Test SEAT Arona 1.5 DSG: V meste to nekončí!

Ľahký a obratný mestský crossover s dobre naladeným podvozkom a výbornými LED svetlami. Aj tak sa dá opísať model Arona.
Vydané  Text: 
Aronu sme už v teste mali dvakrát a tento model sa nám naozaj páčil. Tentokrát k nám do redakcie zavítala najvýkonnejšia verzia v športovo ladenej výbave FR. Poďme rovno pod kapotu. Tu sa ukrýva koncernový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110kW (150 koní) a točivým momentom 250 Nm. Tento agregát naozaj obľubuje nízke otáčky o čom značí aj údaj o maximálnom točivom momente, ktorý je k dispozícii v rozpätí 1 500 až 3 500 otáčok. A je to naozaj cítiť! Tento agregát vie malú Aronu uviesť do pohybu na počkanie a poskytuje výborné pružné zrýchlenie. Čim otáčky pribúdajú, tým aj záťah citeľne slabne, čo jasne značí, že tento motor točiť do otáčok nedáva žiadny zmysel.
> Preplňovaný motor vie pri malej záťaži pracovať aj v režime dvoch valcov, čo prispieva k výbornej spotrebe Aj napriek tomu, že má motor o 40 koní viac ako menší litrový agregát, vie dosahovať spotrebu na podobnej úrovni. V meste vie Arona jazdiť za 6,5 l/100km, čo je však úžasne, že mimo mesta sa spotreba vie dostať pod hranicu 5 l/100km čo je pri motore s výkonom 150 koní naozaj úžasná hodnota. Okrem výbornej efektívnosti priamovstrekového agregátu, k dosiahnutiu nízkej spotreby pomáha aj odpájanie 2 valcov pri nízkej záťaži. Kým si však nevšimnem na budíkoch nápis „režim 2 valce“, pocitovo vypnutie dvoch valcov vôbec necítiť.
> K výbave FR dostanete aj dvojicu koncoviek. Výfuk v nich ale nehľadajte, ten je ukončený už za nárazníkom
Najvýkonnejší motor v ponuke je spojený výhradne so 7-stupňovou DSG prevodovkou. Tá v režime D rada využíva nízke otáčky, ktoré pri malom trojvalci spôsobovali dunenie. Naproti tomu väčšiemu štvorvalcu tieto otáčky nijak neprekážajú a neprodukuje v nich žiadne vibrácie. Vďaka tomu, že maximálny točivý moment je k dispozícii už od 1500 otáčok, Arona z týchto otáčok aj veľmi ochotne akceleruje. Po prepnutí do režimu S prevodovka nenechá padnúť otáčky pod 2000 a súčasne veľmi ochotne pri brzdení aktívne podraďuje a chystá si ideálny prevod pre výjazd zo zákruty.
> Dvojspojková prevodovka funguje veľmi dobre. Napriek tomu je škoda, že klasický manuál v ponuke nenájdeme
Malý španiel so stopäťdesiat koňovým štvorvalcom je vhodnou voľbou pre tých, ktorí plánujú malý mestský crossover využívať aj na dlhšie trasy. Práve v mimo mestskej premávke vie štvorvalec zažiariť a okrem slušnej výkonnostnej rezervy sa vie odvďačiť aj výbornou spotrebou. Z môjho pohľadu je škoda, že nie je v ponuke aj manuálna prevodovka, keďže si myslím, že v segmente mestských crossoverov by si manuál stále našiel svojich zákazníkov a mohol by aj stlačiť cenu Arony nadol. Na druhú stranu, cenový rozdiel medzi trojvalcom a štvorvalcom pri výbave FR je len približne 1 500 €, čo naozaj stojí za zamyslenie.
> Už tradičné treba autá značky SEAT pochváliť sa výborne svietiace LED svetlomety
SEAT ARONA s financovaním cez SEAT FINANCIAL SERVICES Kompaktné SUV s odvážnym dizajnom, ktorým sa môžete nechať zviesť, si viete zaobstarať s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a akontáciou od 10% do 40%.;
Model SEAT ARONA FR 1.5 TSI
Cena testovaného vozidla 23 787 €
Typ financovania BONUS SEAT FINANCE (úver/kredit)
BONUS za financovanie: 1 200 €
Cena vozidla po zľave 1 200 €: 22 587 €
Akontácia: 40% (9 035 €)
Výška úveru 13 553 €
Spracovateľský poplatok 0 %
Dĺžka splácania 72 mesiacov
Značkové SEAT poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.) PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky 316 € vrátane poistenia
Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Ponuka SEAT Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. SEAT nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. SEAT. ### SEAT Arona FR 1.5 TSI 150 EVO 7-DSG: Technické údaje * **Motor** preplň. benzínový R4, 1498 cm3 * **Výkon** 110 kW (150 k) pri ot./min. * **Krútiaci moment** 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./ * min. * **Pohon a podvozok**: 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. **Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. **Pneu**. 215/45 R18. * **Batožinový priestor** 400/– dm³ * **Rozmery**: 4 153 × 1 780 × 1 532 mm, **rázvor** 2 552 mm, * **pohotovostná/celková hmotnosť** 1 305/1 670 kg, **objem nádrže** 40 l. * **Najvyššia rýchlosť** 210 km/h * **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,4 s * **Spotreba** (WLTP) 6,3 l/100 km * **Emisie CO2** 143 g/km * **Cena/testované auto** 22 400/23 787 € * **Konkurenti**: Škoda Kamiq, Peugeot 2008, Hyundai Kona








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.