Renault testuje nabíjanie počas jazdy

Testy ukázali, že nabíjanie počas jazdy je možné, aj keď vozidlo ide rýchlosťou až 110 km/h.
Vydané  Text: 

Prvé testy dynamického nabíjania automobilka uskutočnila už v máji 2017 na špeciálnej trati v Satory (Francúzsko). Dve vozidlá Renault Kangoo Z.E. boli nabíjané pri rýchlosti 100 km/h. Aktivita bola súčasťou projektu FABRIC, v rámci ktorého Qualcomm Technologies a Vedecom zabudovali hlavnú časť systému DEVC do experimentálnej dráhy. Zatiaľ čo Renault nainštaloval druhú časť systému do dvoch sériových automobilov Renault Kangoo Z.E.
Hoci automobilka výkon takéhoto nabíjania nezverejnila, zaujímavé by bolo aj v prípade, ak by sa jednalo iba o predĺženie dojazdu. Aktuálne je Renault zapojený do projektu INCIT-EV. Okrem francúzskej automobilky na ňom pracuje až 32 ďalších partnerov. Cieľom projektu je vývoj inovatívnych riešení v oblasti nabíjania elektrických vozidiel. V druhej fáze projektu, ktorá sa začne v druhej polovici roku 2022, sa majú okrem iného predstaviť dynamické indukčné spoplatňovacie systémy v mestskej časti Paríža vo Francúzsku a v prímestských / diaľkových oblastiach Versailles vo Francúzsku.

Budeme jazdiť a nabíjať súčasne?

Bezdôrotové nabíjanie už funguje pri mobilných telefónoch, tak prečo nie elektromobiloch? Technológiu vo Švédsku testuje firma ElectReon Wireless.

**Flotila elektromobilov Renault sa rozrástá** Práce na vyriešení nabíjania elektromobilov počas jazdy tak zapadajú do pripravovanej modelovej ofenzívy automobilky. Aktuálne vyrába mimoriadne úspešný modelo Zoe, ktorý je aktuáne dokonca najpredávanejším elektromobilom v Európe. Na trhu ponúka aj elektrickú verziu úžitkových modelov Kangoo a Master a do flotily Z.E. čoskoro pribudne model Twingo Z.E., ktorý má z pohľadu trhu veľký potenciál.

Renault Twingo Z.E. je tu. Ponúkne solídny dojazd a kopec emócií.

O príchode elektrického Twinga sa hovorilo už dlhšie. Dnes je tu a použitá technika naznačuje, že cena by mohla byť výborná.

Inzercia

Advertisement

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.