Test Škoda Kamiq 1.6 TDI Ambition (23 209 €): Tak kde sú tie kompromisy?

Kamiq je ešte stále novinka na trhu s mestskými crossovermi. Bola odsúdená na úspech skôr, ako začali v Mladej Boleslavi kresliť jej prvé skice.
Vydané  Text: 

### 1.0 TSI alebo 1.6 TDI? Nedávno ste si u nás mohli prečíta [test Škody Kamiq 1.0 TSI DSG Style](https://www.autoviny.sk/testy/120293/video-vyskusali-sme-skodu-kamiq-s-trojvalcom-10-tsi-za-25-000-eur-takto-to-dopadlo), tentokrát sme sa pozreli na verziu s nižšou výbavou Ambition so vznetovým motorom 1.6 TDI a manuálnou prevodovkou.

VIDEO: Vyskúšali sme Škodu Kamiq s trojvalcom 1.0 TSI za 25 000 eur. Takto to dopadlo:

Kamiq nechce byť len ďalšou pragmatickou škodovkou a do segmentu malých crossoverov prináša atraktívny dizajn a moderné technológie, ktoré môže novinke závidieť aj samotný Volkswagen.

Tieto dve vozidlá stojace na platforme MQB A0 sú na pohľad takmer rovnaké, no rozdielne agregáty s inými prevodovkami majú citeľný vplyv na dynamiku crossoveru. Benzínový trojvalec aj naftový štvorvalec ponúkajú rovnaký maximálny výkon 85 kW (115 k), ale vznetový variant ponúka o 50 Nm krútiacieho momentu viac. Spoločne s jeho skorým nástupom už pri 1 500 otáčkach za minútu umožňuje dosahovať vozidlu s prevádzkovou hmotnosťou 1 409 kg naozaj pozoruhodnú dynamiku bez ohľadu na to, z akej rýchlosti akcelerujete. Teda žiadny udusený dízel, ale veľmi solídny motor pre jazdu na diaľnici i v meste. Crossover s uvedeným naftovým motorom dosahuje vskutku priaznivú spotrebu paliva, za posledných 1 614 kilometrov iba 5,0 l/100 km, zatiaľ čo pri snahe o šetrenie sa nám podarilo dosiahnuť skvelých 4,2 l/100 km. S takouto ekonomikou vám päťdesiatlitrová nádrž vystačí na tisíc kilometrov. Udržiavanie motora v nízkom spektre otáčok (v záujme čo najnižšej spotreby) navyše nespôsobuje tie typické vibrácie a zachováva si akustickú kultivovanosť aj krátko po studenom štarte.
Riadenie je možno trocha preposilované, ale s ohľadom na cieľovú skupinu je to priam žiadúce. Páka prevodovky sa používa s mimoriadnou ľahkosťou a sprevodovanie je jedným slovom dokonalé. Motor očividne netrápi, keď vyčkávate s preradením z jednotky do dvojky a naopak vás netrestá vibráciami, keď v jazde do kopca zaradíte príliš nízky prevodový stupeň. Domnievame sa, že práve tieto vlastnosti prevodovky sú pre bežného zákazníka priam kľúčové, pretože sa nemusí obávať prípadných chybičiek, ktorých by sa predovšetkým v prvých týždňoch vlastníctva Kamiqu mohol dopustiť. ### Výbava a interiér Testovaná Škoda Kamiq Ambition ponúkla veľmi solídnu výbavu doplnenú o príplatkové pakety Ambition Plus a Sport Paket Ambition. Jednalo sa napríklad o LED predné svetlomety, Full LED zadné svetlá, desaťreproduktorový audiosystém, rádio Bolero s osempalcovým displejom a adaptívny podvozok, ale aj estetické vylepšenia, ako čierny strop, športové sedadlá či modrú metalízu Race. Tieto „detaily“ sa náhodným okoloidúcim pri prezeraní Kamiqu páčili najviac.
Interiér v štýle Scaly znamená dobrú ergonómiu a kvalitné materiály, ale aj absenciu nápaditosti. Priestorové pomery sú primerané crossoveru – dve osoby sa dozadu posadia bez problémov, tretia sa už potlačí. Kvalita sedenia je na dobrej úrovni a celkový dojem z interiéru z pohľadu vodiča je veľmi priaznivý. V testovanej verzii sme mali konvenčný prístrojový panel, za virtuálny kokpit si priplatíte 1 279 eur. Ovládanie klimatizácie sa nelogicky rozdelilo medzi displej a mechanický panel
### Kompromisy spočívajú v type auta, nie v modeli samotnom Všetko má mať svoj háčik, sú ním kompromisy. Kde sa robili v Kamiqu? Zdanlivo na ničom dôležitom, pretože snáď po každej stránke dokáže tromfnúť mnohých konkurentov. Batožinový priestor rovných 400 litrov je totožný s tým v SEAT Arona a o desať litrov menší ako v Opli Crossland X, ale väčší ako vo Volkswagene T-Cross a Hyundai Kona.
Takže, *Škoda Kamiq, prišla si v správny čas na správny trh*. Azda jediná vec, ktorá môže niekoho zamrzieť, je cena testovaného modelu. 23 209 eur nie je práve najnižšia suma, hoci základová verzia začína na oveľa prijateľnejších 14 990 eur. V každom prípade Kamiq stojí za zváženie a ak figuruje na vašom zozname možných budúcich áut, určite by ste mali absolvovať testovaciu jazdu. Možno, že práve ona vás prinúti zamyslieť sa nad cenou a akceptovať ju. [CAR id=17053]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.