Posledný test Škody Rapid! Oplatí sa výbehový model ešte kúpiť?

Škoda Rapid sa pomaly lúči aj s novinármi, do redakcie zavítala posledná testovačka tohto modelu s motorom 1.0 TSI a automatickou prevodovkou. Bude v ponuke značky Škoda ľudový liftback chýbať?
Vydané  Text: 
**Nech už je váš názor na Rapid akýkoľvek, pre automobilku Škoda bol kľúčovým modelom nielen z pohľadu predajných štatistík.** Išlo totiž o prvý počin Jozefa Kabaňa v pozícii šéfdizajnéra značky Škoda a zároveň predstavenie úplne novej filozofie značky, ktorou sa automobilka pýši dodnes. V produkčnej podobe vtedy zažil premiéru kryštalický dizajn či Simply Clever riešenia. Práve v modeli Rapid ste mohli prvýkrát vidieť dnes už legendárnu škrabku na ľad umiestnenú vo veku palivovej nádrže či šikovný odpadkový kôš vo dverách. Časom začali do výbavy modelu Rapid pribúdať aj nové prvky, krajšie materiály či modernejšie motory. [GALLERY id=29854] Tieto evolučné zmeny autu výrazne pomohli. **Až po nastúpení do jedného z posledných kusov tohto modelu zistíte, akým prerodom si Rapid počas siedmich rokov prešiel.** Dnes z interiéru cítiť kvalitu a precízne spracovanie jednotlivých častí palubnej dosky. Nech už sme na rúčky dverí tlačili akokoľvek, nevydali ani jeden nežiaduci pazvuk. Páčili sa nám aj elegantné obkladové materiály, na ktorých sa nezachytávali odtlačky a vyzdvihnúť tiež musíme všadeprítomné odkladacie priestory. Priestoru na zadných sedadlách je v pozdĺžnom a vertikálnom smere naozaj na rozdávanie. S mojou výškou na úrovni 196 cm a postavou Gérarda Depardieu **som mal na zadných sedadlách tohto auta viac priestoru než v oveľa väčších SUV modeloch.** Tie, okrem iného, môžu modelu Rapid závidieť aj objem základného batožinového priestoru na úrovni 550 dm3. [GALLERY id=29855] Jazdné vlastnosti tohto auta už určite mnohí z vás poznajú, novinkou pod kapotou kompaktného liftbacku je však trojvalcový benzínový agregát 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 200 Nm. **Tento agregát vzbudzuje medzi motoristami vášne, no každému kritikovi odporúčame aspoň jednu testovaciu jazdu.** S hmotnosťou presahujúcou len 1 200 kilogramov si agregát hravo poradí aj pri plne obsadenom vozidle a vďaka sedemstupňovej automatickej prevodovke točí pri 130 km/h menej ako 3 000 ot./min., čo prospelo aj priemernej spotrebe na úrovni 5,8 l/100 km. Čerešničkou na torte je však cena rozlúčkovej verzie Team s bohatou výbavou. Ak teda hľadáte úsporné, priestranné a dobre vybavené auto do 15 000 eur, Rapid by rozhodne nemal chýbať na vašom zozname. [CAR id=17045]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »