Testy

TEST: Nissan Qashqai DIG-T 160 s novým motorom ožil! Ale čo spotreba?

Nissan predstavil úplne novú prednú masku chladiča s agresívnejším vzhľadom, ktorú dopĺňajú Full LED svetlomety s adaptívnou funkciou. Páčila sa nám nielen ich svietivosť, ale aj pohotové prepínanie medzi diaľkovým a stretávacím režimom. Prvky LED technológie sa navyše dostali aj do zadných svetlometov s novou grafikou, vďaka ktorej nový Qashqai na ceste ľahko spoznáte.

Nissan Qashqai  DIG-T 160

Viac pozornosti však mohli konštruktéri venovať parkovacím kamerám. Tie na obrazovke infotainmentu síce vytvárajú 360-stupňový pohľad na auto z vtáčej perspektívy, no slabé rozlíšenie kamier v spojení s pomerne malou obrazovkou multimediálneho systému vodičovi sťažujú odčítavanie obrazu. Pozitívnejšou novinkou v interiéri je vydarený športový volant s príjemným tvarom venca a tlačidlami na ovládanie palubného počítača, tempomatu a multimediálneho systému. Lepšie na tom budú aj zadní pasažieri. Tí sa v zime už nebudú viac cítiť ako vojaci Paulusovej armády pri Stalingrade, Nissan totiž vrátil pod predné sedadlá výduchy kúrenia, ktoré verzia pred modernizáciou nemala. Zvyšok kokpitu zostal prakticky nezmenený, takže štandardom sú aj naďalej mäkčené materiály a solídne spracovanie.

Nissan Qashqai  DIG-T 160

Pod kapotou sme mali k dispozícii úplne nový agregát 1.3 DIG-T s výkonom až 117 kW (160 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Ide o dôležitú pohonnú jednotku, ktorú plánujú koncerny Renault-Nissan a Daimler využívať vo viacerých kľúčových modeloch. Jeho nízka hmotnosť sa pozitívne prejavila na jazdných vlastnostiach aj na spotrebe. Prekvapivo lineárny ťah je citeľný už od nízkych otáčok a v porovnaní so staršími prepĺňanými agregátmi poteší minimalizácia takzvanej turbodiery. V závislosti od podmienok kolísala priemerná spotreba v teste od 6,5 do 8 l/100 km. Apetít malého motora najviac ovplyvňuje diaľničné tempo, v meste a na okreskách je možné spotrebu udržať pod siedmimi litrami.

Nissan Qashqai  DIG-T 160

Manuál alebo automat?

Okrem štandardnej šesťstupňovej prevodovky sme vyskúšali aj úplne nový sedemstupňový dvojspojkový automat DCT, za ktorý si musíte priplatiť viac ako 2 000 eur. Pre jeho kratšie prevody nie je výhoda siedmeho stupňa na diaľnici citeľná a samotná kombinovaná spotreba bola v prípade vozidla s manuálnou prevodovkou dokonca o niekoľko decilitrov nižšia. Komfort samočinnej prevodovky preto odporúčame najmä do mesta. Pokiaľ však častejšie jazdíte po okreskách a na diaľnici, bez väčších problémov si vystačíte aj s manuálnou prevodovkou.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5
Klady
  • Komfort
  • Priestranná kabína
  • Čitateľné jazdné vlastnosti
  • Primeraná spotreba
Zápory
  • Neprehľadná karoséria
  • Syntetické riadenie
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie