TEST: Mazda 3 Sedan 2.2 MZR-CD

V päťdverovej verzii nás sklamal bezcharakterný 1,6 benzínový agregát. Sedan má pod prednou kapotou naftový motor s objemom 2.2 litra… presvedčil?
Vydané  Text: 

**Dobrý gazda** Nepresvedčivá 1,6, ktorú sme mali v hatchbacku druhej generácie kompaktnej Mazdy, nás nechala pochybovať o historickom slogane „dobrý gazda má doma auto Mazda“. Opravil naftový motor naše zmätené pocity? Sedan je z ponuky „trojky“ ten menej vyhľadávaný variant. Mazda sa môže aj pri tomto modeli pýšiť dobrým dielenským spracovaním. Dizajn si udržuje mladistvý vzhľad a elegantné línie. Priestor v kabíne je skromnejší, a to najmä v pozdĺžnom smere. Privítali by sme, keby sa sedadlo vodiča dalo nastaviť ešte nižšie. K dobrej pozícii za volantom neprispieva ani jeho malý rozsah nastavenia. Vyšší vodiči budú sedieť s viac pokrčenými nohami, ako by im možno bolo milé. Ani pasažieri vzadu nebudú mať priestoru na rozhadzovanie. Ak meriate viac ako 180 centimetrov, bude strop nebezpečne blízko vašej hlavy. Batožinový priestor s objemom 430 litrov je postačujúci napriek tomu, že patrí k priemerným. Pod kapotou sme mali úsporný 2,2-litrový naftový agregát. Motor trpí trocha nadváhou, no Mazda sa s tým vie celkom talentovane vyrovnať. Záťah prichádza už pod 2 000 otáčok, i keď sa turbodúchadlo neprihlási k slovu „kopancom“, záťah je plynulý a v duchu dieselových prepĺňaných motorov ho nie je potrebné točiť príliš vysoko. Optimum výkonu dosiahne v rozmedzí od približne 2 000 až po 3 500 otáčok. Nad touto hranicou už výkon nerastie a pri 4 000 citeľne ochabne. Mazda 3 Sedan s týmto motorom zrýchľuje s chuťou a vašu radosť podporí pri preraďovaní presné, tuhšie a krátke radenie. Šesťstupňová prevodovka je s motorom príjemne zladená a spoločne dokážu zo sedanu urobiť svižné a pritom úsporné vozidlo. Štandardne dobrý je podvozok, ktorý síce nie je výrazne športovo naladený, no podporuje chuť na dynamické presúvanie sa. V zákrutách treba počítať s trocha výraznejšou nedotáčavosťou, za čo môže najmä ťažký motor. Rozloženie hmotnosti síce nie je ideálne, no správanie auta nikoho neprekvapí nebezpečnou reakciou. Podvozok je čitateľný, čo dokázal pri viacerých jazdných štýloch počas testovacích jázd. Mazda 3 Sedan 2.2 MZR-CD nie je najlacnejším a ani najpriestrannejším variantom spomedzi konkurencie. Tú však môže zaskočiť práve jazdnými vlastnosťami, kde patrí naopak k špičke. Text: Samuel Vanko Foto: PANER **Hodnotenie \*\*\*\* Plusy** Dobre odhlučnený interiér, jazdný komfort, úsporný motor, presné radenie a riadenie. **Mínusy** Pozícia za volantom, priestor na zadných sedadlách. Technické údaje**Motor****naftový 2.2 R4**Zdvihový objem2 184 cm3Výkon110 kW/150 k pri 3 500 ot./minKrútiaci moment360 Nm pri 1 800 – 2 600 ot./min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 460 x 1 755 x 1 470 mmRázvor2 640 mmBatožinový priestor350 lPohotovostná hmotnosť1 390 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť208 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,2 sSpotreba uvádzaná výrobcom6,9 l/100 km**Cena**Základná cena verzie23 490 € (707 660 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.