Keď to už ovládate / Test Honda CB650R

Keby ste sa chceli poriadne naučiť jazdiť na motocykli, aký druh stroja by ste si vybrali a akej značky? My sme sa pozreli, ako by si s touto úlohou poradili naháče od Hondy
Vydané Text: 

Názory na to, čo je to poriadny motocykel, sa rôznia. Niekomu ide o objem, výkon, no pokiaľ si všimnete krásne učesané štyri výfukové potrubia pod motorom, poviete si, že jedným zo znakov sú aj 4 valce. A tie pracujú nádherne jemne a hladko. Oproti odhodlanosti jedného valca a nasrdenosti dvoch, je to úplne iná melódia. Síce hladká, no z prejavu je jasné, že tu sa skrýva sila. Vďaka krátkej koncovke výfukového potrubia si ju naplno užíva aj jazdec. Aj keď stále si môžete Hondu CB650R objednať vo verzii A2 priškrtenej na 35 kW, nevidíme dôvod, aby ste to robili. Zvlášť, ak ste už absolvovali niektorú z menších kubatúr. V tomto prípade je už najvyšší čas užívať si výkon naplno. Rovnako ako v prípade menších strojov tu máte k dispozícii aj spojku, ktorá pri ostrom podraďovaní zabezpečí, že sa vám nepodkĺzne zadné koleso a práve v tomto prípade má asi najväčšie opodstatnenie. Prednej vidlici bez možnosti nastavenia, no i tak s veľmi dobrým vedením kolesa, tu sekunduje zadný tlmič s 10-stupňovým nastavením predpätia. Celkovo sa motocykel vyznačuje vysokou tuhosťou, k čomu okrem rámu prispieva aj motor. Po prvých ostrejšie prejdených zákrutách veľmi rýchlo zistíte, že na rozdiel od menších súrodencov je toto plnohodnotný stroj, ktorý pokojne môže byť aj posledným schodíkom vášho motocyklového vývoja. S menšími modelmi ho spája veľmi dobrá ovládateľnosť, aj keď už musíte dokázať niečo viac – o čosi viac zatlačiť, viac pracovať s telom, viac sa nakloniť. Neberte to ako strašenie. Len ako fakt, že hmotnosť motocykla už prekročila 200 kg.

Tento obsah je vyhradený
pre predplatiteľov časopisu auto motor a šport

Prihláste sa do svojho účtu
alebo si objednajte online predplatné hneď teraz.

Ak ste sa už prihlásili, celý článok nájdete v elektronickej verzii časopisu auto motor a šport č. 11/2022, strana č. 111.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.