Škoda Scala v nárazových testoch: vieme, v čom dopadla najhoršie

VIDEO: Škoda Scala prešla oficiálnymi testami bezpečnosti v EuroNCAP. Výsledky týchto testov majú potenciál ovplyvniť predaje modelov áut a Škoda očakávala, že jej Scala dopadne najlepšie. Aká je realita?
Vydané  Text: 
Škoda Scala, EuroNCAP 2019
Nové automobily sa navrhujú s veľkým dôrazom na bezpečnosť a Škoda Scala nie je výnimkou. Konvenčné vyhotovenie karosérie a overená koncernová platforma poskytli inžinierom základ pre vytvorenie veľmi bezpečného celku, ktorý sa v testoch EuroNCAP preukázal veľmi dobre. Škoda Scala získala hodnotenie päť hviezdičiek z piatich, teda maximálne možné skóre. V jednotlivých testoch bezpečnosti však stopercentné výsledky nedosahovala. Nie je to nič prekvapujúce, pretože európske bezpečnostné testy sú mimoriadne náročné a doslova žiadna automobilka neprechádza so stopercentnými výsledkami v každom hodnotenom okruhu. Organizácia EuroNCAP overovala bezpečnosť verzie vozidla vo výbave Ambition s 1,0-litrovým benzínovým motorom TSI, ktorý je základnou motorizáciou Scaly. Okrem toho sa auto testovalo v štandardnej bezpečnostnej výbave, čo mu slúži ku cti – v praxi to znamená, že aj za najlacnejšiu Scalu dostanete plnú päťhviezdičkovú bezpečnosť. A to stále nie je úplnou samozrejmosťou. Hmotnosť testovaných vozidiel bola 1 138 kg. **Ochrana dospelých pasažierov** bola zhodnotená na vynikajúcich 97 percent. **Ochrana detí** sediacich na zadných sedadlách bola ohodnotená na 87 percent, čo sa na prvý pohľad môže zdať menej, ale v skutočnosti sa jedná o veľmi dobré číslo. Do úvahy musíme vziať výsledky testov ostatných automobilov, ktoré zvyčajne nepresiahnu 90 percent. Jedno z mála, **Mercedes-Benz Triedy A**, dosiahlo skoro neuveriteľných 91 percent. Veľmi dobre EuroNCAP ohodnotilo aj **bezpečnosť chodcov a cyklistov**, tá je na úrovni až 80 percent. Z uvedených hodnotených okruhov **najhoršie dopadli bezpečnostní asistenti** (napr. udržiavanie v jazdnom pruhu, automatické brzdenie a pod.), **výsledok 76 percent je však stále veľmi priaznivý**. Spomedzi asistentov dopadol najhoršie systém na kontrolu rýchlosti, teda obmedzovač. Jeho kvalitu EuroNCAP vyhodnotilo oranžovou farbou, ktorá je presne medzi dobrým a zlým hodnotením. Takže v čom Škoda Scala dopadla najhoršie? V hodnotení bezpečnostných asistentov, lenže nejedná o zlé hodnoty. Práve naopak, pozrime sa napríklad na aktuálne novo vyhodnotený **Mercedes-Benz Triedy B** – ten v uvedených okruhoch dosiahol hodnotenie 96 / 90 / 78 / 75 percent a celkové hodnotenie päť hviezdičiek. Nová **Tesla Model 3** dosiahla tiež 5 hviezd a jednotlivé hodnotenia 96 / 86 / 74 / 94 percent. A taká nová **KIA Ceed** dosiahla v štandardnej výbave 4 hviezdičky a jednotlivé hodnotenia 88 / 85 / 52 / 68 percent, avšak so Safety Packom dostala 5 hviezdičiek a o niečo lepšie hodnotenie ochrany chodcov a bezpečnostných asistentov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »