Kia Venga 1.4 CVVT – prevádzkové náklady

Malý van z dielne Kie osloví predovšetkým mladších a rodinne založených. Pozreli sme sa, ako sa toto auto prejaví na rozpočte.
Vydané  Text: 

Pred spustením predaja modelu Venga mala Kia pomerne veľké očakávania. Zástupca u nás nie veľmi populárneho segmentu malých vanov mal v pláne atakovať aj populárne malé hatchbacky, ako napríklad Škodu Fabia. Pohľad na štatistiky predaja za prvý polrok naznačuje, že Venga sa dobre rozbehla. Fabia sa zatiaľ nemusí obávať, no priamy konkurent Roomster je na dosah a Citroën C3 Picasso už citeľne zaostáva. Cena a výbava V rámci týchto konkurentov s porovnateľne výkonnými motormi vychádza Venga najlacnejšie. Základnú výbavu Base kúpite od 10 490 €, naša testovaná špecifikácia EX s motorom 1.4 CVVT bez ďalších príplatkov je za 13 490 €. Pritom ide o solídne vybavené auto s ESP s asistentom rozjazdu do kopca, šiestimi airbagmi, hmlovkami, elektricky ovládanými a vyhrievanými zrkadlami, klimatizáciou, elektricky ovládanými oknami vpredu aj vzadu, centrálnym zamykaním s diaľkovým ovládaním či rádiom s CD, MP3 a USB. Priplatili by sme si možno parkovacie senzory za 350 €, tempomat za rovnakú sumu a štart-stop systém za 270 €. Dostať na podobnú úroveň výbavy (bez spomenutých príplatkov, ktoré sa pohybujú len v rovine nášho želania) niektorého z konkurentov pri zachovaní cenovej hladiny, nie je také jednoduché. Ako najvážnejších súperov sme si zvolili Škodu Roomster a Citroën C3 Picasso. Segment malých vanov nepatrí na Slovensku k populárnym a predaje ostatných modelov s týmto zaradením nestoja za reč. Roomster 1.2 TSI (63 kW/86 k) vo výbave Style sa začína na 12 189 €, no kým sa vyrovná Venge EX, jeho cena vyskočí na 14 885 €. Najdrahšou položkou je asi klimatizácia za 989 €. Je tu tiež možnosť voľby lepšej výbavy Active za 12 989 € alebo Comfort za 13 289 €. No príplatkové bezpečnostné prvky (hlavové airbagy a ESP Plus) a drobnosti typu dvojitej podlahy, USB konektora či výškovo nastaviteľných predných sedadiel znamenajú minimálne 1 116 € navyše. Na druhej strane v oboch výbavách sú zliatinové disky, parkovacie senzory a tempomat, a tie treba vo Venge priplácať. Pri Citroëne C3 Piccaso je konfigurácia trochu jednoduchšia. Agregát 1.4 VTi (70 kW/95 k) totiž kúpite maximálne so strednou výbavou Seduction od 14 800 €. V rámci nej je v aute už aj tempomat, no ESP stojí 660 €, USB konektor znamená ďalších 300 € navyše a za balík City (elektrické okná vzadu, parkovacie senzory, elektricky sklopné zrkadlá) priplatíte 627 €. Celkový výsledok je teda 16 387 €. Pri výpočte cien sme vychádzali zo základných cenníkov, v rámci akciovej ponuky sú ceny, prirodzene, nižšie. Nezanedbateľným tromfom Vengy je sedemročná záruka, hoci je od tretieho roku platnosti limitovaná na 150 000 km. Kryté je celé auto okrem audiosystému resp. navigácie (3 roky) a častí, ktoré prirodzene opotrebovávajú (napr. brzdové doštičky; 2 roky). Škoda aj Citroën ponúkajú dvojročnú záruku s možnosťou príplatkového predĺženia na maximálne štyri roky/120 000 km (Škoda) alebo päť rokov (Citroën). Na lak poskytuje Kia záruku päť rokov, Škoda a Citroën tri roky, neprehrdzavenie karosérie zaručujú všetci traja výrobcovia počas dvanástich rokov. Spotreba a servis Najvýraznejšiu položku z hľadiska nákladov predstavuje palivo. Podľa údajov výrobcov je najskromnejší Roomster, hodnotu 5,7 l/100 km však nemáme overenú v praxi. Najväčší apetít by mal mať Citroën s tabuľkovou hodnotou 6,4 l/100 km. Počas nášho testu si pýtal prijateľných 7 l/100 km. Pri Venge s motorom 1.4 CVVT uvádza Kia priemer 6,2 l/100 km, priplatením štart-stop systému sa dá potenciálne ušetriť 0,3 l/100 km. Doterajší priebeh dlhodobého testu však laboratórnym prepočtom Kie nedáva veľmi za pravdu, auto si v priemere pýta okolo 8 l/100 km. Závislé je to hlavne od podielu rýchlych diaľničných presunov, ktoré malému motoru a kratšiemu sprevodovaniu veľmi nesvedčia. Z pohľadu servisu bude asi najobľúbenejší Roomster so servisným intervalom 30 000 km alebo dva roky a prijateľným množstvom oleja. Ten však musí vydržať viac kilometrov, takže bude pravdepodobne drahší. Kia aj Citroën musia do servisu každý rok alebo po 20 000 km. C3 Picasso však potrebuje najviac oleja, kým Venga si ho pýta najmenej. Keďže naše dlhodobo testované vozidlo už prekročilo hranicu 20 000, máme za sebou aj prvý povinný servis celkovo za prijateľných 158 eur. Dôležitou súčasťou nákladov je aj poistenie. Havarijnú aj povinnú zákonnú poistku sme v poisťovni Allianz spočítali najvýhodnejšie pre Roomster. Pri Venge a C3 Picasso je výsledok vcelku vyrovnaný, Kia má nižšie havarijné poistenie. Text: Martin Ruisl Foto: archív Porovnanie nákladov Auto Kia Venga Citroën C3 Picasso Škoda Roomster Motor 1.4 CVVT (66 kW/90 k) 1.4 VTi (70 kW/95 k) 1.2 TSI (63 kW/86 k) Základná cena € 10 490 12 550 11 439 Záruka mes. 84/150 000 km\* 24 24 Servisný interval km 20 000/1 rok 20 000/1 rok 30 000/2 roky Olejová náplň l 3,3 4,3 3,6 Priem. spotreba l/100 km 6,2 6,4 5,7 PZP € 273,76 273,76 165,7 Havarijné poistenie € od 218,70 od 249,76 od 209,25 \* záruka na audiosystém 36 mesiacov, záruka na diely podliehajúce opotrebeniu 24 mesiacov, limit 150 000 km platí od tretieho roku záruky PZP – Allianz-SP (www.allianzsp.sk), muž, 32 rokov, s deťmi, sedavé zamestnanie, býva v Bratislave – Petržalke, dvaja vodiči, 20 000 km ročne, bez spoluúčasti, limit plnenia 2,5 mil. €/644 tis. €, ročná platba Havaríjne poistenie – Allianz-SP, spoluúčasť 5 %, na všetky riziká, do celej Európy








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.