Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan

Manuálna prevodovka a poctivý benzínový štvorvalec. Čo viac by si mohol budúci majiteľ Ceedu želať?
Vydané  Text: 

### Tretia generácia modelu Ceed síce prišla o svoj apostrof, no odhodlanie pokoriť nemeckú konkurenciu jej zostalo. Automobilka Kia tentoraz stavila na menej odvážny, ale trvácnejší vzhľad. Jednoduché tvary, chrómové doplnky a predĺžená kapota sa budú páčiť najmä konzervatívnym zákazníkom. V podobnom duchu sa nesie aj interiér.
Na zúženej **palubnej doske** si už stolný tenis nezahráte, bližšie k vodičovi sa posunuli aj predné stĺpiky, ktoré po novom nebránia vo výhľade z auta. Príjemne prekvapený som bol aj z použitých materiálov. **Väčšina plastov je mäkčená**, šetrilo sa len na menej viditeľných miestach. Samotné spracovanie je na špičkovej úrovni, celkový dojem však skazil výraznejší plastový zápach v interiéri.
O to viac vtedy človek ocení **impulzné otváranie všetkých štyroch okien** či dvojzónovú automatickú klimatizáciu s tradičnými fyzickými ovládačmi. Kia nepodľahla moderným trendom a v kabíne je stále dostatok tlačidiel na ovládanie základných funkcií. Všetko je navyše ergonomicky usporiadané tak, aby sa vodič dokázal veľmi rýchlo zorientovať.
**Dotykový displej multimediálneho systému** teraz vystupuje nad palubnú dosku, avšak zásadným spôsobom nenarúša výhľad z auta. Systém infotainmentu už poznáme z iných modelov automobilky a patrí k lepším na trhu, oceňujeme tiež možnosť zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu prostredníctvom **Android Auto alebo Apple Carplay**.
Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal **benzínový turbomotor 1.4 T-GDi s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 242 Nm**, ktorý spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Štvorvalec sa vyznačuje veľmi dobrou kultúrou chodu a pružnosťou. V kombinácii s manuálom pôsobilo auto živým dojmom a s prehľadom zvládalo aj rýchle diaľničné tempo. Na predbiehací manéver nepotrebujete veľkú časovú rezervu, motor bleskovo reaguje na plynový pedál a zaberá už od nízkych otáčok. Jazdný štýl má veľký vplyv na samotnú spotrebu paliva, ktorá nám v teste kolísala od 6,5 l/100 km (pokojné tempo) až k 9 l/100 km (plne naložené, dynamická jazda).


### Technické údaje Kia Ceed T-GDi M6 **Motor** prepĺň. benzínový R4, 1 353 cm³
**Výkon** 103 kW (140 k) pri 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Pohon predných kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink.
**Brzdy** kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 225/45 R 17 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor** 395/ – (výrobca neudáva) dm³
**Rozmery**: 4 310 × 1 800 × 1 447 mm, rázvor 2 650 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 380/1 820 kg,
**Objem nádrže** 50 l.
**Najvyššia rýchlosť** 210 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,9 s 
**Spotreba** 7.1 / 4.9 / 5.7 l/100 km
**Emisie CO₂** 130 g/km
**Cena/testované auto** 17 190/ €
**Konkurenti**: Peugeot 308, Volkswagen Golf, Honda Civic, Mazda 3







Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.