TEST: Seat Exeo 2.0 TSI

Špičková motorizácia v strednej triede dnes znamená prepĺňaný benzínový agregát. Inak to nie je ani v prípade Seatu Exeo.
Vydané  Text: 
Model Exeo je pre Seat ranou istoty. Osvedčená koncernová technika z Audi A4 predchádzajúcej generácie, k tomu vonkajšie a vnútorné línie prispôsobené štýlu španielskej značky a temperamentný agregát. Čo tu teda môže zlyhať? Dizajnéri Seatu sa Exeom veľmi netrápili. Posúdenie exteriéru necháme na vkus každého z čitateľov. Interiér nám prišiel ako z hodiny geometrie. Všade samé kruhy, obdĺžniky, štvorce. Jasne definované tlačidlá sú síce prehľadné, no chýbal nám trochu ľudský element. Budúcim majiteľom odporúčame kúpiť si na pumpe aspoň nejakého plyšáka na zútulnenie. Priestorové pomery sú trochu podpriemerné, no táto parketa patrí v rámci koncernu iným velikánom s logom Passat či Superb na kapote. Fundamentálnym nedostatkom koncepcie predchádzajúcej generácie Audi A4 bolo usporiadanie komponentov pohonu. Pozdĺžne uložený motor posunutý úplne dopredu rozhodne neprospieval vyváženiu auta. Španielski inžinieri na tom už veľa nezmenia, takže Exeo je rovnako ako jeho darca orgánov výrazne nedotáčavé. Agregát 2.0 TSI s výkonom 150 kW (211 k) navyše dáva predným kolesám poriadne zabrať. Jeho sila stačí aj na rozhýbanie pohonu quattro, no v rámci koncernovej rovnováhy má Seat len konvenčný pohon predných kolies. Súboj síl pohonu a riadenia je teda na dennom poriadku. Na šmykľavých povrchoch sa k tomu pridáva aj nedostatočná trakcia. Jednoducho, premotorizované Exeo 2.0 TSI patrí do rúk skúseným krotiteľom rýchlych kolies. Tí isto ocenia pomerne presné reakcie volantu i exaktné dráhy radenia šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Ich vytrénované oko si poradí s neprehľadnou karosériou pri manévrovaní a rozmaznané uši ocenia sýto športové naladenie zvuku motora, ktoré v žiadnych otáčkach neprekračuje únosnú mieru. Podobne je to aj so spotrebou. Motor je veľmi ochotný už od voľnobehu, a tak hlavne pri jazdách mimo mesta nebude problém podliezť aj náš priemer 8 l/100 km. V meste agregátu, prirodzene, chutí o čosi viac, ale naháňanie býkov po uliciach môže mať smrteľné následky. Text: Martin Ruisl Foto: PANER (2) a Peter Michalec **HODNOTENIE: \* \* \*** **Plusy** Kvalita spracovania, presné radenie, presné riadenie, ťah a akustika motora. **Mínusy** Neprehľadná karoséria, výrazné sklony k nedotáčavosti, trakcia hlavne na mokrom povrchu, vysoká nakladacia hrana. Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 2.0 R4**Zdvihový objem1 984 cm3Výkon147 kW/200 k pri 5 100 ot/minKrútiaci moment280 Nm pri 1 800 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 661 x 1 772 x 1 430 mmRázvor2 642 mmBatožinový priestor460 lPohotovostná hmotnosť1 505 kgUžitočné zaťaženie485 kg**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h7,3 sMaximálna rýchlosť241 km/hSpotreba mesto/mimo mesto/priemer10,9/5,8/7,7 l/100 kmEmisie CO2179 g/km**Cena**Základná cena verzieod 27 064 € (815 330 Sk)Testovaný exemplár28 461 € (857 416 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »