Test Kia Ceed SW PHEV: 1300 km za 3,2 litra benzínu je reálny výsledok jázd

Plug-in hybridná Kia Ceed SW je zhmotnením všetkého, čo chceme od poriadneho auta. Má veľký kufor, dobré jazdné vlastnosti, priaznivú cenu a úžasne nízku spotrebu.
Vydané Text: 

Mám rád testy áut, ktoré nie sú iba zhodnotením jazdných vlastností a estetického vytovenia karosérie. To, čo budúceho majiteľa zaujíma viac ako marketingové slogany o dizajne a čistých motoroch, je informácia o reálnej spotrebe paliva v reálnych podmienkach, veľkosť a vybavenie batožinového priestoru a praktická stránka interiéru. O tom, ako má tieto veci zariadené Kia Ceed vo verzii kombi s plug-in hybridným pohonom vo výbave Platinum sa môžete dočítať na nasledujúcich riadkoch.
Plug-in hybridná Kia Ceed SW sa na Slovensku predáva od 31 490 €
Chrómové koncovky výfuku sú iba dekoračné. Pravý výfuk je skrytý napravo.
### Bohatá sériová výbava Keď som pred niekoľkými mesiacmi testoval plug-in hybridnú Kiu Niro, bol som fascinovaný z jej manažmentu energie. Crossover jazdil v celkom bežných podmienkach za tri a pol litra benzínu na sto kilometrov. Keď tieto technologické princípy Kia preniesla do rodiny Ceedov, stvorila ideálne auto. Kia Ceed plug-in hybrid sa predáva iba s benzínovým agregátom 1,6 GDi, ktorému asistuje elektromotor, konfigurovať môžete výbavu. Už v Golde dostanete množstvo techniky pre bezpečnosť a komfort, ako udržiavanie v pruhu, LED svetlá, parkovacie senzory vpredu i vzadu s kamerou, bezkľúčový vstup a štart, navigáciu, Android Auto a Apple CarPlay či dvojzónovú automatickú klimatizáciu. ### Cenník Kia Ceed SW PHEV *platný v čase vydania testu* ### Galéria: Interiér Kie Ceed SW PHEV [GALLERY id=31005] V nami testovanej úrovni Platinum sme ocenili aj elektricky ovládané sedadlo vodiča s pamäťou a automatickým dosunutím po štarte, látkovo-koženkové čalúnenie, dvanásťpalcový digitálny prístrojový panel Supervision, balíček FCA+, adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, bezdrôtovú nabíjačka smartfónu aj elektrické ovládanie kufrových dverí.
Naozaj sa pozeráme na nižšiu strednú triedu? Materiálové a kvalitatívne vyhotovenie mieri vyššie.
Za metalízu predajca pýta 550 eur, ale aj základová Cassa White je krásna a vhodne dopĺňa „čistý“ charakter vozidla.
Cesta na dovolenku v tomto aute nie je ako za trest, zadné sedenie je priestranné, subjektívne patria do vyššej kategórie
### Hybridné auto pre bežný život Poldruha tony prejde vo výlučne elektrickom režime do 57 kilometrov, pričom benzínový motor sa v štandardnom režime zapína sám a takmer nebadane. Jeho maximálny výkon iba 77 kW (105 k) sa niekomu môže dať nízky, lenže celkový systémový výkon po zohľadnení výkonu elektromotora dosahuje 104 kW (141 k) a krútiaci moment 265 Nm. To znamená, že problém nebude ani s ťahaním prívesu do hmotnosti 1 300 kg. Významnú časť práce na dobrom dojme z pohonu tvorí naladenie automatickej prevodovky DCT. Obzvlášť v jazdnom režime Sport, kedy je dynamika sport wagonu veľmi dobrá. Kia dokázala, že spolupráca benzínového a elektrického motora prináša reálne zlepšenie jazdných vlastností a poukazuje tiež na to, že klasický automat predsa len pracuje lepšie ako alternatívna e-CVT. Zvláštnu pozornosť si zaslúžia kultivovaný chod atmosférického motora s priamym vstrekovaním, redukcia vibrácií, odhlučnenie interiéru a tiež naladenie podvozka, ktorý značne prekonáva schopnosti štandardného Ceedu. Plug-in hybrid má vpredu tradične MacPherson a vzadu nezávislú viacprvkovú nápravu s lichobežníkovými vzperami uloženými v pomocnom ráme. Mimochodom, rovnaký podvozok a nápravy má aj crossover XCeed PHEV, tiež s rázvorom 2 650 milimetrov, no o tridsať centimetrov kratšou karosériou. Ceed Sportwagon zvláda nekvalitnú vozovku s ľahkosťou, efektívne tlmí otrasy a hoci má slabšiu spätnú väzbu, riadenie je primerane tuhé a v športovom režime aj celkom strmé. Určite by ste nepovedali, že vzadu vozíte skriňu. Fascinujúca je schopnosť auta manažovať motory tak, aby bola spotreba skutočne nízka nielen na papieri. Plug-in hybridná Kia Ceed za posledných 1 300 kilometrov vykázala priemernú spotrebu iba 3,2 l/100 km. Prevažná časť týchto kilometrov bola jazdená v meste, no ani mimo neho Ceed nesklame. Diaľničná spotreba päť litrov je rovnako pôsobivá. Metodikou WLTP sa nameralo, že toto auto má priemerne jazdiť za rovných päť litrov, čo je s ohľadom na reálnu skúsenosť značne nadhodnotené. ### Galéria: Detaily a nabíjací konektor Kie Ceed SW PHEV [GALLERY id=31004] Nabíjanie prebieha konvenčne, konektor typu CCS má formát Mennekes Type 2, teda sa jedná o pomalší režim nabíjania 3,3 kW. Počas bežnej jazdy v hybridnom režime si auto dokáže rekuperáciou udržiavať desať až dvadsaťpercentné nabitie akumulátorov a priebežne získanú energiu vracať do obehu. Ak by ste chceli jazdiť výlučne na elektrinu vždy, stačí stlačiť tlačidlo EV vedľa radiacej páky.
Keď si kúpite plug-in hybrid, v cene dostanete navigáciu aj s vyhľadávaním blízkych nabíjacích staníc
Elektrická jazda má ale svoje hranice, s desatinovou kapacitou batérií už možná nie je, vtedy sa jazdí predvolene hybridne. Nechať si auto nabiť raz za dva dni nie je starosť, na verejnej nabíjačke to zaberie dve a štvrť hodiny. Naša osobná skúsenosť je taká, že nabíjanie rekuperáciou prebieha pomerne rýchlo, reálne stačí jazdiť zopár hodín, aby ste mali opäť plnú kapacitu batérie. Z nabíjania káblom sa stane prirodzený zvyk už po jednom týždni a oceníte, že s týmto vozidlom môžete parkovať na zvýhodnených parkovacích miestach v nákupných centrách. Tam si s kartičkou od ZSE alebo Greenway jednoducho pripojíte auto do zástrčky a keď sa vrátite z nákupu, akumulátor máte plný a pripravený na elektrickú jazdu. Každodenné jazdenie v meste tak môže úplne bezproblémovo prebiehať výlučne na elektrinu – dokonca ani pri jazde cez diaľnicu v meste, kde sa jazdí maximálne 90 km/h, nemusí auto zapínať benzínový motor. ### Litre nie sú všetko Praktická stránka plug-in hybridného Ceedu Sportwagon zodpovedá skúsenosti s konvenčne poháňanými verziami. Oceňujeme priestrannosť a vybavenie batožinového priestoru, členený priestor pod podlahou, rolovacie plato, rýchlo sa otvárajúce kufrové dvere aj sklápanie zadných sedadiel do roviny. Je škoda, že zadné sedadlá sa nedajú sklápať z batožinového priestoru, ale na druhej strane je potrebné pripomenúť, že otvoriť zadné dvere a vyklopiť sedadlo nie je žiadna námaha. Batériový modul s váhou 117 kg a kapacitou 8,9 kWh nachádzame za zadnými sedadlami, zaberá väčší priestor pod podlahou kufra. Napriek tomu ponúka plug-in hybridný sportwagon stále dosť priestoru na väčšinu potrieb, bez problémov su odveziete skriňu zo švédskeho obchodu s nábytkom i i dospelácky bicykel – dokonca aj bez demontáže predného kolesa.
Pre trakčné akumulátory má plug-in hybrid o 163 litrov menší kufor ako ostatné verzie
V interiéri odveziete aj trojmetrové predmety, ale to je absolútny limit – dlhší náklad patrí na strechu, kde sú už v štandarde lyžiny. Predná časť interiéru je bohatá na odkladacie priestory, lakťová opierka je posuvná a zadní pasažieri ocenia vyklápacie lakťové operadlo s nápojovými slotmi. Pokiaľ by sme sa mali venovať kokpitu vodiča, iba by sme kopírovali to, čo sme písali v iných testoch o Kii Ceed. Je priestorovo veľmi veľkorysý a pre jeho estetické vyhotovenie akoby ani nepatril do svojej kategórie a triedy. Nezainteresovaný by ho tipoval pokojne aj ako konkurenta takého Renaultu Talisman, nie Meganu. Veľmi kladne hodnotíme materiálové vyhotovenie, ergonomické usporiadanie ovládacích prvkov, posed za volantom, rozsah nastavenia volantu a sedadla. Kia veľmi správne odhadla ideálny pomer medzi športovým a komfortným charakterom interiéru, pričom sa nebojí vernej imitácie luxusu. Imitácie preto, lebo niektoré prvky, ktoré sa na prvý pohľad javia ako kovové, sú v skutočnosti iba plastové s lesklou povrchovou úpravou. Ak ale majú dlhú životnosť, nemáme s nimi ani najmenší problém. [CAR id=17084]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.