Testy

Citroën C4 Cactus je skutočným umelcom, a to v dobrom aj v zlom.

Prvé nastúpenie do modelu Cactus bez náležitej prípravy prekvapí, ako ďaleko zašiel Citroën pri aplikácii moderných prvkov. Tlačidlá na stredovej konzole sa zredukovali na 6. Všetko ostatné nastavíte cez dotykovú obrazovku. Na menu si musíte chvíľu zvykať, ale nakoniec sa v nej zorientujete. Minimalizácia sa prehnala aj prístrojovou doskou. Teplomer chladiacej kvapaliny trojvalcového motora nehľadajte a ak si pri jazde chcete pomôcť jeho otáčkami, musíte sa spoľahnúť iba na svoje uši. Jeho zvuk sa do kabíny dostáva celkom zreteľne a ladenie s motorom precítite aj cez vibrácie.

Napriek tomu, že pre konzervatívneho motoristu to na prvý pohľad vyzerá ako náročné spolužitie, nie je to tak. Cactus vie aj rozmaznávať. Verte, že také pohodlné kreslá by ste chceli mať aj doma. V zákrutách sa síce vodič musí pevnejšie držať volantu a spolujazdec originálneho popruhu vo dverách, ale na takúto jazdu auto nie je. Radšej pekne pokojne, bez stresov a s užívaním si okolia.

Od trojvalcového motora nikto nečaká, že bude trhať asfalt a biť sa o najrýchlejší štart z križovatky, no keď ho vyprovokujete plynovým pedálom, dokáže slušne potiahnuť. Áno, za cenu vyššej dávky paliva, ale 7-litrovú hranicu spotreby vieme v zime akceptovať.

Jazdné vlastnosti zodpovedajú konštrukcii a naladeniu. Vysoká karoséria sa s mäkším odpružením v zákrutách nakloní, no stále v primeraných medziach a bez toho, aby vyvolala zvýšený tep. Ten môže poskočiť pri prejazde priečnej nerovnosti v zákrute. Zadná náprava s torznou priečkou si vtedy mierne poskočí, no rýchlo sa upokojí. Jazdným vlastnostiam pomáhal systém Grip Control, čo je upravené ESP. Podľa druhu povrchu dovoľuje kolesám väčší prešmyk, aby sa vozidlo pokojne rozbehlo. Na snehu fungoval celkom spoľahlivo, no extrémnym skúškam sme ho už nevystavovali. Na kopec, ktorý je pokrytý čerstvým sypkým hlbokým snehom, treba predsa len inú výbavu.

Záver Pokiaľ hľadáte auto s výraznými tvarmi a dotyková obrazovka je už súčasťou vášho prsta, bude Citroën Cactus ideálnym spoločníkom.

Martin Šebesta
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie