TEST: Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G 150 – Faceliftom k dokonalosti

Mazda CX-3 prešla faceliftom a my sme dostali možnosť vyskúšať ju v najvyššej výbave Revolution Top s dvojlitrovým benzínovým motorom, pohonom všetkých kolies a so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Vydané  Text: 

Facelit zmenil vzhľad Mazdy len veľmi zľahka a na prvý pohľad je nepostrehnuteľný. To však vôbec nie je na škodu, pretože ak je niečo dobré, tak načo to meniť? A krivky CX-3 sú od jej vzniku vydarené. **Jemne sa upravil len dizajn lamiel v maske chladiča a grafika zadných svetiel.** Predné ostali nezmenené, od výbavy Attraction však dotanente už plnohodnotné LED svetlomety.
V interiéri sa zmeny dotkli stredovej konzoly. Manuálnu ručnú brzdu nahradila elektronická, čo umožnilo rozložiť ovládače stredového displeja bližšie k voliču prevodovky. **Vznikol tak priestor na zvačšenie odkladacieho miesta medzi sedadlami.** V CX-3 tak teraz nájdete praktickú viacúrovňovú variabilnú schránku. Ostatný vzhľad aj funkčnosť interiéru a ovládacích prvkov ostali zachované. Ľudia vyššieho vzrastu sa môžu za volantom cítiť stiesnene. Nám prekážala krátka dĺžka sedákov. Počas jazdy však máte všetko poruke a už po chvíli budete na často používané ovládače siahať intuitívne.
Na zadné sedadlá sa zmestia len dve dospelé osoby aj to nie dvojmetroví basketbalisti, ale Mazda sa ani netvári, že by sa tam zmestiť mali. Objem batožinového priestoru s dvojitou podlahou je 350 dm³. V prípade nami testovanej verzie Rovolution Top, kde sa pod podlahou nachádzal subboofer Bose, je objem 287 dm³. Dvojlitrový motor s výkonom 110 kW (150 k) s pohonom všetkých kolies vás zaručene dostane vždy tam, kam budete potrebovať. **Samozrejme, o nejakom ťažkom teréne tu pre nízku svetlú výšku nie je reč.** No zimu v meste s ním zvládnete s usmevom na perách. Pre plné využite výkonu odporúčame prepnúť prevodovku do manuálneho režimu a jazdný režim do polohy Sport. Automatický režim svojím charakterom tlmí výkon motora.
Základná cena nami testovanej CX-3 v najvyššej výbave Revolution Top je 26 690 eur. **Táto cena však zahŕňa naozaj takmer všetku výbavu, čo súčasný automobilový svet vie ponúknuť.** Adaptívne LED svetlomety, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, systém na zabránenie čelnému nárazu fungujúci do 80 km/h či sledovanie mŕtveho uhla. Priplatiť si môžete len za metalízu, prémiové laky karosérie, navigáciu a predĺženú záruku.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.