TEST: Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI SCR – Tretí z rodu
V zásade je to náš národný klenot, ktorý dal fabrike v Devínskej Novej Vsi právo na sebaurčenie. Jeho tretia generácia však okrem povinnej výmeny preberá na seba aj rolu technologickej vlajkovej lode. Redakčným testom prešla tretia generácia modelu Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI.
Vydané Text: Majo Bóna
Viac za menej
Spoločné gény s rozhodne imidžovejšími súrodencami znamenajú využitie hliníka a množstva iných hmotnosť šetriacich materiálov. V preklade to znamená, že napriek nárastu vonkajších dimenzií zhodil Touareg približne 106 kilogramov. **V porovnaní s predchodcom je totiž o 77 milimetrov dlhší a 44 milimetrov širší. A napriek tomu, že na prvý pohľad to vyzerá ako málo, tieto prírastky budete vnímať aj po optickej stránke.** V porovnaní s konkurenciou vám nebude chýbať nič, skôr naopak, môžete sa spoľahnúť na väčší batožinový priestor, ktorého objem narástol až na 810 litrov a to je presne o 113 litrov viac ako doteraz.Dve generácie
Konzervativizmus v oblasti dizajnu palubných dosiek je minulosťou. Štýl dvoch obrovských displejov vystihuje dobu, logika zobrazených informácií je dobrá. Znamená to zároveň, že Volkswagen sa nadobro rozlúčil s logikou „á la Golf“, ktorá bola nederivovaná vo všetkých modeloch. **Plne digitalizovaný kokpit s označením Innovision Cocokpit vás bude stáť mastných 3 360 eur, no výsledný efekt stojí za to.** Na jeho ovládanie si zvyknete, množstvo poskytovaných informácií je úctyhodné, hoci si napokon uvedomíte, že toľko informácií ani nepotrebujete mať zobrazených. Navyše samotný vývoj zhltol veľa času a ovplyvnil aj samotné uvedenie na trh. Výsledkom je však nádherný minimalizmus, na ktorý si rýchlo zvyknete. **Ak však aspoň klimatizáciu chcete ovládať klasicky, zvolíte si štandardné vyhotovenie, ktoré ponúka hardvérové tlačidlá.**Každodenný komfort
Zabezpečuje ho najmä vzduchové pruženie, ktoré sa ukrýva pod označením Air&Steering paket. Vzduchové pruženie sa postará o vyžehlenie väčšiny nerovností na našich cestách. Natáčacia zadná náprava sa naopak postará o zníženie polomeru zatáčania, čo oceníte najmä v podzemných parkoviskách nákupných centier, čo je hlavné pódium pre veľké SUV na našich cestách. **A okrem toho prispieva aj k vyšším prejazdovým rýchlostiam v zákrute, inými slovami, robia z Touaregu obratnejšie auto, než v skutočnosti je. Aj v tomto smere je tak cítiť výrazný posun, priestoru na sťažnosti nenecháva v tomto smere veľa.**[CAR id=17029]
(p)
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?