Dlhodobý test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi – úvod

Pražené slimáky na trnavský spôsob. Nech sa páči… počas dlhodobého testu si ich budeme dávať na raňajky, obed i večeru. Budeme mať na konci testu chuť ešte na francúzske šampanské?
Vydané  Text: 

Tesne po tom, ako sme Citroën C3 Picasso porovnali s kórejským vyzývateľom, modelom Kia Soul, vŕtalo nám v hlave, koľko slovenský Citroën vydrží. V nami testovanej výbave dostal najväčšie možné obutie, sklenenú strechu a kopec elektroniky. Dokázali sa v Trnave pobiť s kvalitou? Slovo dalo slovo, potriasli sme si rukou so slovenským importérom značky a ani sme sa nenazdali a kľúče od už porovnávaného auta sa nám zrazu opäť ocitli na redakčnom stole. Vozidlo už pri preberaní malo istú porciu kilometrov za sebou, a tak nám odpadla nutnosť zabehnúť ho. Keďže sme konkrétne túto C3 Picasso už testovali, mohli sme sa od samého začiatku testu sústrediť na kontrolu technického stavu a nekompromisné hltanie kilometrov. Nabehané kilometre by mali na konci testu obsahovať spolovice mimomestské presuny a spolovice mestské týranie.
Náš Citroën sa zatiaľ neštíti ani jednej alternatívy. C3 Picasso je do mesta ako stvorený, ľahko sa s ním parkuje a v jednotvárnej džungli sa už len pre farbu a štýlové poňatie nestratí. Na dlhých cestách po autostrádach k pokoju vodiča a jeho pohodliu dobre poslúži tempomat. Okresným cestám, ktoré zaujmú množstvom kinedrilových zákrut, sa Citroën trocha bráni. Môže za to komfortný podvozok, ktorý dokáže auto prekvapivo rozvlniť. Interiér je zatiaľ v neporušenom stave, akurát nám ešte počas cestovania auta po redakciách niekto utrhol roletku, ktorá ukrýva hlavy posádky pred dotieravým slnkom, presakujúcim do auta cez strešné sklo. To však nie je porucha, ale výsledok neohrabanosti niektorého z predchádzajúcich používateľov. Automatická klimatizácia, mladistvo vyzerajúci interiér so štýlovými doplnkami, sklenená strecha, elektricky ovládané okná vpredu i vzadu, sklápateľné zrkadlá… náš C3 Picasso nikoho nepresvedčí, že nie je v plnej výbave. Testovaný exemplár zatiaľ jazdí na 17-palcových štýlovo vyzerajúcich diskoch. To sa zrejme podpísalo aj pod to, že podvozok sa po prechode väčšími nerovnosťami začína ozývať, uvidíme, čo nám na to povedia pri pravidelnej servisnej prehliadke. O obutí na zimu zatiaľ nie je rozhodnuté, redakčný testovací tím sa však zhodol, že by mal nejaké tie palce zhodiť.
Nevýhodou väčšieho počtu najazdených kilometrov je, že nie vždy sa vodiči k autu správali ohľaduplne a motor nemusí byť správne zabehnutý. Spotreba paliva však zatiaľ nič podobné nenaznačuje. Aj množstvo oleja v motore je stále v norme a dokonca aj subjektívne hodnotenie chodu agregátu neprezradí, či sa niekto k najmenšiemu Picassu správal neľudsky. Pri nahliadnutí do motorového priestoru nenájdete ani stopu po presakujúcom oleji alebo iné nechcené úkazy. Dúfame preto, že zábeh prebehol v poriadku a podľa správnych postupov. Spoločnosť počas dlhodobého testu nám bude robiť prepĺňaný naftový motor s objemom 1,6 litra, ktorý je v autách koncernu PSA pomerne známy. Vyznačuje sa príjemne nízkym apetítom a zaujímavou pružnosťou. Počas prvých pár tisíc kilometrov, ktoré sme s Citroënom najazdili, sme sa so spotrebou zmestili do 5,6 litra, čo je pri pomerne častom striedaní sa vodičov a teda aj jazdných štýlov slušný výkon. Citroën C3 Picasso sa nikdy neprofiloval ako špecialista na konkrétnu oblasť. Preto prejde testom univerzálnosti. Nevyhne sa kamarátskym „opekačkám“, nekonečným výletom, nudným nákupom či zimným radovánkam. C3 Picasso vzniklo pre mladých aktívnych ľudí, a preto bude musieť aktívny život zvládnuť. S akou razanciou to dokáže, nám prezradia ďalšie najazdené kilometre a prvé merania. Presvedčiť nás v dlhodobom teste o tom, že dokáže zvládnuť svoje poslanie, nebude mať jednoduché. Proti nemu hrajú veľké kolesá, čo môže diskvalifikovať komfortne naladený podvozok. Zatiaľ však Citroën C3 Picasso počas prvých kilometrov svojej dlhodobej previerky začal svoju cestu dobrým smerom. Text: Samuel Vanko Foto: PANER (5), Peter Michalec **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Vnútorný priestor, batožinový priestor, prehľadnosť karosérie, variabilita, komfort pruženia, pružnosť motora, spotreba. **Mínusy** Aerodynamický hluk, citlivosť na bočný vietor, nepresné radenie, krátke sedáky vzadu, utlmenie podvozka. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 1.6 R4**Zdvihový objem1 560 cm3Výkon80 kW/109 k pri 4 000 ot/minKrútiaci moment240 (260 pri overbooste) Nm pri 1 750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 078 x 1 766 x 1 634 mmRázvor2 540 mmBatožinový priestor3851-5002/1 5063Pohotovostná hmotnosť1 338 kgUžitočné zaťaženie457 kg**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h12,4 sMaximálna rýchlosť183 km/hSpotreba mesto/mimo mesta/priemer6,5/4,2/5,0 l/100 kmEmisie CO2133 g/km**Cena**Základná cena verzie17 600 €Testovaný exemplár20 769 € 1 v základnom usporiadaní vrátane priestoru pod podlahou 2 pri posunutí sedadiel do krajnej polohy smerom dopredu vrátane priestoru pod podlahou 3 po sklopení operadiel vrátane priestoru pod podlahou








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.