Postará sa / Dlhodobý test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi PHEV N Line+ (2. časť)

Čím dlhšie na ňom jazdíme, tým hlbšie sa s ním zoznamujeme. A veru, že je toho dosť, čo objavovať. Nielen na aute, ale aj mimo neho.
Vydané  Text: 

Medzi klasické výhody plug-in hybridného pohonu patrí už tradične takmer nulová spotreba, keď ho nabíjate a najazdíte denne len určitý počet kilometrov. Sekundárnou výhodou je možnosť ovládania klimatizácie na diaľku. A nielen to.
### Perfektná aplikácia Hyundai na tento účel využíva vlastnú aplikáciu Bluelink a jej funkcionalita je naozaj perfektná. V prvom rade treba povedať, že neslúži iba pre plug-in hybridy. Akýkoľvek nový Hyundai, ktorý je vybavený 10,25-palcovou hlavnou obrazovkou s navigáciou, podporuje aj služby systému Bluelink a má k tomu predplatené online služby Hyundai Live na 5 rokov. Bluelink umožňuje majiteľom kontrolovať stav svojho vozidla na diaľku. Zamkli ste dvere? Nemusíte ich ísť skontrolovať, stačí pozrieť v aplikácii. Aký je stav alarmu? Množstvo paliva v nádrži? A kde ste to vlastne zaparkovali? To všetko sa dá zistiť cez Bluelink. Absolútne skvelou funkciou je možnosť plánovania trasy. Naplánujete si ju v pohodlí doma v aplikácii, a potom si ju už iba odošlete do auta. Nasadnete, stlačíte štart a idete, pričom vďaka SIM karte vstavanej v aute dokáže vaša navigácia vypočítať najideálnejšiu trasu aj vzhľadom na aktuálnu premávku. V prípade plug-in hybridného modelu, akým je náš Tucson, sa funkcionalita aplikácie rozširuje ešte aj o diaľkové ovládanie klimatizácie a nabíjania. Môžete si teda nastaviť pravidelné časy, kedy má byť vozidlo predklimatizované, alebo spustiť klimatizáciu ručne ešte než nasadnete do auta. Skvelá vec počas horúcich dní! Nabíjanie môžete ovládať tiež – časy spustenia, želaná úroveň nabitia – to všetko si môžete nastaviť.
### Nabíjanie bez starostí Keď už hovoríme o nabíjaní, Hyundai ponúka vlastnú nabíjaciu kartu Charge myHyundai. Jej výhodou je to, že ponúka prístup k vyše 391 546 nabíjacím staniciam v 29 krajinách Európy, z toho 677 na Slovensku, pričom výsledkom je jedna jediná transparentná faktúra. Nemusíte sa teda starať o niekoľko zmlúv a nosiť so sebou rôzne nabíjacie karty pre rôzne nabíjačky. Navyše máte garanciu, že 100 % načerpanej energie pochádza z obnoviteľných zdrojov. Charge myHyundai ponúka tri programy – od nezáväzného Flex určeného pre ľudí, ktorí väčšinu nabíjaní absolvujú doma, cez vyvážený Smart, kde na Slovensku platíte pri nabíjaní ceny prevádzkovateľov jednotlivých staníc bez akýchkoľvek ďalších poplatkov, až po Easy, ktorý je určený náročným používateľom a ponúka jednotné a veľmi výhodné (iba 0,36 Eur/kWh po dobu 45 minút, a to vrátane ultrarýchleho nabíjania!) ceny nabíjania na území SR, pričom pri e-roamingu platíte navyše iba jednorázový pripájací poplatok (okolo 0,49 eur) pri každom nabíjaní. Samotné nabíjanie podlieha lokálnym tarifám (podmienky e-roamingu sú pre všetky programy rovnaké). V rámci Charge myHyundai si môžete priplatiť aj za balíky Ionity, ak plánujete vo veľkom využívať práve túto európsku sieť vysokorýchlostných nabíjacích staníc. Konkrétne ceny a možnosti vám odporúčame si podrobne preštudovať na **[chargemyhyundai.com](https://chargemyhyundai.com/web/sk/hyundai-sk)**.
### Aj na cestách Keď už máte pokoj v duši vďaka pohodlnej obsluhe a nabíjaniu auta, je dobré vedieť, že ho môžete mať aj počas prevádzky. Hyundai totiž v modeli Tucson ponúka rozsiahlu bezpečnostnú výbavu, ktorá sa aktívne podieľa na tom, aby sa vaša jazda zakaždým skončila dobre. A keby aj došlo k najhoršiemu, o bezpečnosť posádky sa postará tuhá karoséria a sústava siedmich airbagov vrátane inovatívneho stredového airbagu, ktorý pri bočnom náraze zabraňuje vzájomnému stretu cestujúcich. To už však zachádzame do sfér, ktoré by sme nechceli nikdy otestovať. Spomeňme preto radšej prvky aktívnej bezpečnosti. Autonómne brzdenie pred prekážkou a udržiavanie v jazdnom pruhu je už takmer povinná jazda, preto o nich spomenieme iba toľko, že prvý systém nevykazuje prakticky žiadne falošné poplachy a druhý sa dá jednoducho aktivovať/deaktivovať na volante dlhým stlačením príslušného tlačidla. Krátke stlačenie vás dostane rovno do funkcie Pilot, kde Tucson čiastočne prevezme riadenie a pohodlne vás prevedie dopravnou zápchou udržiavajúc sa v pruhu a dodržiavajúc bezpečnú vzdialenosť od vozidla pred vami. Novým bezpečnostným prvkom je autonómne brzdenie pri hroziacej zrážke pri odbočovaní vľavo – keď si nevšimnete oproti idúce auto, ktorému by ste mali dať pri odbočovaní prednosť.
Špeciálne náš plug-in hybrid ponúka aj Asistent zabraňujúci kolíziám pri cúvaní. Ak by ste pri parkovaní mali oškrieť nárazník. Tucson PHEV vám v tom zabráni. Inovatívne je aj sledovanie mŕtveho uhla, kedy vám vozidlo umožní, aby ste sa sami lepšie presvedčili, či máte voľnú cestu. Pri aktivovaní smerovky sa zapne širokouhlá kamera v zrkadle a jej obraz sa premietne na prístrojový štít. Sledovanie mŕtveho uhla funguje aj pri parkovaní, keď pri otváraní dverí upozorní, ak sa zozadu blíži auto. Ultrazvukové senzory v kabíne zas monitorujú priestor na zadných sedadlách a upozornia vás, ak by ste tam zabudli dieťa alebo zviera. Je toho oveľa viac, ale tieto funkcie sme považovali za najzaujímavejšie. Dlhodobý test pokračuje s vedomím, že Tucson sa naozaj postará o váš komfort – doma, na nabíjačke, aj pri šoférovaní.

Dlhodobý test Hyundai Tucson PHEV N Line: Štýl na N-tú

Do redakcie nám zavítalo ďalšie auto na dlhodobý test. Kiu Sportage vystriedal jej bratranec – najpredávanejšie SUV v Európe: Hyundai Tucson. U nás v štýlovej výbave N Line.

[CAR id=17156]








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.