Test: Ford Focus ST kombi

Koncept praktického a rýchleho kompaktu vznikol už pred mnohými rokmi, Ford túto myšlienku potiahol do súčasného extrému.
Vydané  Text: 

Ešte pred pár rokmi sa titulom najsilnejšieho kompaktného kombi mohla hrdiť druhá generácia Škody Octavia vo verzii RS. Potom však prišiel nový Ford Focus ST a okrem hatchbacku sa predstavilo aj kombi. Český expres síce neporazilo vnútorným priestorom, s prepĺňaným benzínovým dvojlitrom (184 kW) mu však celkom jednoznačne ušlo. Dominantnou črtou kabíny sú masívne sedadlá Recaro, ktoré však lepšie vyzerajú ako fungujú. Ich horná časť tlačí ramená príliš dopredu, nepotešil nás ani sklon hlavovej opierky či krátky sedák. Palubnú dosku zdobí v strede trojica prídavných ukazovateľov (tlak a teplota oleja, tlak turbodúchadla), čím sa neveľká obrazovka navigácie posunula bližšie k vodičovi. Súčasný koncept obsluhy to už má v rámci faceliftu (na trh príde koncom roka) spočítané, preto prižmúrime oko dúfajúc, že nová verzia už bude kompletne preložená aspoň do češtiny. Ku klenotom predchádzajúcej generácie patril 2,5-litrový päťvalec s typickým zvukom. Súčasný o pätinu menší motor si pomáha sympozérom, ktorý sa výraznejšie ozýva od 2 500 otáčok a len pod plynom. Vtedy sa aj turbo poriadne nadýchne a Ford rapídne napreduje. Súhru pohonu a riadenia stráži elektronika, napriek tomu sa prenos síl do volantu nepodarilo úplne odstrániť a najmä na mokrom povrchu treba ST poriadne držať. Občas sa však neubránite tomu, že vás 235-milimetrové gumy zvezú do vyjazdených koľají. Inak sedí ST na ceste ako prilepené a poslušne vyberá zákruty. Citlivosť a presnosť reakcií riadenia je primeraná, zadná náprava aj bez záťaže nestráca pokoj. Napriek tvrdým pružinám a 18-palcovému obutiu sme odhalili aj solídny komfortný potenciál tohto kombi. Povrch cesty vám dávkuje v adekvátnej miere, hladko spracuje aj spomaľovacie prahy. Jazdiť so živelným agregátom, ktorý naplno ťahá už od 1 750 otáčok, na spotrebu, sa veľmi nedá. Priemer 10,5 l/100 km je však celkom primeraný. A komu sa nepáči, môže si počkať rok na pripravované naftové ST.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.