Dlhodobý test trojvalca skončil fiaskom! Po viacerých problémoch sa motor zadrel.

**Napriek tomu, že v našej redakcii máme s trojvalcami len dobré skúsenosti, konkrenčný nemecký časopis podobné šťastie jednoducho nemal.** Počas krátkodobých týždňových testov dôjde len málokedy k poruche či zlyhaniu vozidla, oveľa viac napovedia dlhodobé testy vozidiel. Podobnej výpožičke na 100 000 km nie sú zástupcovia automobiliek obzvlášť naklonení a po teste Fordu Fiesta s litrovým trojvalcom Ecoboost… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Napriek tomu, že v našej redakcii máme s trojvalcami len dobré skúsenosti, konkrenčný nemecký časopis podobné šťastie jednoducho nemal.** Počas krátkodobých týždňových testov dôjde len málokedy k poruche či zlyhaniu vozidla, oveľa viac napovedia dlhodobé testy vozidiel. Podobnej výpožičke na 100 000 km nie sú zástupcovia automobiliek obzvlášť naklonení a po teste Fordu Fiesta s litrovým trojvalcom Ecoboost sa ani nemôžeme čudovať. Ako už býva zvykom, redakciou namerané hodnoty spotreby a dynamiky sa od tých papierových zvyknú v prípade malých trojvalcov líšiť o niečo výraznejšie. **Malý motor môže byť pri ustálenej jazde efektívny, no pri dynamickom tempe si vypýta viac než konkurenčné štvorvalce.** Na rozhýbanie vozidla totiž musia tri valce vynaložiť viac úsilia, čo sa odzrkadľuje na opotrebení a spomínanej spotrebe.
Vráťme sa ale k testovanej Fieste s motorom Ecoboost. Pohonná jednotka na začiatku testu produkovala 100 koní, čo stačilo na zrýchlenie z pokoja na stovku za 11,9 sekundy. Spotreba podľa dát výrobcu by sa mala pohybovať na úrovni 5,2 litra, avšak realita bola sedemlitrová. **Pred koncom dlhodobého testu síce apetít malého motora poklesol na 6,7 l/100 km, avšak ani to nebolo v súlade s technickými parametrami.** Naopak šprint sa potom natiahol až na 12,1 sekundy. Horšie to však bolo so spoľahlivosťou malého motora. Všetko to začalo už po najazdení 9 600 kilometrov, keď musela Fiesta prvýkrát navštíviť servisné stredisko kvôli uvoľnenému sedadlu vodiča. **Niečo také nemecký magazín v žiadnom dlhodobom teste nezaznamenal.** Nešlo pritom o jedinú poruchu, pri 50 tisícoch musel Ford kvôli zvláštnym zvukom od riadenia k technikom znova.
Aj tento problém sa podarilo technikom vyriešiť, no počas toho zistili v servise únik chladiacej kvapaliny z termostatu. Ford sa teda dočkal nového tesnenia, po nejakej dobe však bol v servise späť. Jednalo o priesak paliva a došlo na kompletnú výmenu termostatu. **Ani potom sa však Nemci nemohli radovať, lebo z poslednej testovacej jazdy sa vozidlo vrátilo do servisu na odťahovke.** Počas demontáže pohonnej jednotky bolo zistené, že zlyhala skrutka, ktorá slúžila na uchytenie olejovej pumpy. Následne vďaka tomu došlo k zničeniu ozubenej reťaze, ktorej kúsky sa dostali do motora a skolabovalo tak mazanie. Výsledkom je zadretý, a teda kompletne zničený motor. **Podľa Fordu je problém na strane dodávateľa, ktorý sľuboval všetko vyriešiť už v roku 2018, keď mal za úlohu spevniť materiál spomínanej skrutky.** Napriek tomu, že automobilka evidentne o probléme vedela roky, na zvolávaciu akciu dodnes nepristúpili. Na konci testu malo auto niečo málo cez 100 000 kilometrov a redkacia nemeckého časopisu ohodnotila vozidlo tou najhoršou možnou známkou. **Rozhodne by sme však nemali hádzať všetky trojvalce do jednej kategórie.** Existujú totiž aj také, s ktorými sú majitelia dlhodobo spokojní a vydržia stovky tisíc kilometrov bez poruchy. Spomenúť môžeme napríklad legendárny motor 0,9 TCe od Renaultu. Podarilo sa mu totiž zahanbiť väčšiu štvorvalcovú 1,2-ku, tá zápasila s viacerými technickými problémami a mnohí neskôr oľutovali, že nedali prednosť menšiemu trojvalcu. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.