TEST Suzuki Alto 1.0

Malé mestské Suzuki sa vracia na naše cesty. Uspokojí však len veľmi základné požiadavky na mobilitu.
Vydané  Text: 

Najmenšia kategória automobilov to na našom trhu nemá ľahké. V zahraničí sa tieto vozidlá totiž jasne profilujú ako druhé či tretie auto v domácnosti. V preplnených mestských uliciach majú ich kompaktné rozmery a skromný motor viac výhod ako nevýhod. Alto je na prvý pohľad príliš malé na to, aby zvládlo rolu rodinného auta. Možno by mu stačila aj trojica dverí, pretože priestor na zadných sedadlách je pre dospelých pasažierov nepoužiteľný. Uznávame však, že inštalácia detskej sedačky cez zadné bočné dvere je pohodlnejšia. Vpredu je miesta relatívne dosť, na čom má podiel aj úsporne navrhnutá palubná doska. Suzuki sa posnažilo o praktické riešenie odkladacích priestorov. Škoda však, že žiadna schránka nie je uzatvárateľná. Priestor vzadu odporúčame prenechať deťom, väčšina dospelých rôzneho vzrastu bola nespokojná. Alto je oficiálne len štvormiestne. V kufri je k dispozícii 129 litrov, takže sa sem nemusí zmestiť ani väčší rodinný nákup. Zadné operadlo je nedelené, po jeho sklopení vznikne takmer rovná plocha. Nakladacia hrana je však poriadne vysoko a otvor piatych dverí nepatrí k najväčším. Dnu sa, ako je to v tomto segmente zvykom, dostanete len pomocou páčky pri vodičových nohách alebo s kľúčom. Pod kapotou sa väčšinu času trasie litrový benzínový trojvalec. Po naštartovaní sme si najprv mysleli, že mu je zima, no vibrácie sú konštantné. Pri radení sa vodič musí spoliehať na svoje uši, pretože Suzuki do Alta otáčkomer nemontuje. Ocenili by sme aspoň indikátor preradenia. Vzhľadom na skromné rozmery nás neprekvapilo slabé utlmenie hluku. Najnepríjemnejšie je v tomto smere paradoxne zabudované rádio s dvoma reproduktormi, ktoré hrá na relatívne nízkej úrovni. Drobec je postavený do mestskej premávky, preto sme s ním jazdili prevažne v uliciach Bratislavy. Tvrdšie naladenie podvozka si s rozbitými cestami veľmi nerozumie, páčil sa nám však suverénny prejazd cez priečne nerovnosti ako napríklad koľajnice. Trochu sklamaním je agilita. Suzuki síce na pohyby volantu reaguje citlivo, aj keď posilňovač riadenia potláča spätnú väzbu. Zadná náprava je však príliš strnulá na svižné vykrajovanie oblúkov. Na väčších hrboľoch sa pri nej objavujú mierne odskakovacie tendencie. Jazdné vlastnosti charakterizuje skorý a postupný nástup nedotáčavosti. Jazdu mimo mesta zvláda Alto vcelku dobre predovšetkým na rovných okresných cestách. Na hrboľatých trasách, ktorých je u nás, žiaľ, väčšina, či pri diaľničnom tempe je malé Suzuki príliš nepokojné. Výrobca tvrdí, že motor patrí k mimoriadne skromným. Vodič však musí potlačiť svoju snahu o dynamickú jazdu a neustále sa hrať s presnou radiacou pákou, aby z agregátu dostával to najlepšie. My sme sa občas v snahe obhájiť si svoju pozíciu na asfalte pozabudli a letné počasie poriadne preverilo klimatizáciu, takže výsledok tesne nad 6,0 l/100 km nevyznieva zvlášť oslnivo. S cenou tesne pod 8 000 eur nie je strohé Alto práve najlákavejšia ponuka aj napriek zaujímavej výbave s klimatizáciou, rádiom a so štvoricou airbagov. Za približne rovnaké peniaze môže mať podstatne väčšiu Daciu Sandero vo výbave Arctica alebo z hľadiska bezpečnosti lepšie vyzbrojený Chevrolet Spark či celkovo solídnejší a príjemnejší Hyundai i10. Text: Martin Ruisl Foto: PANER **HODNOTENIE \* \* \* Plusy** Živý motor, presné radenie, priestor vpredu, množstvo odkladacích priestorov, pruženie na priečnych nerovnostiach. **Mínusy** Kultúra chodu motora, zvuk rádia, priestor v zadnej časti kabíny a batožinový priestor, slabá stabilita, absencia otáčkomera. **Karoséria** Dĺžka x šírka x výška: 3 500 x 1 600 x 1 470 mm, rázvor 2 360 mm. Prevádzková/celková hmotnosť 885/1 250 kg. Batožinový priestor 129/774 l. Objem palivovej nádrže 35 l. **Podvozok** Vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu pozdĺžne ramená spojené torznou priečkou. Vpredu kotúčové, vzadu bubnové brzdy. Rozmer pneumatík 155/65 R14. Pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka. **Motor** Atmosférický benzínový radový trojvalec, zdvihový objem 996 cm3. Výkon 50 kW (68 k) pri 6 000 ot./min., krútiaci moment 90 Nm pri 3 400 ot./min. **Jazdné výkony** 0 – 100 km/h 14,0 s Max. rýchlosť 155 km/h Spotreba 5,5/3,8/4,4 l/100 km Emisie CO2 103 g/km **Cena** Základná cena verzie 7 999 € Testovaný exemplár 8 349 €








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.