Test Mini Cooper D: Dospelák

Mini je stále excelentným hatchbackom. Nemuselo byť však také veľké a dospelé. Testovali sme úsporné Mini Cooper D.
Vydané  Text: 

Mini absolvovalo technický aj optický facelift modelu. Ten optický sa sústredil na zvýraznenie britskej príslušnosti. Takže motívy britskej vlajky nájdete všade. Na zadných LED svetlách, na boku sedadiel, na palubnej doske, ak chcete budete ho mať aj na streche či na spätných zrkadlách. Možno by ste si k Mini mali vypýtať aj buldoga. Facelift však nevyriešil problém masívnej prednej časti, ktorá by sa dala aspoň opticky zmenšiť. Proporcie a dizajn sú však stále Mini.
Nový model sa v interiéri identifikuje novým, podľa nášho názoru nevzhľadným voličom automatickej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá pod kapotu pribudla v rámci faceliftu. Ostatné zmeny sa obmedzili na pridanie ďalších motívov britských vlajok, ktoré sú po novom aj podsvietené náladovým osvetlením. Nechýbajú ani nádherné kolískové spínače, efektný štartovací gombík či veľký kruhový prvok, ktorý obsahuje štvorcový displej infotainmentu.
Ten má síce aj tlačidlá a ovládať ho môžete aj kruhovým ovládačom iDrive, po novom je však dotykový, takže je možné, že sa s ním v nasledujúcej generácii rozlúčime a ostane už iba dotykové ovládanie. Zatiaľ je však Mini v prechodnom období. To, že Mini je určené mladým, dokazujú aj služby Mini Connected, prekvapením však je fakt, že Apple Carplay si musíte priplatiť. A to je dosť nepríjemná vec, napokon tento prvok vybavenia by sme pri Mini a jej základnej cene považovali za samozrejmosť.
Jazda s Mini je opäť motokárovým zážitkom, hoci posledná generácia stratila trocha z ostrosti, ale získala na komfortne, čo je pozitívna správa najmä pre vodičov slovenských miest. Ku komfortu používania prispievajú aj adekvátne strihnuté predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáka a s dobrým bočným vedením, naopak, zadné sedadlá sú v podstate mimoriadne štýlovým odkladacím priestorom. Sú totiž určené pre deti. Podobne je na tom aj batožinový priestor. Je symbolický a jeho dvojité dno považujeme za milý, no málo využiteľný prvok.
Pod kapotou úradoval trojvalcový 1,5-litrový naftový agregát s maximálnym výkonom 85 kW (116 k) a s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm. Musíme pochváliť jeho priemernú spotrebu na úrovni 5,5 litra na 100 kilometrov a podobne aj nízku úroveň vibrácií. Suma sumárum, Mini Cooper D kombinuje štýl s nízkymi účtami za palivo. Respektíve najvyšší účet zaplatíte v predajni.

Test MINI Countryman so strešným stanom: Luxusná stanovačka

Test MINI Countryman Cooper 1.5 TwinPower Turbo + strešný stan Autohome | MINI už dávno nie sú tak malé, aby sa v nich nedalo prespať. Countryman dokonca pridáva slávnym britským autám terénny charakter, ktorý možnosti kempovania ešte rozširuje. Strešný stan Autohome ale pridáva nocovaniu v aute úplne nový rozmer. Vyskúšali sme ho za vás - oplatí sa zaplatiť zaň tie tisíce?

[CAR id=17030] (str)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.