TEST: Renault Laguna Coupé 3.0 dCi V6

Slovo kupé sa stalo novodobým marketingovým nástrojom automobiliek. Renault ho pri modeli Laguna používa plným právom a pridáva unikát v podobe ovládania všetkých kolies.
Vydané  Text: 
Dnes je už kupé takmer všetko. Výrobcovia ním označujú trojdverové hatchbacky, štvordverové limuzíny či veľké SUV. Laguna má v tomto smere absolútne čistý štíť. Predstavuje nefalšované dvojdverové kupé s usporiadaním sedadiel 2 + 2, ktoré posunulo dizajn základného modelu do úplne iných dimenzií. Elegantné a zároveň dynamické línie zadnej časti si z našej strany nezaslúžia nič iné ako komplimenty. V súťaži krásy by sa určite Lagune Coupé ušla nejaká tá korunka.
Podarený zadoček je na naše prekvapenie nielen pekný, ale aj praktický. Veko kufra sa otvára do veľkej výšky, čo uľahčuje nakladanie predmetov. Vysokú nakladaciu hranu vzhľadom na koncept auta a tuhosť karosérie kvitujeme. Zároveň chválime objemný kufor s kapacitou 423 litrov. Palec nahor ukazujeme aj z pohľadu variability. Pred zväčšovaním prepravných možností nie je potrebné vyklápať sedáky a ani sa po ničom načahovať v interiéri. Rovno z kufra stačí zatiahnuť páčku a asymetricky delené zadné operadlá sa sklopia, čím vznikne takmer rovná plocha. Ostaňme ešte chvíľu vzadu, kam nastupovanie uľahčuje elektronický posun predných sedadiel. Zmestia sa sem dvaja pasažieri, ale nesmie ísť o prerastených basketbalistov, ktorí by si poľahky mohli oškrieť hlavy. Vpredu je to úplne iná káva a vo všetkých smeroch je to v poriadku. Laguna disponuje veľmi útulným interiérom. Nechýbajú v ňom dobre tvarované kožené sedadlá s vhodnou výplňou. Pár centimetrov navyše by mohla dostať os volantu v pozdĺžnom smere, rozsah nastavenia sa nám zdal prikrátky. Sklamaním bola pre nás reprodukcia zvuku dodávaného audiosystému. Od renomovaných špecialistov firmy Bose sme čakali viac.
Pri pohľade pod prednú kapotu, ktorá by si v tejto triede zaslúžila plynovú vzperu, sme objavili veľmi kultivovaný naftový šesťvalec s výkonom 173 kW (235 k). Motor je výborne utlmený a posádku dokáže poriadne zatlačiť do sedadiel. Vôbec mu neprekážajú otáčky, bez problémov ho môžete vytáčať až k cifre 4 600. Predná náprava zvláda nápor 450 Nm vcelku dobre, pri prudkých výjazdoch však treba silnejšie uchopiť volant. Radenie šesťstupňového automatu by mohlo byť aj rýchlejšie, najviac váhania sme postrehli pri kickdowne. Nuž, prevodovka nie je žiadny športovec, ale skôr komfortný „pohoďák“. Laskonku v podobe unikátne riešeného podvozka označovaného aj ako 4Control sme si nechali na záver. Elektromotor inštalovaný na zadnej náprave dokáže natáčať kolesá v takmer neviditeľnom rozsahu o 3,5 stupňa do každej strany. Do rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú protismerne s prednými, vo vyšších rýchlostiach sa zas natáčajú v rovnakom smere. Takáto konfigurácia umožnila tvorcom aplikovať riadenie s ostrým prevodom. Volantu stačí prejsť medzi krajnými polohami len 2,3 otáčky. Navyše, priemer otáčania verzie kupé je dokonca lepší ako pri základnom modeli, o zlepšenej agilite ani nehovoriac. Laguna Coupé dokáže s ľahkosťou prechádzať ostré zákruty, a to v rýchlostiach, pri ktorých by iné vozidlá dávno kapitulovali. V rámci priamej konkurencie neponúka natáčaciu zadnú nápravu žiadny iný model. Toto ojedinelé riešenie v súčasnosti využíva len BMW sedmičkového radu. Okrem talentovaného podvozka, tichého interiéru či lákavého obalu disponuje Laguna Coupé aj veľmi zaujímavou cenou. Testovaná naftová verzia 3.0 dCi V6 sa automaticky kombinuje s najvyšším stupňom výbavy Initiale a stojí 39 490 € (1 189 676 Sk), čo je v podstate plná výbava, ku ktorej si je možné dokúpiť už len metalízu a predĺženú záruku. Text: Peter Michalec Foto: PANER (2) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Výkonný agregát s výborným utlmením a primeranou spotrebou, ťah motora, priestorová ponuka vpredu, kvalita spracovania interiéru, objem kufra a variabilita, odhlučnenie vozidla, ostré riadenie, agilita a handling vďaka ovládaniu zadných kolies. **Mínusy** Pomalšia automatická prevodovka, prikrátky rozsah nastavenia volantu v pozdĺžnom smere, reprodukcia zvuku audiosystému Bose. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 3.0 V6**Zdvihový objem2 993 cm3Výkon173 kW/235 k pri 3 750 ot/minKrútiaci moment450 Nm pri 1 500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 643 x 1 812 x 1 398 mmRázvor2 694 mmBatožinový priestor423 lPohotovostná hmotnosť1 630 kgUžitočné zaťaženie420 kg**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h7,3 sMaximálna rýchlosť242 km/hSpotreba mesto/mimo mesto/priemer10,6/5,7/7,2 l/100 kmEmisie CO2192 g/km**Cena**Základná cena verzieod 39 490 € (1 189 676 Sk)Testovaný exemplár39 990 € (1 204 739 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »