Testy

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan

Tretia generácia modelu Ceed síce prišla o svoj apostrof, no odhodlanie pokoriť nemeckú konkurenciu jej zostalo.

Automobilka Kia tentoraz stavila na menej odvážny, ale trvácnejší vzhľad. Jednoduché tvary, chrómové doplnky a predĺžená kapota sa budú páčiť najmä konzervatívnym zákazníkom. V podobnom duchu sa nesie aj interiér.

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Na zúženej palubnej doske si už stolný tenis nezahráte, bližšie k vodičovi sa posunuli aj predné stĺpiky, ktoré po novom nebránia vo výhľade z auta. Príjemne prekvapený som bol aj z použitých materiálov. Väčšina plastov je mäkčená, šetrilo sa len na menej viditeľných miestach. Samotné spracovanie je na špičkovej úrovni, celkový dojem však skazil výraznejší plastový zápach v interiéri.

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

O to viac vtedy človek ocení impulzné otváranie všetkých štyroch okien či dvojzónovú automatickú klimatizáciu s tradičnými fyzickými ovládačmi. Kia nepodľahla moderným trendom a v kabíne je stále dostatok tlačidiel na ovládanie základných funkcií. Všetko je navyše ergonomicky usporiadané tak, aby sa vodič dokázal veľmi rýchlo zorientovať.

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Dotykový displej multimediálneho systému teraz vystupuje nad palubnú dosku, avšak zásadným spôsobom nenarúša výhľad z auta. Systém infotainmentu už poznáme z iných modelov automobilky a patrí k lepším na trhu, oceňujeme tiež možnosť zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu prostredníctvom Android Auto alebo Apple Carplay.

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal benzínový turbomotor 1.4 T-GDi s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 242 Nm, ktorý spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Štvorvalec sa vyznačuje veľmi dobrou kultúrou chodu a pružnosťou. V kombinácii s manuálom pôsobilo auto živým dojmom a s prehľadom zvládalo aj rýchle diaľničné tempo. Na predbiehací manéver nepotrebujete veľkú časovú rezervu, motor bleskovo reaguje na plynový pedál a zaberá už od nízkych otáčok.

Jazdný štýl má veľký vplyv na samotnú spotrebu paliva, ktorá nám v teste kolísala od 6,5 l/100 km (pokojné tempo) až k 9 l/100 km (plne naložené, dynamická jazda).

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)



Technické údaje Kia Ceed T-GDi M6

Motor prepĺň. benzínový R4, 1 353 cm³
Výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 - 3 200 ot./min.
Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink.
Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 225/45 R 17 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor 395/ - (výrobca neudáva) dm³

Rozmery: 4 310 × 1 800 × 1 447 mm, rázvor 2 650 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 380/1 820 kg,
Objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 8,9 s
Spotreba 7.1 / 4.9 / 5.7 l/100 km
Emisie CO₂ 130 g/km
Cena/testované auto 17 190/ €
Konkurenti: Peugeot 308, Volkswagen Golf, Honda Civic, Mazda 3




Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.