TEST: Škoda Octavia Combi 1.5 TSI Ambition je všestranné auto za dobré peniaze

Škoda Octavia Combi vyniká v úlohe každodenného hrdinu, na ktorého sa môžu spoľahnúť rodiny aj podnikatelia.
Vydané  Text: 
V priebehu dvadsiatich rokov od spustenia výroby prvej generácie získala Octavia dôveru nielen na území bývalého Československa, ale prakticky v celej Európe. A táto skutočnosť do veľkej miery formovala aj najnovší model. **Octavia do sveta veľmi nekričí, no každý ju jednoducho spozná.** Skúmavejšie pohľady si možno všimnú, že novinka pôsobí atletickejším dojmom najmä vďaka zošikmenému veku batožinového priestoru. Dobrou správou je, že napriek atraktívnejším proporciám **poskytuje Combi naďalej štedrú porciu priestoru na kufre, kočíky alebo bicykle.** Ešte viac však oceňujeme pravidelné tvarovanie, mohutnú zaťahovaciu roletku s vodiacimi koľajničkami či sklápanie zadných operadiel priamo z batožinového priestoru. Podobné riešenia neponúkajú ani oveľa drahšie autá tejto kategórie.
Konkurenciu zahanbí nová Octavia aj štandardnými sedadlami. Tie vpredu **vznikali v spolupráci s ortopédmi a človeku poskytujú v prvom rade maximálny komfort** na dlhých cestách. Objemnejší cestujúci si budú pochvaľovať najmä ich šírku v hornej časti. Cestujúci v druhom rade potom ocenia náznak bočného vedenia a výbornú oporu stehien vďaka dlhšiemu sedáku.
K prémiovej triede sa nová Octavia približuje vzhľadom palubnej dosky. Jej horizontálne členenie opticky rozširuje interiér, vodič môže navyše sedieť príjemne nízko, čo v kombinácii s umiestnením palubnej dosky vytvára za volantom príjemný pocit bezpečia. **Ako to už pri Octavii býva zvykom, možnosti nastavenia volantu a sedadiel umožňujú nájsť bezchybnú polohu za volantom naozaj každému.** Auto bolo od začiatku koncipované tak, aby ste si naň nemuseli dlho zvykať. Volant krásne padne do ruky, jednotlivé stupne manuálnej prevodovky zapadajú hladko a so spojkou si potyká aj začiatočník. Starší vodiči potom ocenia ticho v kabíne, za ktoré môže nielen dobré odhlučnenie, ale aj prítomnosť spaľovacieho motora 1.5 TSI s kultúrnym chodom.
**Agregát síce nedisponuje výraznou elektrifikáciou, no dokáže odpájať až dva valce, čím šetrí spotrebu.** V bežnej kombinovanej prevádzke sa potom môžete bez väčších problémov pohybovať pod 6 l/100 km. Rozhodne nesklame ani po stránke dynamiky, vyše 110 kW výkonu pomôže vodičovi vykonať predbiehací manéver s prehľadom. Pružné zrýchlenie výrazne neovplyvňuje ani zaťaženie vozidla, na našu testovaciu trasu do Košíc sme totiž vyrazili s plne obsadeným autom a Octavia sa správala naozaj príkladne.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »