TEST: Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid GLX Toto je auto, ktoré máme v redakcii radi všetci! A stojí len 11 000 eur

Plne vybavené **Suzuki Ignis s mild-hybridným pohonom váži 895 kg.** S tým súvisí väčšina jeho silných stránok. Je to malý zázrak na kolesách. Na rozpohybovanie menšej masy stačí menší výkon a menej paliva. Na jej ubrzdenie menšie brzdy, podvozku stačia tenšie struny a stabilizátory. Je to špirála a Suzuki po nej ide tým správnym smerom…. Prečítať celé
Vydané Text: 

Plne vybavené **Suzuki Ignis s mild-hybridným pohonom váži 895 kg.** S tým súvisí väčšina jeho silných stránok. Je to malý zázrak na kolesách. Na rozpohybovanie menšej masy stačí menší výkon a menej paliva. Na jej ubrzdenie menšie brzdy, podvozku stačia tenšie struny a stabilizátory. Je to špirála a Suzuki po nej ide tým správnym smerom. Pritom si nemyslite, že Ignis je nejaká krabica bez priestoru, výbavy či bezpečnosti. Práve naopak. Ponúka nečakanú variabilitu. Posuvné zadné sedadlá s nastaviteľnými operadlami znamenajú, že obaja z mojich nadrozmerných kolegov si za seba sadnú bez akýchkoľvek problémov. **A ak vzadu nikto nie je, môžete si zas takmer zdvojnásobiť objem batožinového priestoru.** Suzuki Ignis je vyslovene šikovné auto. Ľudia, ktorí ho navrhovali, veľmi tuho premýšľali nad tým, čo a ako spraviť tak, aby neutrpela bezpečnosť posádky a aby na prvý pohľad vyzeralo všetko fajn. A veru vyzerá. Jasné, nehľadajme tu mäkčené plasty a kontrastné prešívanie. **Ale dizajn interiéru Ignisu je pekný.** Dokonca si ho môžete vybrať s kontrastnou farbou kľučiek a plastov, čo ho výrazne oživí. > Je to malý zázrak na kolesách! Naša verzia patrila k tým konzervatívnejším. Miesta, s ktorými prichádza vodič reálne do kontaktu (hladkači palubných dosiek si môžu dať pohov), sú fajn. Volant a radiaca páka sú čalúnené príjemnou kožou, sedadlá sú až prekvapivo dobre tvarované. Trochu mi chýbal pozdĺžne nastaviteľný volant, ale nebolo to nič vážne. Šetrilo sa inde. Napríklad dno batožinového priestoru tvorí akási preglejka s polystyrénom obtiahnutá plsťou. Prekáža? Nie. Kryt batožinového priestoru je suverénne najtenší a najľahší, aký som kedy držal v ruke. Prekáža? Nie. **To, na čom záleží, je, že infotainment systém slúži spoľahlivo, ponúka navigáciu a aj konektivitu so smartfónmi, aj keď neohúri grafikou či animáciami.** Zato si tu všetko nastavíte na pár dotykov a čitateľnosť je vďaka vynikajúcemu kontrastu tiež super.
Na pohon testovaného auta slúži ešte relatívne old-school atmosférický motor s dvojitým nepriamym vstrekovaním. **To znamená, že vás nemusí trápiť filter pevných častíc.** Výkonom 61 kW (83 k) nikoho v krčme neohúrite, ale berte na vedomie, že maximálny krútiaci moment 107 Nm prichádza už na úrovni 2 800 otáčok a výkon vrcholí pri 6 000 ot./min., takže motor je prekvapivo pružný. To ešte podporuje nová 48 V mild-hybridná technológia, ktorá dokáže do systému dodať až 50 Nm a 2,3 kW na pomoc spaľovaciemu motoru keď to potrebuje, pričom celý systém napriek použitiu väčšej batérie (10 Ah miesto 3 Ah) váži iba 6,2 kg. Funguje to skvele a malý motor dodáva ľahkému Ignisu prekvapivú dynamiku najmä v mestských rýchlostiach. Nedajte sa zmiasť papierovým zrýchlením na stovku za 12,7 s. **Krátke prevody a charizmatický zvuk motora vám ten čas spríjemnia natoľko, že si ho budete užívať.** A úsporná jazda vás odmení neuveriteľnou spotrebou iba 4,6 l/100 km. Väčší podiel mestskej jazdy zdvihne priemer na 5,5.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.
  • LEGISLATÍVA

    Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.