TEST: Kia Proceed 1.6 T-GDI spája to najlepšie z dvoch svetov.

Prvé fotky Kie Proceed nám ukázali auto, ktoré svojimi tvarmi dokáže konkurovať vozidlám s vysokými cenovkami. A prvý test? Počas neho sme zistili, čo sa skrýva za štýlovo vyzerajúcou karosériou s benzínovým motorom 1.6 T-GDI.
Vydané  Text: 

Zmestím sa vôbec doňho? Bola moja prvá otázka, keď som sa blížil ku Kii Proceed (na tomto mieste sa chcem poďakovať všetkým, ktorí stoja za zjednodušením písania označenia tohto modelu). **O šírku som sa nebál, Ceed je dostatočne široké auto, aby sa do neho zmestili dvaja ľudia.** Bárs aj takí, ktorí sa športu venujú už iba pasívne. Skôr som sa obával o vnútornú výšku. Veď 190 cm je častým limitom pri viacerých športovo strihnutých modeloch. A Kia Proceed sa k športovému duch hlási.
Dokonca sme nemuseli ani veľmi prižmúriť všetky oči (ani kurie) a v líniách zadnej časti sme s kolegami videli spoločné črty s Porsche Panamera Sport Turismo. **Takže ako je to s tým zmestením sa? Kia Proceed ma inšpirovala na rannú rozcvičku.** Na nastúpenie som musel zohnúť chrbát a hlavu viac než v prípade hatchbacku či kombi verzií Kie Ceed a vnútorná výška nad hlavou tiež nebola úplne ideálna. Ale stále to beriem z pohľadu 190 cm živej výšky. Konfekčnejšie postavy týmto mojim výčitkám nerozumeli. Takže ak patríte medzi bežne vysokých, nebudete mať v Kii Proceed problém. A to ani pri celkovej výške, ktorá je oproti bežnému kombi o 23 mm nižšia. **Interiér sa nesie v duchu aktuálnej Kie Ceed.**
To znamená prehľadne usporiadaný, slušne spracovaný, nájdete v ňom všetko, čo potrebujete. Plus verzia GT znamená dráždivo príťažlivé červené prešívanie. Pod bielym plášťom sa tak skrýva čierno-červený interiér s dobre tvarovanými sedadlami. **Ešte pred naštartovaním vám tak auto naznačuje, že ak máte vo svojej duši tajomné zákutia pretekára, rado vám ich pomôže objaviť.** Infotainment má u nás niekoľko veľkých plus. Najprv za rýchle a bezproblémové prepojenie s mobilným telefónom. Po pár sekundách máte spojenie nadviazané a jazdíte bezpečnejšie, mobil si môžete ešte aj uložiť do špeciálnej poličky, kde sa vám bude bezdrôtovo nabíjať.
K tomu sa pridáva aj jednoduché ovládanie rozhrania medzi autom, vodičom a mobilom. Jednoducho, všetko funguje hladko, príjemne a rýchlo si na seba zvyknete. Za plus považujeme aj batožinový priestor. Jeho objem je v základnom usporiadaní o zanedbateľných 31 dm3 menší než v kombi, takže poskytuje dosť priestoru na všetky rodinné potreby vrátane prevozu detského bicykla. **Jeho boky majú pravidelné tvary, sedadlá jednoducho sklopíte aj z bokov batožinového priestoru takmer do roviny a pod jeho podlahou na vás čakajú ďalšie úložné priestory.** Klesajúca línia strechy síce uberá miesto na zadných sedadlách, no s výškou okolo 180 cm sa do auta zmestíte. Takže napriek dynamickej siluete poskytuje dosť praktických riešení a dokáže osloviť aj rodiny.
Keď už hovoríme o dynamickom vzhľade, dopĺňajú ho aj dynamické jazdné vlastnosti? Zvlášť, keď ide o verziu GT? Verte, že áno! **Prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,6 litra dnes dokáže dodávať vysoké výkony a v Kii to dobre vedia.** Tabuľka technických údajov je toho dôkazom. Viac ma zaujímalo, ako sa tieto údaje správajú v realite. Viete ako? Zábavne! Už v bežnom režime sa výfuk ozýva jemným bublaním. Možno slabšie povahy bude vyrušovať. Ale my sme motoristi! A zvuk, ktorý sa líši od štandardu, máme radi. **A v športovom režime? To už zažijete všetky symfónie, ktoré od vozidla so športovým charakterom žiadate.** Vrátane strieľania do výfuku pri podraďovaní. Pridajte plyn, užívajte si dynamiku a opájajte sa zvukom. Verte, že po niečom takom sa aj nudné porady, emocionálne výlevy a životné búrky budú zvládať jednoduchšie.
Ak má motor naozaj rýchle reakcie na plyn a dokáže auto riadne rozhýbať, aj keď si za svoje služby pýta viac ako 8 l/100 km, tak mu k tomu viac ako dostatočne sekunduje aj rýchlo radiaca prevodovka a podvozok. **V zákrutách je istý, k čomu prispieva aj viacprvková zadná náprava, na výtlkoch a nerovnostiach pokojný.** Kľukatá cesta so stúpaniami, s klesaniami a ostrými horizontmi? Ak viete ako, užijete si ju. A vystúpite s úsmevom. Popritom dokážete s autom obslúžiť aj všetky rodinné potreby. Odpoveď na prvú otázku teda je, že áno, za volant som sa zmestil, aj keď to nebolo úplne ono. **Oveľa zaujímavejšie na Kii Proceed však je to, čo všetko dokáže ponúknuť. Rodine, ale aj človeku, ktorý si vie užiť jeho športový charakter.** [CAR id=17050]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.