Kráľovná ciest / Test Ducati Multistrada V4 S

Ducati Multistrada. Špecialitou taliančiny je, že azda čokoľvek v nej znie zaujímavo a príťažlivo. Takže aj označenie vlajkovej lode schopnej jazdiť po viacerých povrchoch prináša viac dobrodružného vzrušenia než ďalšie X v motocyklovom svete.
Vydané  Text: 
Príťažlivosť modelu Ducati Multistrada však zďaleka netkvie iba v jej názve. Veď sa len na ňu pozrite. Dizajn, ten Taliani vedia. Povedali sme si to mnohokrát, radi to zopakujeme. Aj keď vzadu už nie je koleso uložené letmo, ale na dvojramennej vidlici. Tuhosť a príkladná ovládateľnosť si žiadajú svoje, dizajn sa podriadil funkcii. No tieto dve nerozlučné veličiny dokážu aj krásne spolunažívať. Len sa pozrite na rebrá okolo motora a pred nohami jazdca. Okrem toho, že pútajú pohľady, slúžia aj na zlepšenie aerodynamiky a chladenia motora a ochranu pred vplyvmi počasia. Špicatý nos? To isté. Aerodynamika nepustí, oko sa poteší. Už menej potešenia duše krásou prináša výškovo nastaviteľné predné plexi. Konštrukcia jeho uloženia pozostáva z veľkého čierneho kusa. Vykúpi sa však funkčnosťou. Rýchlo, jednoducho a krásne mechanicky si ho nastavíte aj za jazdy. A to považujeme za obrovský benefit. ### Cestičky aj diaľnice Spomenul som slovo jazdiť? Multistrada na to vyzýva a keď sa už k tomu dostanete, tak zvádza, aby ste ani náhodou neprestali. Pod vplyvom emisných noriem je jej zvuk po naštartovaní mierne utlmený, no počkajte, až sa rozbehnete! Už si len nájsť polohu na príjemnom sedadle a za nádherne širokými riadidlami. Nohy akosi intuitívne smerujú dozadu, telo jemne dopredu. Aj keď by tomu relatívne uvoľnená a vzpriamená poloha nemusela úplne napovedať, tu sa bude športovať. Teda, ak budete chcieť. Presvedčivo jednotka dole, všetko ostatné nahor. A pokojne aj bez spojky. Rýchloradenie, takzvaný quickshifter, tu funguje úplne skvelo. Smerom nahor s plynom, smerom nadol elektronicky ovládaný plyn zatvoriť. Spoľahlivosť a jednoduchosť tohto radenia spúšťa v hlave lavínu otázok. Je niečo takého lepšie ako dvojspojka konkurencie? Minimálne to nepridáva 10 kg a vytvára to intenzívnejšie prepojenie medzi človekom a strojom.
To sa už spúšťam z Banskej Štiavnice smerom k Hontianskym Nemciam, aby som sa stratenými vedľajšími cestičkami dostal do Štúrova. A cestou odhaľujem cestné nadanie Multistrady. Ani som nečakal, aké krásne zákruty cestou objavím. A neviem sa rozhodnúť, či sa z nich teším viac ja, alebo živá Talianka podo mnou. Široké otvorené zákruty, úzke vracáky, stúpania, klesania. Veď ona ide do tých zákrut ešte rýchlejšie, ako sa do nich stihnem pozrieť! Že by čítala mapu, ktorú mám prepojenú na displeji z mobilu? To sa mi nechce veriť. A brzdy? Stačí pomyslenie a na kotúče vytvárajú presvedčivý tlak. Opätovné zrýchľovanie? To je na vás. Dokáže to uvoľnene, ale ak chcete, tak aj mámivo divoko. Toľko charakteru, osobnosti, odhodlania a nadšenia len tak nestretnete. Vzhľadom na možnosť voľby viacerých jazdných režimov máte jej prejavy úplne vo svojich rukách. Dokopy som s ňou za týždeň najazdil približne 600 km a s radosťou by som s ňou spravil ďalšie stovky. Pri mojej výške by som si priplatil za vyššie plexi, ale to som v podstate potreboval len pri diaľničných rýchlostiach. ### Technologická špička Už poriadne spravený mechanický základ robí z motocykla Ducati Multistrada skvostný kúsok, s ktorým sa chcete voziť vždy, keď je to čo i len trochu možné. No elektronika posúva jej schopnosti ešte ďalej.

Tento obsah je vyhradený
pre predplatiteľov časopisu auto motor a šport

Prihláste sa do svojho účtu
alebo si objednajte online predplatné hneď teraz.

Ak ste sa už prihlásili, celý článok nájdete v elektronickej verzii časopisu auto motor a šport č. 6/2022, strana č. 94.








Pokračujte na ďalší príspevok »