Garmin ponúka ideálnu kombináciu autokamier. My sme ich otestovali a tu je náš pohľad na vec!

Vyskúšali sme kamery Garmin Dash Cam 57 a Dash Cam mini. Obe z týchto kamier sme podrobili týždňovej recenzii a tu je zopár našich postrehov.
Vydané  Text: 

Na trhu je veľa kamier, ktoré dokážu nahrať skvelé video z jazdy. Avšak drvivá väčšina z nich sa sústreďuje hlavne na dianie pred autom. Garmin so svojou Dash Cam 57 a Dash Cam Mini umožňuje zachytiť dianie okolo celého auta. A to sa dnes počíta. Do redakcie sa nám dostala na test dvojica kamier od Garminu. Nakoľko je dnes dobrý kamerový záznam kľúčový, museli spĺňať tie najprísnejšie kritériá. Podarilo sa im to? Už v úvode musíme povedať, že kombinácia prednej a zadnej kamery by dnes už mala byť povinnosťou pre každého vodiča. Je dôležité sledovať dianie pred autom, no nemenej podstatným je sledovanie diania za autom. Garmin umožňuje monitorovanie celkového okolia auta, nakoľko k hlavnej kamere Dash Cam 57 je možné pripojiť hneď niekoľko kamier Dash Cam Mini. Tým získate dokonalý prehľad o svojom okolí, ktorý sa niekedy môže hodiť.
Garmin Dash Cam 57 je decentná kamera. Pri inštalácii na čelné sklo žiadnym spôsobom neprekáža vo výhľade. Napájací kábel je navyše možné schovať pod čalúnenie stropu. Samotná kamera má výdrž až 30 minút na jedno nabitie. V noci vám teda prípadné ohrozenie auta neunikne.
### Inštalácia zaberie pár minút Samotná inštalácia kamier nie je komplikovaná. Stačí ich pripojiť cez priložený napájací kábel do siete auta. Následne si stiahnete aplikáciu Garmin Drive, ktorá je bezplatne dostupná na Google Play a aj na Apple App Store. Aplikácia sa ku kamerám pripája pomocou WiFi a Bluetooth rozhrania a ich nastavenie nezaberie viac ako 5 minút. Pri úvodnom spustení si kamera môže vypýtať formátovanie karty. Záleží od toho či a ako bola karta predtým používaná. V našom teste bolo potreba naformátovať len jednu kartu, ktorá bola umiestnená v zadnej kamere. Po tomto úkone už s kamerami viac starostí nemáte.
Garmin Dash Cam mini je vďaka svojim miniatúrnym rozmerom ideálnou voľbou na zadné sklo. Pri pohľade nazad cez spätné zrkadlo nezavadzia a poskytuje adekvátnu kvalitu záznamu.
V aplikácii si môžete prehľadne prechádzať záznam z jázd alebo jednoducho pozrieť živý náhľad. To využijete najmä pri nastavovaní kamery do správnej polohy. Hlavná Dash Cam 57 má na svojej pravej strane štvoricu tlačidiel. Tie slúžia na jej ovládanie. Avšak z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že ovládanie hlasom je omnoho pohodlnejšie. Kamera podporuje viacero jazykov, žiaľ, chýba podpora slovenčiny alebo češtiny.
Inštalácia kamier zaberie pár minút. Vďaka prepojeniu s aplikáciou máte všetky záznamy prehľadne k dipozícii. Z aplikácie navyše môžete nastavovať viaceré aspekty oboch kamier.
### Ovládanie hlasom Po vyslovení povelu „OK, Garmin!“ dostanete ihneď na výber zo štyroch možností. V čase testu sme najčastejšie využívali možnosť nahrávania videa travelapse. Ide o video, ktoré sa začne plynule nahrávať od momentu vyslovenia signálu a to z oboch kamier naraz. Samozrejme si nemusíte pamäťovú kartu plniť takýmto spôsobom. Garmin kamery totiž v prípade prudkej akcelerácie alebo brzdenia automaticky uložia daný záznam ako dôkazový materiál. Okrem nahrávania videa z celej jazdy máte možnosť kamerám prikázať vyhotovenie fotografie, uloženie krátkeho videa či nahranie zvukovej stopy. Pridanou hodnotou je možnosť upozornenia na premávku pred vami. Keď sedíte za volantom a auto pred vami sa pohne, Dash Cam 57 vás na to automaticky upozorní. Celkovo šlo o veľmi citlivú funkciu, ktorá na pohnutie premávky pred nami reagovala aj v čase keď sme chceli niekam zacúvať. Podobne citlivo reagovalo aj upozornenie na kolíziu. Pri rýchlej akcelerácii alebo prudšom brzdení kamera automaticky záznam uložila a na svoj displej vypísala červené hlásenie o možnej kolízii. Potešila aj funkcia sledovania pruhov, ktorá v prípade jasne vyznačených čiar na ceste fungovala bezchybne. ### Adekvátna kvalita záznamu aj proti slnku Kvalita zachyteného videa, audia a fotografií odpovedala reálnemu rozlíšeniu, ktoré kamera poskytuje. V prípade, že sme si chceli pozrieť náhľad zachyteného videa bez nutnosti jeho stiahnutia, však dochádzalo kvôli efektívnejšiemu prenosu k zníženiu jeho kvality. Aplikácia na to upozornila hlásením v hornej časti obrazovky.
Dash Cam 57 si hravo poradila aj s natáčaním videa proti priamemu slnku. Nočný záznam má dostatočnú kvalitu na to, aby bolo na ňom jasne vidieť evidenčné čísla áut pred vami
Počas testu sme boli s oboma kamerami absolútne spokojní. Žiadnym spôsobom neobmedzovali výhľad pred alebo za vozidlo a navyše viacero upozornení sme ocenili. Bez problémov fungovali aj v noci, kedy je mnoho záznamov z iných kamier nepoužiteľných. Vďaka podpore HDR na Dash Cam 57 sme nemali ani problém s na- hrávaním proti priamemu slnku. Za danú cenu je spojenie Dash Cam 57 a Dash Cam Mini ideálnou kombináciou pokiaľ si chcete byť istý tým, že vám nič neuniklo.
Dash Cam Mini má kvalitu obrazu odpovedajúcu rozmerom. Počas denného svetla je obraz kvalitný a evidenčné čísla vozidiel jasne čitateľné. V noci to bohužiaľ už taká kvalita nie je...




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.