SsangYong Tivoli Grand ako auto na dovolenku? Má niekoľko silných stránok, ktoré z neho robia ideál

Čo potrebuje mladá rodina pri ceste na dovolenku? Predsa priestor! Našťastie, testovaný SsangYong Tivoli nemá prívlastok Grand len tak pre nič za nič. Ale stačí to?
Vydané  Text: 

Auto na dovolenku by malo spĺňať niekoľko parametrov. Priestrannosť je samozrejmosť, ale nezabúdajme, že niektoré cesty na dovolenku môžu byť aj dlhé a tam sa množstvo požiadaviek značne rozširuje. Na rad prichádzajú komfort, variabilita, aktívna bezpečnosť, výkon a aj spotreba. Aby sme len neteoretizovali, do testu som angažoval celú moju rodinu. ### Predovšetkým priestor SsangYong Tivoli Grand odhaľuje svoju silnú stránku hneď vo svojom mene. Je skutočne grandiózny. Batožinový priestor má objem až 720 litrov a obsahuje aj variabilné dno, ak by ste náhodou viac ocenili rovinu po sklopení sedadiel. S dnom v spodnej polohe je však v zadnej časti auta riadna „diera“, do ktorej sa bez akýchkoľvek problémov zmestí trojica veľkých kufrov a stredne veľký kočík.
Do kufra sa toho zmestí naozaj veľa. Dvojité dno vo vyššej polohe umožní vytvoriť rovinu po sklopení sedadiel
V kufri sú navyše praktické gumené špagáty, ktorými si môžete drobné predmety zaistiť, aby v prázdnom kufri nepoletovali. My však máme kufor plný až po ľahučkú roletku. Bez nej by sa sem dalo zbaliť ešte podstatne viac batožiny. **Na zadných sedadlách je extrémne veľa priestoru aj pre urastených dospelých ľudí**. V SsangYongu pritom nemysleli iba na priestor nad hlavou, ale aby ste si mali aj kam pohodlne zasunúť chodidlá. Komfort sedenia vzadu je výborný, chýba tu iba lakťová opierka. Deťom v detských sedačkách ale chýbať nebude. Tie sa budú tešiť z dobrého výhľadu vďaka veľkým bočným oknám. Tí, ktorí deti do sedačiek usádzajú, si zas budú pochvaľovať vysokú líniu strechy a široké dvere, čo značne uľahčuje manipuláciu so sedačkami alebo nastupovanie. Pitný režim na dlhú cestu máte kam odložiť – v každých dverách je štedro dimenzované vrecko.
Kapsy vo všetkých štyroch dverách sú dostatočne veľké, aby sa sem zmestila aj viac ako pollitrovka
Na zadných stranách predných operadiel sú opäť gumené šnúry, čo umožňuje najmladším cestujúcim pohodlne si v nich uchytiť akékoľvek hračky.
Gumené špagáty miesto tradičných kapies ocenia najmä deti a ich rekvizity
### Zbalení! Môžeme vyraziť Batožina je na mieste, cestujúci usadení. Teraz treba vydržať dlhú cestu. Tu spomeniem predné sedadlá. Sú dobré tvarované a ani po hodinách strávených v nich ma nebolel chrbát. Poteší aj príjemné bočné vedenie. Sedadlo je celkom široké a komfortné, ale po bokoch má príjemne tuhé vankúše, o ktoré sa môžete v zákrutách oprieť. Na dlhej ceste je dôležitý aj komfort ovládania. Tu SsangYong Tivoli Grand poteší tlačidlami, ktoré ovládajú všetky dôležité funkcie. Panel klimatizácie je pekne spracovaný a všetko funguje, ako má. Prístrojový štít je dobre čitateľný, ľahko si upravíte jeho jas aj grafiku. Prechádzanie možnosťami palubného počítača je zložitejšie, ale to počas cesty netreba robiť. Na dlhej ceste oceníte aj vynikajúco prístupný odkladací priestor na telefón s bezdrôtovou nabíjačkou. Ak telefón pripojíte káblom, môžete využívať Android Auto či Apple CarPlay. Skvelé pomôcky pre efektívne cestovanie v zahraničí! Poteší aj taká drobnosť, ako možnosť odložiť si do špeciálnej schránky slnečné okuliare. Ak deti radi zabávate tabletom, ten sa hravo zmestí do špeciálnej schránky pod prednou lakťovou opierkou. ### Poctivá klasika SsangYong Tivoli Grand ma však veľmi prekvapil jazdnými vlastnosťami. Váži len 1 350 kg, takže som mal obavy z toho, že sa šetrilo na odhlučnení. Zbytočne. Odhlučnenie je úplne v poriadku. Tuhosť karosérie? Príkladná! Auto za celý týždeň nevydalo ani len náznak pazvuku. Takže aj spracovanie interiéru je vynikajúce.
Vypracovanie interiéru je veľmi kvalitné. Nič nevŕzga. Príjemným bonusom je množstvo tlačidiel pre jednoduché a bezpečné ovládanie
Vstavanú navigáciu dokonale nahrádza Android Auto a Apple CarPlay
Podvozok tiež stojí za zmienku. **Auto je príjemne mäkké a dobre si rozumie s našimi cestami**. Ostré hrany prepadnutých kanálov pocítite, ale to by vyriešili kolesá s menšími diskami. V zákrutách je SsangYong dobre ovládateľný a predvídateľný. Posádka sa na komfort podvozka sťažovať určite nebude. Najmä ak si priplatíte za automatickú prevodovku, bude jazda extrémne plynulá. Je to na úkor reakcií na plyn a asi aj spotreby, ktorá sa v meste pohybuje okolo hranice 9 l/100 km. Na diaľnici, čo je pri ceste na dovolenku najdôležitejšie, sa dá držať v okolí 7,5 l/100 km. Preplňovaný 1,5-litrový motor je po prekonaní turbodiery celkom živý. Výkon 120 kW (163 k) v spojení s nízkou hmotnosťou robí svoje, takže aj prípadné prebiehacie manévre budú bezpečné.
Na dlhých cestách oceníte veľmi príjemne naladený podvozok a dostatočné odhlučnenie
O aktívnu bezpečnosť sa stará aj sledovanie mŕtveho uhla či prevencia pred čelným nárazom. A keď na dovolenku radi cestujete v noci, prekvapí vás veľmi dobrý výkon a dosvit príplatkových LED svetlometov (690 eur). Takéto veľké SUV za 17 tisíc eur len tak nezoženiete. A nemusíte robiť kompromisy v kvalite či výbave. Testované auto stojí niečo cez 21 tisíc, ale za to je v plnej výbave a vzhľadom na to, čo dokáže, to považujeme za veľmi férovú ponuku. Najmä s 5-ročnou zárukou. A ako auto na dovolenku je Tivoli Grand za túto cenu takpovediac bezkonkurenčné!
Cez veľké dvere sa na vyššie uložené sedadlá veľmi ľahko nakladá detská sedačka alebo vajíčko
Verzia 1.5 T-GDi 6° manuálna prevodovka 1.5 T-GDi 6° automatická prevodovka
Usporiadanie/počet valcov radový štvorvalec R4
Palivo benzín
Prevodovka/počet stupňov M/6 A/6
Zdvihový objem 1 497 cm3
Najvyšší výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 ot./min
Najvyšší krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min
Dĺžka × šírka × výška/rázvor 4 480 × 1 810 × 1 646 mm/ rázvor 2 600 mm
Batožinový priestor 720/1 440 dm3
Najvyššia rýchlosť 181 km/h 175 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h neuvedené neuvedené
Kombinovaná spotreba 7,23 l /100 km 7,77 l /100 km
Emisie CO2 163 g CO2/km 175 g CO2/km
 








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.