martin Šebesta

Foto: PANER

HODNOTENIE *****

Plusy

Spotreba paliva, jazdné vlastnosti, kvalita spracovania, ponuka a funkčnosť prvkov výbavy, priestranný interiér.

Mínusy

Búchanie od náprav, cena príplatkových prvkov, hlučnejší chod motora.

Karoséria

Dĺžka × šírka × výška: 4 915 × 2 086 × 1 455 mm, rázvor 2 912 mm. Pohotovostná/celková hmotnosť 1 795/2 330 kg. Batožinový priestor 530 l. Objem palivovej nádrže 75 l.

Podvozok

Vpredu dvojité priečne ramená, vzadu viacprvkové zavesenie, vzduchové odpruženie. Vpredu aj vzadu kotúčové brzdy s vnútorným chladením. Rozmer pneumatík 255/35 R20. Pohon všetkých kolies, 7-stupňová dvojspojková prevodovka.

Pohon

Prepĺňaný naftový šesťvalec, zdvihový objem 2 967 cm3, výkon 180 kW (245 k) pri 4 000 - 4 500 ot./min., krútiaci moment 500 Nm pri 1 400 - 3 250 ot./min.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h 6,1 s

Max. rýchlosť 250 km/h

Spotreba 7,2/5,3/6,0 l/100 km

Emisie CO2 158 g/km

Cena

Základná cena verzie 51 280 €

Testovaný exemplár 92 268 €

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.